Gå til innhold

Mulig å omgå "We only ship to confirmed paypal address" på Ebay?


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter noen småting på ebay, men de eneste som selger disse tingene ønsker ikke å sende til Norge, og de sender bare til bekreftet paypal adresse. Finnes det noen måte å komme rundt dette på? Er det f.eks. mulig å få jetcarrier adressa som bekreftet paypal adresse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått min adresse bekreftet etter at jeg fulgte noen enkle steg via PayPal.

 

Husker ikke hvor på sidene deres du finner det, men jeg ble trukket 10 kr på kortet, hvor jeg på transaksjonen i nettbanken etter et par dager fikk en kode som jeg skrev inn på min side hos PayPal. Etter at jeg gjorde dette ble adressen min bekreftet. Disse 10 kr får du også igjen.

 

Send en mail til PayPal kundeservice ang dette, så går det nok i orden.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
Jeg har fått min adresse bekreftet etter at jeg fulgte noen enkle steg via PayPal.

 

Husker ikke hvor på sidene deres du finner det, men jeg ble trukket 10 kr på kortet, hvor jeg på transaksjonen i nettbanken etter et par dager fikk en kode som jeg skrev inn på min side hos PayPal. Etter at jeg gjorde dette ble adressen min bekreftet. Disse 10 kr får du også igjen.

 

Send en mail til PayPal kundeservice ang dette, så går det nok i orden.

 

Det første man skal lære seg når man bruker paypal; forskjell på verified og confirmed, og det er confirmed ebayselgere spør etter fordi det betyr at de er beskyttet mot uærlige kunder.

 

Verified betyr bare at du kan overføre så stor sum du vil.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Paypal skriver dette på sine sider:

 

How do I confirm my shipping address?

In general, most addresses outside the U.S. can't be confirmed at this time.

If a seller requires a confirmed shipping address, PayPal suggests the buyer contact the seller directly. Sellers may deliver to an unconfirmed address, but are liable for any buyer-initiated disputes.

Lenke til kommentar

Selgere som spør etter dette spør fordi det sterkt reduserer muligheten for svindlere som kan bruke hackede kontoer osv. for å betale, og dermed på sikt kan selgeren ende opp med å ikke få betalt, eller å få betalingen trukket tilbake fra sin konto.

 

Jeg forslår at du sender spørsmål til selgeren på forhånd og forklarer at du ikke har confirmed paypal adress, men er villig til å levere bevis på hvem du er om nødvendig.

 

Eksempelvis så kunne du tatt et digitalbilde av et par regningene dine (utiden av konvolutten altså), slik at det kommer frem at du har i hende posten som blire levert til den adressen som du også skal ha pakken tilsendt på. Det tror jeg de fleste ville akseptert som nesten like godt bevis på bekreftet adresse.

 

Likevel så er det sikkert noen selgere som bare ikke gidder å rote med slike ustandard ting, så det beste du kan gjøre på litt lengre sikt er å få paypal adressen din bekreftet. Det er enkelt, men kan ta litt tid siden banken din må involveres til å gi deg en kode som blir satt på kontoen din i prosessen.

 

Jeg har fått min paypal adresse bekreftet. Det kostet meg ikke mye arbeid og er kjekt å ha siden jeg shopper en del på ebay.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg har fått min paypal adresse bekreftet. Det kostet meg ikke mye arbeid og er kjekt å ha siden jeg shopper en del på ebay.

 

-Stigma

 

Igjen, confirmed eller verified?

 

Litt mer info om grunnen til at selgere ber om confirmed adresses only: https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cm...Risk-outside#Q2

 

Med mindre man drar jetcarriertrikset som allerede har blitt nevnt, er det etter det jeg vet ingen mulighet for å oppnå confirmedstatus utenfor USA/UK

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Jeg har fått min adresse bekreftet etter at jeg fulgte noen enkle steg via PayPal.

 

Husker ikke hvor på sidene deres du finner det, men jeg ble trukket 10 kr på kortet, hvor jeg på transaksjonen i nettbanken etter et par dager fikk en kode som jeg skrev inn på min side hos PayPal. Etter at jeg gjorde dette ble adressen min bekreftet. Disse 10 kr får du også igjen.

 

Send en mail til PayPal kundeservice ang dette, så går det nok i orden.

 

Det første man skal lære seg når man bruker paypal; forskjell på verified og confirmed, og det er confirmed ebayselgere spør etter fordi det betyr at de er beskyttet mot uærlige kunder.

 

Verified betyr bare at du kan overføre så stor sum du vil.

 

Jeg legger meg flat med tanke på dette. Lilac1 har helt rett. Det jeg har gjort er kun å få bekreftet mitt kredittkort opp mot min adresse hos PayPal.

 

Bruk JetCarrier i disse tilfellene, dersom du ikke finner en annen selger med samme produkt e.l.. Det er ikke vanskelig, og de har mange gode FAQ's dersom du står fast.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
Du kan få adressen din "confirmed" dersom du tar kontakt med banken din og får ført på JetCarrier-adressen på kortet ditt som sekundæradresse. Jeg har gjort dette selv, og det fungerte i alle fall.

 

Hmm dette virker som en ide som kan løse det. Skal prøve. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 11 måneder senere...
Det gikk greit hos Sparebank 1.

 

Jeg kan bekrefte dette, jeg ringte og hørte med kundestøtte hos Sparebank 1, og de sa at det var mulig å registrere en sekundær adresse, men det måtte gjøres via en "bestilling"/melding i nettbanken.

 

Kan forøvrig også henvise til JetCarriers FAQ, der de forteller om denne fremgangsmåten, da med Nordea som bank.

 

Nå har jeg ikke forsøkt å få adressen bekrefta ("confirmed") enda, da selgeren i US viste seg å ikke være fullt så vrang som det først virket som, men det kan absolutt være hendig ved en senere anledning.

 

Edit; huffda, ser nå at dette blei tidenes necro-posting. Men det er et godt tips til alle som lurer da, så på tide at den blei bumpet! ;)

Endret av Kristaafa
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt endel på ebay og jeg har ikke confirmed adress. Har bare bestilt fra ebay butikker som krever dette, men likenvel har jeg fått det jeg skal i postkassa etter en stund uten spørsmål.

Kan bero på at du (vi) bor i Norge. Norden generellt har vel forholdsvis godt rykte, mens ebay-selgerne er mer skeptiske til endel ugga-bugga land lenger sør & øst.

Lenke til kommentar

de fleste ebay selgerne sender til norge spør du, selvom auksjonen gjerne er usa only.

derimot er det verre med få alle til og sende via posten som er en fjerdedel av det ups koster, prøvde selv bruke jetcarrier men etter 8-10 svar om at de sender ikke til postbokser i usa grunnet mye svindel fikk jeg bedre resultater med bare be de sende til norge.

 

når jeg bekreftet på paypal hadde jeg merchant account med 2 stjerner og fikk brev i posten til registrerte adressen med en kode jeg skrev inn på kontoen så voila confirmed.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...