Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oldschool VW Golf GTI


crea

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Veldig flott bil du har fått til her, D90ene satt meget pent på!

Det var du som gikk på en smell på vei til Gjøvik-treffet ja, hørte om deg der og så bilde senere på VACN. :p Hva er videre planer?

 

Så Vegard sin G4 var omtalt tidligere i tråden her, enig i at han har fått det veldig bra til. Forøvrig samme med 3ern han hadde tidligere, der jeg kjenner Vegard fra. :)

Lenke til kommentar

Takk takk :) Det er faktisk ikke D90 dette. Er egentlig ikke helt sikker på hva de heter, men er vinterhjula til 928. Ja, ganske riktig å si at jeg gikk på en smell :p Videre planer vet jeg egentlig ikke. Har noen småideer, men ikke noe stort. Har lyst til å bygge motor. Men da frister det litt med en bane-einser da denne har egentlig har mer enn nok krefter til kosekjøring. Så vi får se :)

 

Ja, den gamle 3'ern var jeg faktisk med å senke i sin tid. Han er fra vestlandet et sted han og, Odda eller noe. Men han gikk jo på skole i Hønefoss, og så fant han seg dame. Så nå er'n stuck her.. hehe ;) Så han har blitt en del av gjengen. Nå driver han på med en einser cab, så blir spennende å se hva han får til der :)

 

Dama hans kjører forøvrig en av de tøffeste jentebilene (i mine øyne) jeg vet om :wee:

img0183u.jpg

img6542f.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenkte å skrive litt her igjen siden det er en stund siden sist, og jeg må jo ha tråden i mine innlegg. Siste oppdatering var vel at jeg hadde fått Porsche hjula. Tenkte dere kanskje ville se hva som må til for å få Porsche hjula til å sitte på bilen. De hjula har jo ET65 og boltsirkel 5x130.

 

Vel, man må ha noen spacere, av den litt store typen. 40mm foran og 56mm bak.

277mk1.jpg

279mk1.jpg

 

Ble også nødt til å skru dempern helt bunn nå. Noe som gjør at den er helt forjævlig stiv. Ikke noe god å kjøre i det hele tatt. Uansett så ble bilen fortsatt ikke lav nok. Så til neste vår tror jeg at jeg skal ta av den hjelpefjøra som sitter på. Burde være nok til at blir bra, og kanskje gir hovedfjøra litt mer fjæringsvei.

287mk1.jpg

 

Så har jeg hatt den på EU-kontroll. Det ble 3stk 2'er feil. Men de er heldigvis rimelig enkle.

  • Vindusvisker går ikke tilbake til start når man skrur de av
  • Ledninger gjennom torpedovegg, uten gummigjennomføring
  • Understellsnummer lakkert over

Ser rimelig trist ut sånn den er nå.. Høy som et hus og 155/80-13 dekk. Villt! :thumbup:

288mk1.jpg

Lenke til kommentar

Hehe.. Må skuffe å meddele at det blir nok ikke noe test før til våren. Bilen skal på vinterlagring straks i kald garasje, og siden jeg kanskje må rulle den litt ut derfra og inn i verkstedet i masse snø lar jeg den være høy og kjip inntil lysere tider. Ihvertfall er det planen. Får se om jeg blir frista ;)

 

Forhåpentligvis så får jeg starta på et litt annet prosjekt iløpet av noen uker. Så da kommer det vel til å bli noen timer der istedet :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...