Gå til innhold

beste adventure spill av nyere typen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noken som kjenner til skikkelig gode adventure spel ? av den typen som Broken Sword?

Har spelt bla Broken Sword - Knight templars. var konge =) men det begynner å bli endel å gammalt.

så var det eit eg fikk prøvd ei stund, men hdd crash = borte vekk. var en reportasje om spillet her på gamer.

hadde noke med andre verdens krig å gjere. dårlig forklaring men finner vel det igjen =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg likte både Broken Sword 3 og Broken Sword 4 veldig godt også. Fireren er fantastisk synes jeg, helt til den latterlige slutten. Treeren er godt gjennomført hele veien, bortsett fra litt for mange "dytte kasse puzzles".

Ellers så er jo Broken Sword 2 veldig bra også, om du bare har spilt eneren. :p

To andre spill som er litt i samme gate kanskje, er Secret Files: Tunguska, og Niburu: Age of secrets. Jeg likte begge to veldig godt.

Nå skal det sies, at det ikke er mye som kan sammenlignes med Broken Sword: Shadow of the templars, siden det er et av tidenes beste spill, uansett sjanger. Ingen av disse spillene kommer helt opp mot det, dessverre. Har du ikke spilt Indiana Jones and the fate of Atlantis, så er selvsagt det også en sikker vinner i lignende stil.

Skrevet
Noken som kjenner til skikkelig gode adventure spel ? av den typen som Broken Sword?

Har spelt bla Broken Sword - Knight templars. var konge =) men det begynner å bli endel å gammalt.

så var det eit eg fikk prøvd ei stund, men hdd crash = borte vekk. var en reportasje om spillet her på gamer.

hadde noke med andre verdens krig å gjere. dårlig forklaring men finner vel det igjen =)

Tomb Raider er kjempegøy

Skrevet

Tomb Raider var morro det, har det siste spelet.

Men har aldri prøvd eit spel som gav meg samme feelingen som Shadow of The Templars.

Eg har prøvd demo av 3'eren av Broken Sword, da en er nede på ei kai, og skal sleppe forbi en vakt mann inne i eit lite hus. Husker at visst en putta ei flaske ned i pipa, så kom det mykje røyk, og en kunne hoppe over gjerdet, og da var demoen dessverre slutt:(

Skrevet

Jack Keane er ganske morsomt og rent "pek og klikk". Ellers har vi jo Sam and Max og Bone. Begge to kan lastes ned fra hjemmesiden til de som lager det. (Telltales, tror jeg, men husker ikke helt i farten.)

Psychonauts er mer plattform en ren adventure, men da det er laget av Tim Shaefer gjør det ikke så mye. ;)

Om du ikke har noe imot å gå litt tilbake i tid kan du jo se om du finner noen av spillene fra gullalderen. Jeg nevner bare Day Of The Tentacle, Indy & The Fate of Atlantis, Full Throttle, Grim Fandango og Sam & Max Hit The Road, så har du noe å gjøre en stund. :) (og ta dem i den rekkefølgen om du har sjansen.)

Skrevet
hadde noke med andre verdens krig å gjere. dårlig forklaring men finner vel det igjen
Kan det være : "Undercover: Operation Wintersun" :

http://www.gamespot.com/pc/adventure/under...ag=tabs;summary

Ellers er det et annet lovende ww2 relatert Adventure spill på gang : A Stroke of Fate :

http://www.gamespot.com/pc/adventure/astro...fate/index.html

Gamespot's beste Adventure spill :

http://www.gamespot.com/games.html?type=to...amp;sortdir=asc

Eg har prøvd demo av 3'eren av Broken Sword, da en er nede på ei kai, og skal sleppe forbi en vakt mann inne i eit lite hus. Husker at visst en putta ei flaske ned i pipa, så kom det mykje røyk, og en kunne hoppe over gjerdet, og da var demoen dessverre slutt
Det er nummer 2 i serien. Har selv spillt alle Broken Sword spillene, men det er fremdeles de to første som er favorittene. Begge kan skaffes for en slikk og ingenting nå for tiden.

Ellers kan jeg anbefale spillene i Agatha Christie serien.

Skrevet

aldri hørt om:P blir vanskelig å søke opp det spelet om Lotro. hehe

må vere nokre år gammalt.

Black Isle vart vel lagt ned i sin tid med Interplay ?

Skrevet

Uten å være særlig informert i sjangeren vil jeg anbefale Fahrenheit og Drømmefall.

Har sett litt broken sword da jeg var mindre, og disse spillene går ikke helt derunder. Det er ikke pek-og-klikk, men heller ikke spill du løper rundt og blaster alt og alle du ser. Satser på at disse to går under adventure :)

Skrevet

Phantasmogoria, serien om Tex Murphy, andre har nevnt Grim Fandango. Det er mange å velge i, jeg har ikke sett så mange slike spill i det siste riktig nok, tror nok at det henger sammen med at nerdene ikke er intelligente lenger, men bare ute etter action.

Skrevet

Rettelse: Vi er minst like intelligente som før, men dessverre suverent i mindretall. Det er derfor svært få som bryr seg om oss da de store pengene ligger i standard actionspill. For hvert Jack Keane og Psychonauts kommer hundrevis Half-Life'er og Crysis'er, dessverre. :(

Skrevet

So Blonde er forøvrig skrevet av Steve Ince, som var med å skrive Broken Sword: The Shadow Of The Templars, som beskrevet i åpningsposten, så dette har jeg store forhåpninger til. Tyske versjonen er allerede ute, som vanlig, mens engelsk versjon kommer senere i år. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...