Gå til innhold

SoftGun


Izex

Anbefalte innlegg

Noen som driver med softgun? Har tenkt å bestille, hva er bra? Venter en liten KWC Colt m. hop-up, bare for å skyte litt inne med og få litt trening til jeg skal begynne i pistolklubb.

 

Skulle hadd no camo klær og gear til lav pris og bra kvalitet, noen som vet om bra plass å shoppe det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lovlig siden 2001, men det var 16'års grense da, nå i 2003 er det 18'års gense og legitimasjons plikt.

 

Tror jeg kommer til å svi av flere tusenlapper på SoftGun og utstyr enn på PC i år :D

 

Sjekk http://www.airsoft-norge.com

 

http://www.airsoft-norge.com/modules.php?n...=viewlink&cid=3 -Endel Norske forhandlere

 

Og http://www.airsoftdynamics.com - rimelig mye kult der for de som er intresserte.

 

(SoftGun er IKKE leketøy og skal behandles som orntlige våpen, de man skyter på skal være med på "leken")

Lenke til kommentar
(SoftGun er IKKE leketøy og skal behandles som orntlige våpen, de man skyter på skal være med på "leken")
Kjøpte meg en softgun i thailand og siden eg hadde skutt på hånden min i norge med en softgun uten å skade hånden (bare smerte) gjorde eg det samme med denne men fyfaen_ den var sterk! Rett i kjøttet og blod og greier. AUCH! :cry::lol:
Lenke til kommentar

Nåja..real greier koster endel da...dessuten kan du jo prøve å skaffe en orntli MP5 eller AG3...og kanskje ettpar UZI hehehe :p

Jo det koster men du kjøper gunnern og sprayer den og eneste du kjøper etter det er jo BB's (Kuler) og all sport koster å drive med.

 

Har gådd på skyting og fikk aldri råd til eget våpen så jeg brukte faren til en kompis sin Mauser og den billigste kosta mye over 10.000 husker jeg, og ammo og alt utstyr for orntli skyting kommer på mye høyere prisnivå.

 

Men jeg har sett softgun til 13.000 da hehe...den funker sikkert noe bra men det er jo elite softgun greier som kanskje brukes til taktisk trening for elite SWAT duder eller no sånnt hehe, tror sånne "bedrifter" har litt cash å ta av.

Lenke til kommentar

Jo selvfoelgelig...men det er da billige vaapen ogsaa....ville da glatt brukt det dobbelte paa virkelige vaapen jeg da , dersom vedkommende har lisens , jakter eller skyter i konkurranser .

 

Men softgun ser jo veldig kjekt ut da :D , kan liksom " skyte " paa noe

annet da :o

Lenke til kommentar

Det er bare å melde seg på jegerprøve kurs. "Bremsa" på rent rulleblad kommer først fram hvis du skal ha tak i "bæretilatelse" for å kjøpe nytt/brukt våpen, og nå koster det endel både med innkjøpspapirer og jaktkort, selve jegerprøven koster nesten ingenting og skal vist gå ganske ofte, du får ringe ditt lokale jeger og fiske forbund...Jeg tok min jegerprøve gratis da jeg var i millitæret :)

Lenke til kommentar

Ja jegerproeven teori og skyteproeve er det som kreves .

 

Da kan man kjoepe vaapen til den type jakt som du har avlagt eksamen

i ( rifle / hagle eller begge deler )

 

Med pistoler / revolvere er det annerledes , da maa man veare medlem i en pistolklubb i minimum 6 mdn og ha sikkerhetskurs .

Medlemskapet maa veare aktivt og deretter maa man soeke om tillatelse

fra lensmannen .

 

Du kan KUN kjoepe vaapen i de kalibre / klasser som klubben din driver med , og til en vis grad kun ha ett vaapen i hvert av kalibrene , her kan

det gjoeres unntak dersom vedkommende er meget aktiv konkurranse skytter etter hva jeg har forstaatt , er ikke helt sikker .

 

Oh og for pistol MAA man veare 21 aar da .

Lenke til kommentar

Blir å begynne i pistolklubb ganske snart, gleder meg.

 

Synd det er påkrevd våpenskap til mange tusen for å ha halvautomat rifler i .22 - Kunne tenkt meg Remington eller Marlin rifle med svart syntetisk stokk og "crom" finnish på resten. 10-12 skudds magasinkapasitet eller mere er kult da, og et høvelig bra kikkertsikte fra Tasco kanskje :) (laser)

 

Men for å kjøpe egen pistol må man ha vært med i klubb i 6 mnd? Hmm dvs at jeg må få noen andre til å kjøpe en .22 pistol for meg hvis jeg skal slippe å skyte med en sliten gammel klubb pistol som alle stiller på hele tiden, til jeg har vært med lenge nokk til å registrere den på meg?

Lenke til kommentar

Naar man begynner i en pistolklubb saa er det vanlig at man laaner et vaapen fra klubben ( som selvfoelgelig oppbevares der ) , man kan

i noen tilfeller kjoepe eget vaapen som ogsaa oppbevares I KLUBBEN ,

men det er opptil skyteklubben om det lar seg gjoere .

 

For aa ha pistol / revolver i hjemmet MAA man ha egen tillatelse , m.a.o

minimum 6 mdr medlemskap , sikkerhetskurs og innvilget spoeknad fra lensmannen .

 

Jeg ville ikke bekymret meg saa my dersom jeg var deg , de som driver

klubbene har jo peiling paa vaapen og alt er vedlikeholdt .

Skytteren har mer aa si for daarlige resultater en kvaliteten paa vaapenet mange ganger , og brukte vaapen er innskutt ogsaa .

 

Utenom dette saa er det bra at man ikke kan kjoepe eget vaapen med en gang , man boer da skyte en stund for aa se om man i det hele tatt liker det saa mye at det er verdt aa investere i et eget vaapen , slik at man

unngaar " impulskjoep "...det er min mening iallefall :yes:

Lenke til kommentar

Jo jeg må forsåvidt si meg enig i mye av det du sier, men ikkeno er som glittrende nye ting hehe, har gådd på vanlig rifle skytterlag så jeg vet høvelig hvordan de våpnene som er brukt av alle er, det er bare derfor jeg har litt uggen erfaring med ting alle har brukt, plukket og pellet på.

 

Skyting har ALT med skills å gjøre, veldig skjelden man kan skylde på våpenet om man skyter noen serier dårlig. Det er ikke utstyret som gjør deg god, det er trening og riktig bruk.

 

Å kjøpe nye ting å få det innkjørt/innskutt er jo skikkelig "nyting følelse"

Men det siste man skal kjøpe impulsivt er våpen, der er jeg helt enig :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...