Gå til innhold

mx 500 vs mx 700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bah. ie 3.0 er det eneste som duger.

 

som jeg har sagt før (og kommer til å si igjen), logitech kan lage museføtter, ingenting annet.

 

Slik jeg ser det så duger MS kun til å lage innmat som tilsvarer den Logitech lager og omvendt (ikke teknisk sett, men sett ut i fra merkbar ytelse). Logitech og MS er mer eller mindre identiske når det kommer til ytelsen, så da står det kun på design og build. Jeg valgte til slutt Logitech Dual Optical, og den er den beste musa jeg har brukt. Det hele er en smaksak vettu ;) Husk: kun død fisk følger strømmen. Jeg har inntrykk av at MS IE 3.0 er en "motesak" i enkelte miljøer og klaner. Mange vet egentlig ikke hvorfor den musa er best, bare at det er det *riste på hodet*

 

Med tanke på at et radiosignal har en vanvittig hastighet (Klipp fra nett: "All radio signals travel at the same speed. This speed is the speed of light. This is 186,000 miles per second. That's fast enough to go around the earth 7 times each second.") så utgjør neppe de 50 centimetrene fra musa til mottakeren med trådløs mus noen forsinkelse i forhold til hastigheten man oppnår med en trådmus - det blir kanskje snakk om et hundredels sekunds forsinkelse TIL SAMMEN i løpet av flere års bruk...

 

Har du huska å forene teori og praksis nå da? Mange ganger er det rett og slett ikke tilfellet når en kommer til praksisen. Synd men sant :/

Lenke til kommentar

Husk: kun død fisk følger strømmen. Jeg har inntrykk av at MS IE 3.0 er en "motesak" i enkelte miljøer og klaner. Mange vet egentlig ikke hvorfor den musa er best, bare at det er det *riste på hodet*

 

hør her, unge dame. jeg har hatt et tonn med muser oppigjennom årene, blant annet diverse seriell- og ps2-muser, intellimouse explorer 1, boomslang 2000, dual optical, og nå intellimouse explorer 3.0. i tillegg har jeg brukt den elendige musen som fulgte med det trådløse logitech-tastaturet som kom for et par år siden, i over en uke.

 

har også prøvd ut mx500/700, det kunne jo hende logitech hadde klart å lage en bra mus.. men, nei.

 

føttene er som sagt meget bra. innmaten kan være så som så, men utformingen samt driverne er helt rævva.

 

den eneste gode musen på markedet nå, er intellimouse explorer 3.0. sånn er det bare

Lenke til kommentar

Husk: kun død fisk følger strømmen. Jeg har inntrykk av at MS IE 3.0 er en "motesak" i enkelte miljøer og klaner. Mange vet egentlig ikke hvorfor den musa er best, bare at det er det *riste på hodet*

 

har også prøvd ut mx500/700, det kunne jo hende logitech hadde klart å lage en bra mus.. men, nei.

 

føttene er som sagt meget bra. innmaten kan være så som så, men utformingen samt driverne er helt rævva.

 

den eneste gode musen på markedet nå, er intellimouse explorer 3.0. sånn er det bare

Det var det med å faktisk begrunne hvorfor noe var dårlig og noe var bra da :lol::lol:

Lenke til kommentar

hør her, unge dame. jeg har hatt et tonn med muser oppigjennom årene, blant annet diverse seriell- og ps2-muser, intellimouse explorer 1, boomslang 2000, dual optical, og nå intellimouse explorer 3.0. i tillegg har jeg brukt den elendige musen som fulgte med det trådløse logitech-tastaturet som kom for et par år siden, i over en uke.  

 

har også prøvd ut mx500/700, det kunne jo hende logitech hadde klart å lage en bra mus.. men, nei.

 

føttene er som sagt meget bra. innmaten kan være så som så, men utformingen samt driverne er helt rævva.

 

den eneste gode musen på markedet nå, er intellimouse explorer 3.0. sånn er det bare

 

Du gjentok jo bare det mange tester og jeg har sagt. Innmaten er så og si like, så da er det bare utforminga og builden det står på. Derfor valgte jeg den musa jeg har, og du den du har. Jeg synes MS musa føles billig ut iom. at knappene og hjulet er av så dårlig kvalitet, og føttene ikke er så bra. Utforminga er også ganske så elendig (igjen e dette min mening). Når det kommer til drivere, så er det slik at jeg bruker Win2000 og er velsigna med ganske ok drivere som Windows la inn automatisk. Jeg kan bruke alle knappene og mushjulet uten problemer. Du har forresten rett: Logitech driverne suger!

 

Det var det med å faktisk begrunne hvorfor noe var dårlig og noe var bra da  :lol:  :lol:

 

det blir det samme som å begrunne at månen er rund, eller at Terje Søviknes har en rar nese. det er noe alle vet.

 

hvis du virkelig lurer, søk etter andre muse-tråder. jeg har skrevet en del i dem.

 

Takk for sakligheten *host* Ønsker du ikke å komme med begrunnelsen her så går jeg bare ut fra at du ikke har noen.

Lenke til kommentar

philosybe vet hva han prater om ja :)

 

har selv hatt razer 2k dual optical microsoft optical pilot optical osv osv osv

 

testa mx500 og mx300

 

logitec = dårlig scrollweel - elendige drivere - dårlige knapper - for små muse føtter(men glatte) - lagd for asiatiske hender(små) - tung

 

ms = ok scrollweel - brillefine drivere - veldig solide knapper - litt dårlig gli på muse føttene men stor overflate på de - passer som hånd i handske - perfekt tyngde

 

intellimouse 3.0 u cant go wrong...

Lenke til kommentar

Problemet med trådløs teknologi er ikke den faktiske tiden signalene bruker pr. meter, men den tiden som går tapt ved sending/mottak. Ja, signalene beveger seg 300.000km/s, men det er ikke her forsinkelsen ligger. I tillegg kan forstyrrelser forekomme slik at man aldri er 100% sikker på at alle signalene kommer frem.

Lenke til kommentar
philosybe vet hva han prater om ja :)

 

logitec = dårlig scrollweel - elendige drivere - dårlige knapper - for små muse føtter(men glatte) - lagd for asiatiske hender(små) - tung

Små hender??? Hallo!!!! Hvordan er det i det hele tatt mulig å påstå at feks. MX500 er laget for små hender?? Dersom MX500 er for liten til dine "europeiske hender" da synes jeg du bør legge ut et bilde av labbene dine. De må være GIGANTISKE :lol:

 

Kjøpte meg en MX500 for et par dager siden og var litt skeptisk til å legge inn driverene siden jeg har lest at noen har fått trøbbel med disse. Prøvde likevel å installere dem og de fungerte helt perfekt. Niks trøbbel. Har to mus installert og alt går helt glimrende.

 

Litt interessant at du også gir en god forklaring slik at vi alle kan få konstantert at "logitec = dårlig scrollweel ".

Vel, alt jeg kan si er at det ikke finnes noe "logitec = dårlig scrollweel " på den MX500 som jeg kjøpte... :shrug:

Lenke til kommentar

MS sine mus er ikke noe bra for meg. Har prøvd en del mus og ingen har vært så digg som MX500! Eg installerte ikke de j*vla driverne fordi eg ikke trengte de. De som windows la inn funker helt utmerket. Scroll hjulet er digg og knappene diggere. Hadde ikke byttet til ms så om eg hadde blit betalt.

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt meg en MX700, og er godt fornøyd bortsett fra at scroll-hjulet har elendig respons. Vet ikke om det er et driver problem, eller om det finnes andre drivere enn Logitech sine som funker bedre. Noen som har opplevd det samme og har funnet en løsning?

Fred.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...