Gå til innhold

Spørsmål : Kjøpe IPhone i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Den er det bare å kjøpe... I telefonen sitter det et AT&T-simkort. Dette sitter der for at du skal registrere deg som bruker via nett... Det er her hackingen/unlockingen kommer inn. Ved å kjøre et unlockprogram på den, lurer den telefonen til å tro at den er blitt aktivert...

 

Og det beste av alt...unlocking av iPhone er enkelt...

 

Enjoy og god tur!

Lenke til kommentar

De bruker vanlig simkort så man bare kan putte et vanlig Telenor-sim inni tlf hjemme?

Kompis av meg har iphone han kjøpte fra e-bay, han sier hacke-softwaren var installert fra før. Men man må ikke laste ned auto-oppdateringer fra itunes, da blir den fucked igjen.

Lenke til kommentar
Ser at Iphone snart skal komme med 3G og innebygget GPS..

 

Kanskje dumt å kjøpe den "gamle" versjonen som er ute nå da?

 

iPhone er ikke direkte dyr i USA, så jeg ville ha kjøpt.

 

De bruker vanlig simkort så man bare kan putte et vanlig Telenor-sim inni tlf hjemme?

Kompis av meg har iphone han kjøpte fra e-bay, han sier hacke-softwaren var installert fra før. Men man må ikke laste ned auto-oppdateringer fra itunes, da blir den fucked igjen.

 

Du kan f.eks bruke Telenor SIM ja. Du trenger ikke å være redd for oppdateringene lengre. For nå tildags er det raskt og enkelt å unlocke iPhone. Eneste man trenger er å plugge tlf. i PC-en, laste ned ZiPhone, og trykke "Unlock". Dette tar da ca. 5min.

Et familiemedlem skal over til USA i april og jeg lurte på om jeg også skulle be personen kjøpe med en Iphone.

Mitt spørsmål er da. Hva med laderen? Er den universal eller må en investere i en adapter?

 

Jeg vet ikke hvilken lader som følger med, men du kan lade den gjennom USB-kabelen.

Lenke til kommentar
Ser at Iphone snart skal komme med 3G og innebygget GPS..

 

Kanskje dumt å kjøpe den "gamle" versjonen som er ute nå da?

 

Vel, kjøpte meg akkurat en iphone. Tenkte litt på det samme. Kanskje greit å ha funksjonen der, men det er dyrt og når det finnes utallige steder som har Wifi tilkobling ser jeg ikke helt behovet for det ennå. Wifi = GRATIS! Mulig om et års tid da det er mer utbredt da jeg bor på landet, men i mellomtiden drar jeg med meg laptopen og 3g modemet om det skulle trenges! :thumbup:

 

Om du skulle ha GPS ville jeg vel ha ventet. Dette fungerer vel ikke ennå uten Wifi såvidt jeg vet.

Endret av mjuice
Lenke til kommentar
Ser at Iphone snart skal komme med 3G og innebygget GPS..

 

Kanskje dumt å kjøpe den "gamle" versjonen som er ute nå da?

 

Vel, kjøpte meg akkurat en iphone. Tenkte litt på det samme. Kanskje greit å ha funksjonen der, men det er dyrt og når det finnes utallige steder som har Wifi tilkobling ser jeg ikke helt behovet for det ennå. Wifi = GRATIS! Mulig om et års tid da det er mer utbredt da jeg bor på landet, men i mellomtiden drar jeg med meg laptopen og 3g modemet om det skulle trenges! :thumbup:

 

Om du skulle ha GPS ville jeg vel ha ventet. Dette fungerer vel ikke ennå uten Wifi såvidt jeg vet.

 

 

Jeg har og funnet ut at 3G ikke er noe å vente på ..

 

Hadde de kommet med super 3g så skulle jeg heller vurdert å vente .

Lenke til kommentar

Ja, jeg anbefaler ZiPhone. Jeg brukte dette programmet for å unlocke en kompis sin iPhone 1.1.4 :)

 

Som du ser på bildet, så er det bare å koble til iPhone'n, og trykke "Do it all".

 

Edit: Bergetun, iPlus så jo unødvendig "komplisert" ut i forhold til ZiPhone :p

 

 

post-95751-1207227440_thumb.png

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Et familiemedlem skal over til USA i april og jeg lurte på om jeg også skulle be personen kjøpe med en Iphone.

Mitt spørsmål er da. Hva med laderen? Er den universal eller må en investere i en adapter?

Det følger med Amerikansk ladeadapter. Du kan enten bruke UBS-kabelen eller kjøpe huslager til iPod. iPod-laderen er samme som den som brukes på iPhone;)

Lenke til kommentar
Jeg drar til usa 10 juni og håper at den nye iphonen vil være ute på markedet. Hvordan vil det være å unlocke den?

 

Det er det dessverre ingen som vet, vil alltid være en sjangse å ta. Men husk samme spørsmål som du stiller nå, ble stillt for hver nye fw release, etterfulgt av en periode hvor det ikke var mulig, deretter svært kompliserte unlock metoder og til slutt endte vi opp med plug and play software. Vet ikke om den er i salg når du er der, men kan med stor sikkerhet si at den ikke kan unlockes da du er der.

 

Spørsmålet blir heller når det går :thumbup:

Endret av jonaskj
Lenke til kommentar
Madamen skal til USA Juli, og da frister det med iPhone både til hun og meg. Så da blir det jo 5k i bare mobiler.

Er det ikke grense på hvor mye du kan ta med av verdi i varer til Norge?

 

Jo er en grense. Husker ikke på hvor mye i farten, men kan 4k stemme? Mulig den er høyere...

Uansett: ta den ene ut av esken så kan dette like gjerne være noe du hadde med deg da du kom inn i landet. Tror heller ikke tollerene er ute etter å ta vanlige folk på shopping. Kommer du derimot med en hel koffert full av iphones for finn.no salg, er nok saken annerledes..

Lenke til kommentar
Madamen skal til USA Juli, og da frister det med iPhone både til hun og meg. Så da blir det jo 5k i bare mobiler.

Er det ikke grense på hvor mye du kan ta med av verdi i varer til Norge?

 

Jo er en grense. Husker ikke på hvor mye i farten, men kan 4k stemme? Mulig den er høyere...

Uansett: ta den ene ut av esken så kan dette like gjerne være noe du hadde med deg da du kom inn i landet. Tror heller ikke tollerene er ute etter å ta vanlige folk på shopping. Kommer du derimot med en hel koffert full av iphones for finn.no salg, er nok saken annerledes..

 

Mener å huska noe med 6k, men det er rykter fra min side.

Plana er å kjøpe både til hun og meg selv, men sku vell gå bra om hun åpner og bruker den ene iPhonen..

 

Tror jeg går for den første modellen.. Har både 3G og GPS fra før, bruker ingen av delene så er vell ikke mye vits me det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...