vinzenT Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 (endret) Hei Jeg skal bestille en pc som hovesakelig skal brukes til spilling. Har satt sammen en pc (uten kabinett), som jeg tror vil funke bra. Noen som kan ta en siste sjekk, og se om delene passer, eller om jeg kan få mer for pengene osv.? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69293 Budsjettet er på 12-13000 Takker for alle svar -vinzenT EDIT: overskrift Endret 3. april 2008 av vinzenT
KnowN Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Heii.. Bra oppsett, men om du vil ha QuadCore isteden for er det noe og.. Men smak og behag.. Ellers ser det veldig bra ut.. Lykke til, btw; Første gang du bygger?
MrL Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 (endret) Hadde nok vurdert å byttet ut prossessoren med Q6600, og skjermkortet med en 8800 GTX XT eller GTS Endret 29. mars 2008 av MrLG
vinzenT Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Skrevet 29. mars 2008 Takker for svar. Nei-det er ikke første gang jeg bygger pc, har bygget den jeg sitter på nå Jeg har hørt at Dual Core yter bedre til gaming enn Quat Core. Feil? Har hørt at det skjermkortet yter svært godt. Det var derfor jeg valgte det
Dr.Gonzo Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 (endret) Ikke noe å utsette på det oppsettet der. Ville ha bestillt alt fra Komplett ettersom de har alt på lager, selv om Amentio er litt billigere. Fra komplett får du ivertfall alt levert samtidig vil jeg tro. Endret 29. mars 2008 av Dr.Gonzo
Peder82 Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Jeg ville ha kjøpt 4Gb ram og større harddisk, strømforsyning på 500watt holder i lange baner, MIST f.eks.
vinzenT Skrevet 2. april 2008 Forfatter Skrevet 2. april 2008 Jeg ville ha kjøpt 4Gb ram og større harddisk, strømforsyning på 500watt holder i lange baner, MIST f.eks. med 4 gig ram, trenger du 64bit os for å utnytte alt. jeg skal ha 32 bit Harddisken kan jo oppgraderes. 500 gig nå, og større senere. Greit å ha litt ekstra watt til oppgraderinger, lys ol.
Blåbær Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Ville heller valgt E8400 cpu, skal du ha høytalere så kjøp bedre, og kjøp 2x500 harddisk.
Flimzes Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Takker for svar. Nei-det er ikke første gang jeg bygger pc, har bygget den jeg sitter på nå Jeg har hørt at Dual Core yter bedre til gaming enn Quat Core. Feil? Har hørt at det skjermkortet yter svært godt. Det var derfor jeg valgte det Både rett og galt. I spill som ikke støtter multi-core så vil du ikke merke noen forskjell mellom dual-core og quad-core på samme frekvens, siden spillet uansett bare bruker en kjerne. Og 4 kjerner, selv om de ikke er i bruk, lager mer varme enn 2. Altså kan dual-core noen ganger være et like bra valg ytelsesmessig, men er både kjøligere og billigere. Men spill som støtter flere kjerner kommer snart, så jeg hadde gått for quad-core.
MrL Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 (endret) Har hørt at det skjermkortet yter svært godt. Det var derfor jeg valgte det Det yter sikkert godt i mange spill, men burde ha ytet mye bedre i mange andre også. Bl.a skal du spille Crysis skal visst nok dette kortet yte dårlig. Dette er ikke fordi kortet er dårlig(kan hende det er fikset nå da men burde vært fikset for lenge før!), men fordi ATI er ræva på å gi ut drivere fort nok. Nvidia gir ut drivere hele tiden som gjør at det kan lønne seg å ha et Nvidia kort i dag, men det blir ditt valg. Endret 2. april 2008 av MrLG
KVTL Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)
NothinDoin™ Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 gadd ikke lage ny tråd, så spørr her... Er dette strømmforsyning? LINK
Drunk_Panda Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 gadd ikke lage ny tråd, så spørr her... Er dette strømmforsyning? LINK ja
Blåbær Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 E8400 er dual core. Og hvor har du det ifra at dual core yter mer pr GHz?
bernmeister Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 (endret) Oppsettet ser fint ut. Er selv meget fornøyd med corsair strømforsyning, (550W, som burde holde for deg og) Når det gjelder prosessoren ville jeg anbefalt å gå for e8400. Den er både raskere og billigere enn e6850 Edit: Kabinettet var litt jalla etter min smak Du kan jo ta en titt på Cooler Master Centurion 534 sort. Veldig fint og billig https://prisguiden.no/product.php?productId=44789 Endret 3. april 2008 av oslolosen
NothinDoin™ Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 (endret) Jeg går for Q6600...det er jo ètt alternativ.. Når er det du skal kjøpe? Endret 3. april 2008 av NothinDoin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå