Gå til innhold

Skal bestille ny pc; 12-13k. Noen som kan ta en siste sjekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :)

Jeg skal bestille en pc som hovesakelig skal brukes til spilling. Har satt sammen en pc (uten

kabinett), som jeg tror vil funke bra. Noen som kan ta en siste sjekk, og se om delene passer, eller om jeg kan få mer for pengene osv.?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69293

Budsjettet er på 12-13000

Takker for alle svar :)

-vinzenT

EDIT: overskrift

Endret av vinzenT
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heii.. :) Bra oppsett, men om du vil ha QuadCore isteden for er det noe og.. Men smak og behag.. Ellers ser det veldig bra ut.. Lykke til, btw; Første gang du bygger?

Skrevet

Takker for svar. :)

Nei-det er ikke første gang jeg bygger pc, har bygget den jeg sitter på nå ;)

Jeg har hørt at Dual Core yter bedre til gaming enn Quat Core. Feil?

Har hørt at det skjermkortet yter svært godt. Det var derfor jeg valgte det

Skrevet (endret)

Ikke noe å utsette på det oppsettet der. Ville ha bestillt alt fra Komplett ettersom de har alt på lager, selv om Amentio er litt billigere. Fra komplett får du ivertfall alt levert samtidig vil jeg tro.

Endret av Dr.Gonzo
Skrevet
Jeg ville ha kjøpt 4Gb ram og større harddisk, strømforsyning på 500watt holder i lange baner, MIST f.eks.

med 4 gig ram, trenger du 64bit os for å utnytte alt. jeg skal ha 32 bit ;) Harddisken kan jo oppgraderes. 500 gig nå, og større senere. Greit å ha litt ekstra watt til oppgraderinger, lys ol.

Skrevet
Takker for svar. :)

Nei-det er ikke første gang jeg bygger pc, har bygget den jeg sitter på nå ;)

Jeg har hørt at Dual Core yter bedre til gaming enn Quat Core. Feil?

Både rett og galt. I spill som ikke støtter multi-core så vil du ikke merke noen forskjell mellom dual-core og quad-core på samme frekvens, siden spillet uansett bare bruker en kjerne. Og 4 kjerner, selv om de ikke er i bruk, lager mer varme enn 2. Altså kan dual-core noen ganger være et like bra valg ytelsesmessig, men er både kjøligere og billigere. Men spill som støtter flere kjerner kommer snart, så jeg hadde gått for quad-core.

Skrevet (endret)

Det yter sikkert godt i mange spill, men burde ha ytet mye bedre i mange andre også. Bl.a skal du spille Crysis skal visst nok dette kortet yte dårlig. Dette er ikke fordi kortet er dårlig(kan hende det er fikset nå da men burde vært fikset for lenge før!), men fordi ATI er ræva på å gi ut drivere fort nok. Nvidia gir ut drivere hele tiden som gjør at det kan lønne seg å ha et Nvidia kort i dag, men det blir ditt valg.

Endret av MrLG
Skrevet

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Skrevet (endret)

Oppsettet ser fint ut. Er selv meget fornøyd med corsair strømforsyning,

(550W, som burde holde for deg og)

Når det gjelder prosessoren ville jeg anbefalt å gå for e8400. Den er både raskere og billigere enn e6850 :thumbup:

Edit:

Kabinettet var litt jalla etter min smak :p Du kan jo ta en titt på Cooler Master Centurion 534 sort. Veldig fint og billig

https://prisguiden.no/product.php?productId=44789

Endret av oslolosen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...