Gå til innhold

Zepto Znote 6224W


Anbefalte innlegg

Hvis en bærbar pc, uansett merke, utvikler problemer med høy temperatur over tid, er det svært stor sannsynlighet for at det skyldes opphopning av støv i vifte/kjøleribbe/maskinens indre. Dette må man forvente og man bør åpne maskinen for å rense den ett par ganger i året.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis en bærbar pc, uansett merke, utvikler problemer med høy temperatur over tid, er det svært stor sannsynlighet for at det skyldes opphopning av støv i vifte/kjøleribbe/maskinens indre. Dette må man forvente og man bør åpne maskinen for å rense den ett par ganger i året.

Har du noen god fremgangsmåte på dette, eller er det bare å åpne den fra bunnen og blåse ut støvet? Har tenkt å åpne laptopen til samboeren for å fjerne støv.

Lenke til kommentar

er nok litt for lenge siden jeg gjorde det selv :blush: men på min maskin tar jeg ut hele den enheten med vifte og kjøleribbe og blåser den grundig ren, samt blåser ut det verste av den innmaten jeg kommer til. Hvis man ikke vil eller ikke føler seg komfortabel med å åpne maskinen kan det også ha en viss (men ikke like god) effekt å blåse inn i hullet der varmluften blåses ut med trykkluft på boks (kompressor eller støvsuger frarådes da begge kan skade maskinen).

Lenke til kommentar

Ikke for å gå mer off-topic enn nødvendig, siden dette er en helt annen pc enn nevnt over, så skal det sies at jeg kan tingene mine, og man skal kunne forvente at en pc ikke overoppheter og dør en time etter man har fått den tilbake fra reparasjon :)

 

Men jeg legger større lit i 6224W som maskin, da den virker mer solid enn forgjengeren.

Lenke til kommentar
Jeg kan vel nevne at jeg sitter på 6214W, som da er forgjengeren. Og jeg, som en god del andre, har slitt mye med overoppheting. Det skal sies at pc-en fungerte greit en stund, men etter det så har det vært mye fram og tilbake. Jeg skulle likt å sett hw.no fikk testet 6224W over et kvartal f.eks. for å se om den fungerer like bra hele tiden. 6224W virker veldig spennende, men hvor stabil vil den være i bruk gjenstår jo å se.

Akkurat dette jeg også ønsker meg.

 

Hvis en bærbar pc, uansett merke, utvikler problemer med høy temperatur over tid, er det svært stor sannsynlighet for at det skyldes opphopning av støv i vifte/kjøleribbe/maskinens indre. Dette må man forvente og man bør åpne maskinen for å rense den ett par ganger i året.

Det var flere i tråden om denne maskinen som opplevde overoppheting etter få uker med spilling og jeg tror nok at noen av disse har kjennskap til støvproblematikk og hvordan man unngår og fjerner dette.

 

Mitt inntrykk av å følge tråden i mange uker var at spilling over flere timer var et problem på maskinen.

 

Noe som forsåvidt er rimelig relevant da den markedsføres som en kraftig spillorientert maskin. Hva skal man ellers med en 8600GS i en bærbar.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg slet med at denne PC-en skrudde seg av hvis jeg spillte på den og cpu kjørte på max klokkehastighet (1.80 ghz til meg). Jeg tok sagen i egne hender og åpnet saken

 

Jeg fant da ut at GPU og chipsett ikke hadde hverken goop eller thermal pads. Dette overrasket meg at i alle fall GPU ikke hadde, men det er en mulighet at det er noe bare min pc manglet. Netshop hadde tatt på AC5 på prosessor, og det er jo bra.

 

Problemet er vel at nå mista jeg vel garantien min.... :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mangler maskinen Æ, Ø, Å? Eller hva mener dere med amerikansk layout?

 

Edit: Når jeg titter litt ekstra på den ser det ut som om den kommer med norske bokstaver, noen av tastene er bare plassert litt anerledes. Hvilket OS kommer den med forresten? Kan vel kjøpes med Vista Home Premium 32bit?

 

Noen som har en link til en norsk butikk der den kan bestilles?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Vil anbefale denne maskinen!

 

Køpe den hvite versonen, med 2,5GHz c2d, 4gig rame, 200GB 7200rpm etc.

 

Drar det meste av spill, har ikke prøvd spill som crysis, men der sier den nok stop ganske fort;)

Spill som TF2 går på fult, og andre går også meget bra. Skal prøve bioshock etterhvert, men har alt for mye skole.....

 

Skjermen synes jeg er meget lyssterk, hadde nesten ikke noe problmere med å site ute i sola og skrive osv. (med vindusrefleks)

 

Tastaturet er godt å skrive med, må bare vende seg til den idiotiske FN knappen som er der kontroll pleier å være, samme med enter. Men etter en uke er dette ikke noe problem lenger.

Når det gelder FN kanppen har den mange gode funksjoner, styre lysstyrke, lyd, av og på med touchpad(noe som er meget pratisk) osv...

 

Eneste som er negativt er at den blir grisevarm, etter å ha spilt et par timer kan jeg nesten ikke ta under den (har ikke sjekket med noe program hvor varmt det er)Men ser ikke ut som pcen tar noe skade av det

 

Så løpe og kjøpe

Lenke til kommentar

mail bra zepto

 

Hei

 

Det er ikke laget drivere til XP til disse prosessorene, så de virker ikke særlig godt i XP.

 

Det er noe som Intel har bestemt, og er ikke opp til oss.

 

 

 

 

 

 

hmm ser ikke ut som em leveres med t7500 lengere (høyere og du må has vista)

 

Er ikke dette bare tull? Hvorfor skulle de nye CPUene kreve vista?

 

Noen som vet mer om dette enn meg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...