Gå til innhold

E6600 @ 1.55v - for høyt?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

overklokker min E6600 til 3.6ghz, men får å få det stabilt må cpu vcore til 1.55v. Maks temp registrert så langt på den volten er 62'c på cpu core. Har vannkjøling fra aquacomputer og god kjøling ellers i kabinettet (cube case med en haug med vifter + extra chipset og ram vifter).

 

Spørsmålet er om E6600 tåler 1.55v eller om det er for høyt. Eventuelt om noen har andre forslag for å få den stabil på 3.6ghz.

 

Har forøvrig Asus P5N32-E Sli PLUS og 8GB Mushkin Redline 1000mhz 5-5-5-15 2.1v (som kjøres på 800mhz for øyeblikket).

 

Takker for svar og forslag :)

 

-Z

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

overklokker min E6600 til 3.6ghz, men får å få det stabilt må cpu vcore til 1.55v. Maks temp registrert så langt på den volten er 62'c på cpu core. Har vannkjøling fra aquacomputer og god kjøling ellers i kabinettet (cube case med en haug med vifter + extra chipset og ram vifter).

 

Spørsmålet er om E6600 tåler 1.55v eller om det er for høyt. Eventuelt om noen har andre forslag for å få den stabil på 3.6ghz.

 

Har forøvrig Asus P5N32-E Sli PLUS og 8GB Mushkin Redline 1000mhz 5-5-5-15 2.1v (som kjøres på 800mhz for øyeblikket).

 

Takker for svar og forslag :)

 

-Z

 

 

Kjørte en E6600 på 1,55 volt i over et halvt år, uten at den tok skade av det. Så ja det er ikkje farlig. Ikkje volten som dreper, det er varmen. Dette stemmer veldig ofte mener jeg.

Lenke til kommentar

45nm woldalfe liker ikke høye volter, mange som har fått sine cpu'er degradert og noen har tatt kvelden pg.a. høy volt. 1.55V varer bare noen uker før det tar skader...

Men det som er positivt er at de fleste bare trenger 1.30V-1.35V for å være stabil på 4.0ghz.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...