Gå til innhold

gaming på netcom connect\telenor trådløst bredbånd?


Anbefalte innlegg

Noen her som har noe erfaringer med latency o.l. ved bruk av netcom connect eller telenor trådløst bredbånd?

tenker da hovedsaklig på WoW og CS.

Vurderer sterkt å gå tilanskaffelse av noen av disse, siden jeg har temmelig redusert nettilgang her i militæret;P

 

på forhold takk til ev. svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen her som har noe erfaringer med latency o.l. ved bruk av netcom connect eller telenor trådløst bredbånd?

tenker da hovedsaklig på WoW og CS.

Vurderer sterkt å gå tilanskaffelse av noen av disse, siden jeg har temmelig redusert nettilgang her i militæret;P

 

på forhold takk til ev. svar:)

 

CS er det nok bare å glemme, typisk latency vil ligge på 300ms+ ved greie forhold

 

WoW har fungert tålelig greit når jeg har testet selv, men lokale forhold og stor trafikk vil medføre dårligere kvalitet. Det er tross alt snakk om mobilnett.

 

(har testet både NetCom og Telenor i tillegg til ICE)

Lenke til kommentar
Noen her som har noe erfaringer med latency o.l. ved bruk av netcom connect eller telenor trådløst bredbånd?

tenker da hovedsaklig på WoW og CS.

Vurderer sterkt å gå tilanskaffelse av noen av disse, siden jeg har temmelig redusert nettilgang her i militæret;P

 

på forhold takk til ev. svar:)

 

Hvis du er stasjonert i en by så blir det kanskje bra.. Du trenger minst super-3g for å få ned pingen vil jeg tro :p

Lenke til kommentar
Noen her som har noe erfaringer med latency o.l. ved bruk av netcom connect eller telenor trådløst bredbånd?

tenker da hovedsaklig på WoW og CS.

Vurderer sterkt å gå tilanskaffelse av noen av disse, siden jeg har temmelig redusert nettilgang her i militæret;P

 

på forhold takk til ev. svar:)

 

 

Som Dune1982 har sagt -du trenger Hsdpa("super-3G") for å få ned pingen.

 

 

Har 3G fra Netcom og med Hsdpa ligger latency på ca 120-130 under gode forhold.

 

Med vanlig 3G (Umts) ligger latency på ca 250-280 under gode forhold.

 

Mulig at du kan få endel lavere latency dersom du er nærmere sender og har fri sikt.

 

Men du kan også risikere å få mye dårligere latency enn det jeg har oppgitt.

 

Har opplevd at selv Wow ble uspillbart til tider pga ekstremt høy latency ,vi snakker da

om over 1200ms latency.

 

Dette var dog med Umts og første generasjons Pcmcia kort uten antenne.

 

 

I dag fungerer det stort sett ok men blir frakoblet Hsdpa og koblet til Umts i perioder og

dersom jeg da spiller Cs eller liknende så blir latencyen for høy og jeg blir som regel kicket fra server.

 

Men tatt i betraktning at jeg ikke betaler mer enn 99 kr måneden så er jeg stort sett fornøyd med tjenesten.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Jeg hiver meg på denne tråden er jeg.

 

Jeg spiller wow med trådløst bredbånd fra netcom og synest det funker bra (hakker litt i byer med masse folk).

 

Men i cs får jeg for høy ping og blir kicket som dere andre her.

 

Da vet vi vel at det ikke går ann å spille cs med HSDPA. Men har hørt at Ice bruker noen annet på sitt eget nett (eller noe slik). Er det da mulig at man kan spille cs på trådløst bredbånd fra Ice? Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...