Gå til innhold

Hvor tjener man best av Shell, Rema 1000, coop mega eller XY (Hydro Texaco)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den store forskjellen må jo være om du får UB tillegg eller ikke. Noen er flinke til å snike seg unna og betale UB. Ellers er nok timelønnen ganske lik

 

Det stemmer da ikke at butikkene er flinke til å snike seg unna UB-tillegg. De ansatte må selv ta ansvar for å føre UB-tillegget på timelistene sine, på lik linje med overtid. Dette kan ikke ledelsen holde oversikt over. Jeg tar det som en selvfølgelge å alltid sjekke at lønnsslippene stemmer overens med det jeg har notert meg i UB og overtid.

Lenke til kommentar

Er fler av de store kjedene som har arbeidskontrakt hvor de gir et par kroner ekstra i timelønn som UB-tillegg. Har selv jobbet på en sånn kontrakt, vi fikk handel og kontor til å se på den, de sier det er på kanten men dessverre lovlig.

Så de kan fint snike seg unna det. Og det er mange penger tapt!

Lenke til kommentar
Den store forskjellen må jo være om du får UB tillegg eller ikke. Noen er flinke til å snike seg unna og betale UB. Ellers er nok timelønnen ganske lik

 

Det stemmer da ikke at butikkene er flinke til å snike seg unna UB-tillegg. De ansatte må selv ta ansvar for å føre UB-tillegget på timelistene sine, på lik linje med overtid. Dette kan ikke ledelsen holde oversikt over. Jeg tar det som en selvfølgelge å alltid sjekke at lønnsslippene stemmer overens med det jeg har notert meg i UB og overtid.

 

Nja, meny sitt system var ganske greit. Vi fikk egen kode osv som vi stemplet oss inn med, og systemet holdt god kontroll med UB og overtid :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei

 

Hvor tjener man best av Shell, Rema 1000, coop mega eller XY (Hydro Texaco) Tenkte på til sommerjobb. Skal på intervju veldig snart, så må vite det litt kjapt. Håper det går bra. Tenker på alle vakter utenom nattvakter.

 

Takk for svar

 

Bensinstasjonene har en egen lønnsoverenskomst, som gjør det dårligere betalt å jobbe ubekvemt der enn i butikk. I alle fall var det sånn for noen år siden. Det er et stramt arbeidsmarked, så det bør være lov å stille lønnsbetingelser før man signerer en kontrakt, en kontrakt må man passe på å få. Det er også verdt å spørre om bedriften er medlem av en arbeidsgiverorganisasjon, slik at de er forpliktet til en tariffavtale som sikrer tarifflønn. Detaljhandelsegmentet har vel generelt lav deltakelse i lønnstakerorganisasjoner, men det er verdt å melde seg inn i LO. Som sesongarbeider får man også spesialpris på medlemsskap, og gode råd om man trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...