Gå til innhold

Slettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har valgt helt feil periode for å reise langt. New Zealand er spennende, men jeg synes ikke det er varmt nok der på sommeren til å bo på stranda.. og dere vurderer jo å reise dit når det er vinter der.

 

Sør-afrika, det er vinter der også.

 

Jeg ville holdt meg i Europa i perioden dere skal feriere. Hva med å fly til Nice og så ta båten over til Korsika?

Lenke til kommentar
Dere har valgt helt feil periode for å reise langt. New Zealand er spennende, men jeg synes ikke det er varmt nok der på sommeren til å bo på stranda.. og dere vurderer jo å reise dit når det er vinter der.

 

Sør-afrika, det er vinter der også.

 

Jeg ville holdt meg i Europa i perioden dere skal feriere. Hva med å fly til Nice og så ta båten over til Korsika?

 

Takk for noen vesentlige oppklaringer, der ser du hvor erfaren jeg er på reisefronten. :)

 

Vi trenger selvfølgelig ikke reise langt, jeg tenkte vel heller som så at man må langt bort for å finne den riktige plassen. Uansett er jeg åpen for alle forslag.

 

Korsika ser jo unektlig fint ut, men er ikke det også en plass som er preget av turisme (høyt prisnivå, trange strender, masete typer som vil ha noen euro for bruk av en solseng)? Ikke misforstå meg, vi må nok ende opp på en plass hvor det er en del turisme, men trange strender hvor solsengene står linet opp blir for meg litt for mye charter. :)

Endret av ROFLe
Lenke til kommentar

Korsika er absolutt ikke et chartermål og det er masse plass og uberørt natur der, det var derfor jeg foreslo øya. På en liten del av stranda ved Ile Rousse er det det strandstoler til utlån, ellers vet jeg ikke om det finnes andre plasser. Det er mye berg på øya og mange turkise viker med små strender. Jeg reiste uten noe fast skjema og kom meg kun til Calvi.

 

Gjør litt research og se om øya passer dere. En tur rundt øya med Google Earth og sjekking av mange av bildene som er linket der burde gi et godt inntrykk av hvordan øya ser ut.

 

Prisene er som i Frankrike (ikke som på Rivieraen) og i juli og august er de fellesferie så da blir overnatting dyrere og det kan være fullt mange steder.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

 

Har gjort litt research nå og må si det ser veldig bra ut. Derimot forhørte jeg meg med madammen, som har vært noen ganger i Nice, og hun mente det var nokså høyt prisnivå der. Er det lignende nivå på Korsika?

 

Jeg har også søkt litt på fly og hotell til Korsika. Det ser ut som det går direktefly fra Oslo til Korsika, men at dette fort blir kostbart (7-8000 tur/retur for 2 personer) om vi reiser rundt månedsskiftet mai/juni. Uansett skal det være rimeligere å fly til Nice (her kan jeg finne rimelige billetter hos Norwegian) og så ta ferge over til Korsika. Det jeg har litt vanskelig for å finne er priser på ferge og passende hotell. Har du noen spesielle områder på øya du kan anbefale jeg bør holde meg til når jeg søker hotell?

 

Og, er det noen spesielle reisebyrå som tilbyr slike pakker (fly til Nice, båt til Korsika, hotell/opphold), eller blir dette fort kostbart og man bør lete frem hver enkel del av reisen på egen hånd?

 

Dette ble mange spørsmål, men jeg håper du kan ta deg tid til å svare meg likevel. Jeg er uansett veldig takknemlig for din hjelp. :)

Lenke til kommentar

Mener å huske at prisene var litt lavere på Korsika enn i Nice, men du finner ingen kjempebillige steder i vest-europa.

 

Det er en spesiell grunn til å reise til Korsika med båt, sagnet sier at man kan lukte øya før man ser den. Fant selv ut at det stemte og lukten er som av provensalsk krydderblanding.

 

Napoleon påstod at man kunne sette ham på en båt med bind for øynene og han ville finne hjem til øya. Emblemet for øya er også en profil med bånd for pannen, tidligere hadde emblemet båndet forran øynene. Asterix på Korsika er obligatorisk lesning før man drar dit.

130px-Flag_of_Corsica.svg.png

 

Båt dit:

http://www.sncm.fr/

http://www.corsica-ferries.co.uk/

Husk internasjonalt studentbevis.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Reis til Filippinene og finn deg er øy utenfor Cebu.

Der kan du bo i en bungalow eller velge ett fancy hotel. Uansett er Filippinene et av de billigste landene i verden, og det er ingenting negativt å si om strendene. Men jeg ville reist der på vinterstid.. Oktober-mars

Velg riktig øy og du vil se få turister.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...