Gå til innhold

Jenter i World of Warcraft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tror du virkelig at hun er jente er eneste grunnen til at hun ikke får raide?

Vet du hva? Ja. Ja, jeg tror faktisk det var derfor, i denne gitte situasjonen.

Skrevet
En gang hissa jeg meg veldig opp når jeg leste en lang blog der noen la ut om hvordan det lå i menns natur å drepe og at dps var naturlig for menn, og at kvinner som regel var bedre healere en damage ettersom instinktet til kvinnen lå i å "pleie og ta vare på".

Hehe. Er ikke første gang jeg har lest det der. Kan huske å ha lest det på WoW forums noen ganger tidligere. Uansett, ja, det er sprøyt. :) Det er generelt ikke noe forskjell på gutter og jenter når det kommer til class preferanser i WoW. Tviler sterkt på at jenter setter seg ned og tenker over om de vil være Tank/Heal/DPS når de lager sin første character. De fleste jentene er nok nye til MMORPG spill, og har ingen ide om at de kommer til å utføre en av tre primær roller når de gjør instancer med andre folk. De vet nok ikke engang om instancer. De velger heller utifra hvilken class som virker kulest ved første øyekast. Jeg kan bare se på meg selv. Jeg hadde null begrep på hva jeg ga meg ut på når jeg lagde min første WoW char i betas. Jeg bare valgt det som virka kult etter å ha gjort litt research på weben. Og når retail kom ut endte jeg opp som Druid fordi jeg ville kunne gjøre alt, men primært ville jeg heale. Og jeg er gutt liksom. Jeg skulle vel ha vært DPS da ifølge utsagnet?

Eller andre ganger, når jeg for eksempel går AFK og human-characteren min setter seg på kne, kan jeg komme tilbake å se en male character med skrittet i ansiktet på characteren min, vitsende med blowjob-comments til forbipaserende. Er dette greit?

Er nok dessverre sånn du må akseptere å bli utsatt for når du menger deg med et gutte-dominert samfund. Hva er du, om ikke ei jente per femti gutter? Da er du dømt til å møte en eller annen gutt som står med pikken i hånda og har store forventninger. Hadde vært akkurat det samme om kjønnsfordelinga var snudd. Da ville det vært jeg som hadde møtt jenter som var sulten på litt gutterøv. :p

Uansett, når det kommer til gutter og jenter i WoW så synes jeg ikke forskjellen er så stor. Har møtt alt ifra skikkelig greie til skikkelig idiotiske jenter. Noen er dårlige spillere, andre er gode spillere. Noen er rolig og beherska, andre klarer aldri å holde kjeft. Og når alt kommer til alt er gutter helt like.

Skrevet

Ok, for at denne tråden ikke skal fortsette i lang diskusjon i hvorvidt det virkelig var det raidleaderen min mente som blir lagt frem og hvordan DU tolker situasjonen ut ifra ordene har jeg redigert åpningsposten til å mer utfyllende forklare situasjonen og det som ble sagt.

Jeg vil, at alle leser dette grundig før de gjør seg en mening.

Skrevet
Ok, for at denne tråden ikke skal fortsette i lang diskusjon i hvorvidt det virkelig var det raidleaderen min mente som blir lagt frem og hvordan DU tolker situasjonen ut ifra ordene har jeg redigert åpningsposten til å mer utfyllende forklare situasjonen og det som ble sagt.

fikk du ikke nok medhold ./dance-alt?

Skrevet

Jeg håper eller forventer ikke at alle skal være enige med meg, tvert imot, jeg prøver å åpne til diskusjon. Men jeg setter pris på at folk setter seg mer inn i saker før de stempler meg som noe.

Skrevet

Jeg håper eller forventer ikke at alle skal være enige med meg, tvert imot, jeg prøver å åpne til diskusjon. Men jeg setter pris på at folk setter seg mer inn i saker før de stempler meg som noe.

ja, jeg innser at den var litt frekk, dum og alt det der. men klarte ikke aa holde meg.

naa har jeg lest gjennom din nylig redigerte post og etter hva du skriver denne ganger er det klart at raidledern baade setter opp gruppa etter sin erfaring, sine bekjente spillere, og med en "vil-ikke-ha-jenter-i-raid"innstilling.

naar det er sagt, leste jeg denne ganger at tidligere hadde de en "freaking girl" som wipa dem. forrige gang leste jeg at de hadde en "girl" som wipa dem, og etter hva andre skriver virker det som at det har staatt "guy" som wipa dem.

om det du skriver denne gangen stemmer, er det klart at han ikke vil ha jenter, og at du spiller paa en server med mange forstyrrede menn/gutter.

det er, om det du skriver stemmer til punkt og prikke.

Skrevet
naar det er sagt, leste jeg denne ganger at tidligere hadde de en "freaking girl" som wipa dem. forrige gang leste jeg at de hadde en "girl" som wipa dem, og etter hva andre skriver virker det som at det har staatt "guy" som wipa dem.

Det har aldri stått "guy". det er bare noen smarte folk som fant ut at om de bytter ut ordet "girl" med "guy" eller "person" så var det ikke diskriminerende. /applaus for oppfinnsomhet.

Skrevet (endret)

Freakin girl, f*cking girl, photoshopped girl, flying girl, fishing girl, ikke sikker.

Vanskelig å skrive referat fra en samtale på Teamspeak med en brite som snakker dialekt, you get the general idea :)

Endret av Ninety
Skrevet

ganske langt mellom f*cking girl og flying girl. men om an sa noe f.... girl er vel det litt mer enn girl. det kunna jo vaert helt uforskyldt og uten andre baktanker enn at det faktisk var en jente.

Skrevet

selv om du er jente syns jeg ikke du skal fortjene spot noe mer enn andre, er så sykt mange jenter som abuser det å være jente i wow... bra noen guilder ikke lar de få være med på alt som er bare fordi de har noe annet imellom beina

ja, kanskje han var litt urettferdig, men jeg garanterer deg at det skjer tusenvis av gutter hver dag i wow også...

Skrevet
Jeg håper eller forventer ikke at alle skal være enige med meg, tvert imot, jeg prøver å åpne til diskusjon.

Diskusjon om hva da? Om kvinner diskrimineres i WoW på generell basis? Om de fleste raidledere har noe i mot kvinnelige medlemmer? Om kvinnelige spillere som foretrekker DPS framfor andre roller lider under et stigma som traktorlesber eller SM-afficionados?

Svaret er nei på alle disse.

Du var uheldig med en raidleder, som i et anfall av pragmatisme valgte å ikke la et ferskt, kvinnelig medlem ta på seg en DPS-rolle, fordi han tidligere har hatt dårlige erfaringer med ferske, kvinnelige medlemmer som tar på seg en DPS-rolle. Han er unntaket, ikke regelen.

Skift guild eller skjell ham ut, og la det bli med det; ingen her kommer til å kalle til jihad mot vedkommende for konge, kvinnfolk og fædreland (med mulig unntak av Christeven og Bertram2k).

Ellers tilhører jeg den delen av befolkningen som ikke er overbevist om et kvinne-eksklusivt oppvask-gen som etter sigende gjør at dere fungerer best som healere i spill. Det er en myte og selvoppfyllende profeti.

At dere har en egen evne til å lage drama, er jeg derimot overbevist om. Samtlige guildledere jeg har snakket med har i sin kynisme etter noen år med ledelse kommet fram til det samme. Dramafaktoren dobles ca. for hvert kvinnelige medlem.

Skrevet (endret)
Diskuter pl0x, er det greit å drive forskjellsbehandling i WoW og andre MMORPG's?

Hva er du prøver å oppnå? Du vet jo selv hva slags svar du får med denne posten, med unntak av et par tilfeldige mennesker som enten vil lage drama eller har en skrudd virkelighetsoppfatning. Du kan like gjerne skrive "bør utlendinger få gå på samme tog som etnisk norske?" i samfunn-kategorien.

Det er ingenting å diskutere slik du har formulert det nye spørsmålet.

Tviler sterkt på at jenter setter seg ned og tenker over om de vil være Tank/Heal/DPS når de lager sin første character. De fleste jentene er nok nye til MMORPG spill, og har ingen ide om at de kommer til å utføre en av tre primær roller når de gjør instancer med andre folk. De vet nok ikke engang om instancer. De velger heller utifra hvilken class som virker kulest ved første øyekast.

Gratulerer, du er like forhåndsdømmende som en viss guildleder visstnok skal være.

Endret av Quicko
Skrevet (endret)

Er det greit å drive forskjellesbehandling generelt? Praktiseres det uansett? Hvorfor skulle WoW være et unntak? Mennesker er mennesker uansett.

Jeg er igjen enig med Zealuu.

Endret av Lycantrophe
Skrevet

Bare husk at mesteparten av folka som spiller wow er kvisete små rampunger som tror at de eier fordi di ikke gjør annet enn å farme med guildet for deretter å stå foran auction house med våpnene ute bare for å prøve å fiske et par kommentarer slik at de kan føle seg bedre og tro at det livet faktisk er bedre enn naboguttens som er ute blandt kamerater å leker gjemsel og har det kjekt.

Så ikke ta alt seriøst. takk. (og beklager hvis noen føler seg truffne)

Skrevet

Leste førsteposten igjen. Guildleaderen din virker ikke som en spesielt hyggelig person, det får bli hans og guildets problem. Dersom han har et ønsket raidoppsett, er det til guildets beste. At noen vil være med som offspec eller hva det nå enn dreier seg om, er egoistisk og ikke til guildets beste.

Skrevet

Bør vel snarere huske at internettgutters meninger om jenter er polarisert og kan deles inn i kun to leire: de som er så sosialt tilbakestående og ubekvemme at de ikke vet hvordan de skal oppføre seg foran det andre kjønn, og som en konsekvens av dette blir arrogante og ekle som svar på et ordinært spørsmål, og de som er så sprengningsklare av testosteron at den smulmende ereksjonen deres fungerer som en vannstav for naive nybegynnerspørsmål.

Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Skrevet

Hvorfor skulle det diskuteres så mye om hvorfor hun ikke fikk være med i raidet egentlig? Syns det er ganske klart at guild leader'n ikke trenger flere DPS, men trenger healers. Så lurer trådstarter på hvorfor hun ikke kan få være med istedenfor noen av de andre DPSene og da sier guildleader'n at han stoler på de han har og han vil ikke risikere wipes. Og da sier trådstarter at hun må få lov til å vise hva hun kan. Og da går guild leader'n helt "mongo 2k7" og sier at siden hun er jente og de har hatt en jente fra før i guildet som wipet de, så får hun ikke joine.

Ja jeg vet det er det som står der og "lol takk for at du kopierer første sia noob", men syns dere skulle diskutere så mye om det :p

Skrevet
Tviler sterkt på at jenter setter seg ned og tenker over om de vil være Tank/Heal/DPS når de lager sin første character. De fleste jentene er nok nye til MMORPG spill, og har ingen ide om at de kommer til å utføre en av tre primær roller når de gjør instancer med andre folk. De vet nok ikke engang om instancer. De velger heller utifra hvilken class som virker kulest ved første øyekast.

Gratulerer, du er like forhåndsdømmende som en viss guildleder visstnok skal være.

Hva snakker du om? Er det ikke AKKURAT dette alle gjør?

Skrevet
Jeg håper eller forventer ikke at alle skal være enige med meg, tvert imot, jeg prøver å åpne til diskusjon.

Diskusjon om hva da? Om kvinner diskrimineres i WoW på generell basis? Om de fleste raidledere har noe i mot kvinnelige medlemmer? Om kvinnelige spillere som foretrekker DPS framfor andre roller lider under et stigma som traktorlesber eller SM-afficionados?

Svaret er nei på alle disse.

Du var uheldig med en raidleder, som i et anfall av pragmatisme valgte å ikke la et ferskt, kvinnelig medlem ta på seg en DPS-rolle, fordi han tidligere har hatt dårlige erfaringer med ferske, kvinnelige medlemmer som tar på seg en DPS-rolle. Han er unntaket, ikke regelen.

Skift guild eller skjell ham ut, og la det bli med det; ingen her kommer til å kalle til jihad mot vedkommende for konge, kvinnfolk og fædreland (med mulig unntak av Christeven og Bertram2k).

Ellers tilhører jeg den delen av befolkningen som ikke er overbevist om et kvinne-eksklusivt oppvask-gen som etter sigende gjør at dere fungerer best som healere i spill. Det er en myte og selvoppfyllende profeti.

At dere har en egen evne til å lage drama, er jeg derimot overbevist om. Samtlige guildledere jeg har snakket med har i sin kynisme etter noen år med ledelse kommet fram til det samme. Dramafaktoren dobles ca. for hvert kvinnelige medlem.

Word!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...