Gå til innhold

Puff PC fortsetter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommentartråd

Jeg begynnte for en stund siden på en puff-PC laget av et-stk IKEA-møbel og diverse PC-deler, men det tok ikke lang tid før jeg innså at IKEA har her produsert noe skvip. Santnok så har de heller ikke beregnet den til PC-bygging heller, men det er ingen unnskyldning.

Nei, jeg startet heller fra scratch.

En stk 2000x300x18 hobbyplate utgjør veggene på puffen.

Kabinett_1.jpg

Jeg hermet etter IKEA i design, men lagde den en god del sterkere.

F_tter.jpg

Kabinett_2.jpg

Jeg valgte vannkjøling for å slippe å ta for mange viftehull, ett stort (120mm) gjør susen. Viften samt raditoren festet jeg til en liten stålplate i front.

Viftehull.jpg

radiator_festet.jpg

Den ene veggen ferdig med vifte og stoff ferdig festet.

Vegg_med_vifte.jpg

Jeg lagde pumpefestet av enkle vinkler som man får kjøpt på Obs bygg og sikkert alle andre jernvareforretninger. Pumpen er skrudd fast i underkant.

Pumpefester.jpg

Pumpe_festet_2.jpg

Hovedkortfestet kappet jeg ut av en gammel kabinett og skrudde rett inn, enkelt og greit.

Hovedkortfeste.jpg

PSU'n ble festet på tilsvarende måte som vannpumpen.

PSU-feste.jpg

Jeg syntes disse vinklene var så ideelle til denne bruken at jeg lagde DVD-rom-feste på samme måte.

DVD-feste.jpg

Deretter var det bare å kaste inn innmaten. Specs på hardware orker jeg ikke nevne siden jeg i farten ikke husker dem, men det som jeg synes er verdt å nevne er vannkjølesettet og skjermkortkjøleren. Begge er fra gigabyte og heter henholdsvis 3DGalaxy 2 og blue eye. Kjempefornøyd!

blue-eye.jpg

Det som gjenstår er HD-opphenget som er kun midlertidig. Så inntil jeg får tak i noen O-ringer har jeg ikke flere bilder, men håper kanskje å ha gitt andre noen ideer til sine prosjekter!.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har stått stille en god stund nå siden studiene (og deltidsjobben) kaller. Men siden siden sist har jeg fått o-ringer til å henge opp HD'ne i, og disse har jeg begynnt å lage tegninger til. Jeg har ikke noe kamera for tiden, og scanneren fungerer ikke lenger. Bet blir altså ikke noen bilder enda. Jeg har også planer om å trekke om toppen med et eller annet merke på, vi får se.

Og så var det verktøyene jeg har brukt. Skal vi se..

Treverk:

Bordsag, Dewalt-drill og en haug med forskjellige bor.

Metall:

Jeg har til tider tilgang til et par større verksted hvor jeg får brukt dreiebenk, båndsag, sveiseapparat og platebøyer. Platebøyeren brukte jeg til å lage braketten for skjmekort o.l. Men, for det meste har jeg brukt stikksag og selvfølgelig den samme Dewalt'n og en annen haug med forskjellige bor, samt en koffert med hullsager

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...