Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Grei ungdomsbil tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er også 16 og har nettopp kjøpt meg bil (signatur). Den er ganske sprek, og 0-100 går på under 10sek. Syns den ser ganske sprek ut, er veldig driftsikker, har ingen rust, skiftet mange viktige deler, inkl hele eksos-systemet, clutch, reg. reim osv. Den bruker lite bensin og har lav forsikring. Den har også airbag, som kanskje ikke du syns er viktig, men visse andre i familien syns er et must :mad: Det eneste jeg skal gjøre er å sette på noen 17" og senke den 40mm, så er den ferdig. Ungdomsbil er ungdomsbil :)

 

Den kostet riktig nok 10.000 mer enn det du skal bruke, men det gir en pekepinn på hvor mye du kan få for pengene.

Lenke til kommentar
Jeg er også 16 og har nettopp kjøpt meg bil (signatur). Den er ganske sprek, og 0-100 går på under 10sek. Syns den ser ganske sprek ut, er veldig driftsikker, har ingen rust, skiftet mange viktige deler, inkl hele eksos-systemet, clutch, reg. reim osv. Den bruker lite bensin og har lav forsikring. Den har også airbag, som kanskje ikke du syns er viktig, men visse andre i familien syns er et must :mad: Det eneste jeg skal gjøre er å sette på noen 17" og senke den 40mm, så er den ferdig. Ungdomsbil er ungdomsbil :)

 

Den kostet riktig nok 10.000 mer enn det du skal bruke, men det gir en pekepinn på hvor mye du kan få for pengene.

Hvor mye må du betale i forsikring?

 

Bare vær klar over at du ødelegger komforten og de gode kjøreegenskapene ved å gjøre som du nevner. Med mindre den skal brukes på bane da.

Lenke til kommentar
Sånn generelt (med unntak selvfølgelig)

 

Audi = trøbbel

BMW = dyr forsirking, lite bil for penga

Ford = trøbbel, men kan finne noen gullkorn

Merce = rust, automatgir, fæle seter

Opel = gammel Opel RUSTER!

Nissan = kjedlig

Toyota = som regel lite bil for penga, kjedlige og undermotoriserte. Rust er vell et utstrakt problem her også.

Mazda = kan assosieres med bestefarbil, men enkelte av modellene er småspreke og har skikkelig god kvalitet.

Volvo = mange stygge biler. Finner dog deler overalt (biltema f.eks.) og er meget skruvennlige

Saab = finner vell egentlig svært få i den prisklassen

Amcars = elendige vinterbiler, automat men billige deler fra andre siden av dammen

Mitsubishi = sliter med dårlig støyisolasjon, men har mange fine biler til en billig penge. Ofte sprekere enn man skulle trodd.

Honda = fine biler. God kvalitet og mye bil for penga.

 

Selv hadde jeg gått for 626, Galant eller Accord!

 

 

FANBOY :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Lenke til kommentar
FANBOY :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

 

Gjerne forklar den litt nærmere. Den kan også nevnes at Mitsubishi har hatt problemer med rust i hjulbuer, og dette gjelder spesielt Galant.

 

;)

 

Vis meg et bilmerke som ikke er plaget med rust etter 15 år på norske veier. rust i hjulbuer og kanaler finner du i nesten alle biler som begynner å dra på åra. Det er self. untak men det er jo generelt et VELDIG vanlig problem.

 

Det trådsarter burde se etter er en bil som nylig er skiftet slitedeler på og nylig er eu-ok, da får en mye for pengene.

Endret av tobbelobb
Lenke til kommentar
FANBOY :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

 

Gjerne forklar den litt nærmere. Den kan også nevnes at Mitsubishi har hatt problemer med rust i hjulbuer, og dette gjelder spesielt Galant.

 

;)

 

Vis meg et bilmerke som ikke er plaget med rust etter 15 år på norske veier. rust i hjulbuer og kanaler finner du i nesten alle biler som begynner å dra på åra. Det er self. untak men det er jo generelt et VELDIG vanlig problem.

 

Det trådsarter burde se etter er en bil som nylig er skiftet slitedeler på og nylig er eu-ok, da får en mye for pengene.

 

Selvsagt er det vanlig at biler får mindre problemer med rust. Poenget er at Mitusbishi er i tillegg til dette også preget med en god del rust i hjulbuer, at svært mange andre biler får rustskader gjør ikke poenget om å se etter rust ihjulbuene til en Mitsubishi mindre. Det betyr kanskje ikke allverden, men det er da verdt å merke seg? Jeg har da aldri sagt trådstarter burde basere kjøpet sitt på Mitsubishis rustproblemer.

 

;)

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Jeg er også 16 og har nettopp kjøpt meg bil (signatur). Den er ganske sprek, og 0-100 går på under 10sek. Syns den ser ganske sprek ut, er veldig driftsikker, har ingen rust, skiftet mange viktige deler, inkl hele eksos-systemet, clutch, reg. reim osv. Den bruker lite bensin og har lav forsikring. Den har også airbag, som kanskje ikke du syns er viktig, men visse andre i familien syns er et must :mad: Det eneste jeg skal gjøre er å sette på noen 17" og senke den 40mm, så er den ferdig. Ungdomsbil er ungdomsbil :)

 

Den kostet riktig nok 10.000 mer enn det du skal bruke, men det gir en pekepinn på hvor mye du kan få for pengene.

Hvor mye må du betale i forsikring?

 

Bare vær klar over at du ødelegger komforten og de gode kjøreegenskapene ved å gjøre som du nevner. Med mindre den skal brukes på bane da.

 

Jeg husker ikke forsikringen i hodet, men kan sende deg en pm. Var veldig lite i alle fall. Angående komforten så er jeg klar over det. Sportslighet forann komfort i min bok. Så hjelper det veldig på utseende også.

 

Men nok OT nå :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg en Honda Accord 88 modell som har gått 330 000 på norske veier, som jeg ga 20 000 for..

 

Finnes ikke rust på bilen, den er sprek, mye utstyr som elektriske vinduer, speil. Lett og skru på. Har enda ikke hatt et eneste problem med bilen siden jeg fikk den, og den har blitt kjørt ganske hardt dessvære.

 

Kostet meg lite og forsikre den også. Mitt tips væfall :)

Lenke til kommentar
Selv har jeg en Honda Accord 88 modell som har gått 330 000 på norske veier, som jeg ga 20 000 for..

 

Finnes ikke rust på bilen, den er sprek, mye utstyr som elektriske vinduer, speil. Lett og skru på. Har enda ikke hatt et eneste problem med bilen siden jeg fikk den, og den har blitt kjørt ganske hardt dessvære.

 

Kostet meg lite og forsikre den også. Mitt tips væfall :)

 

Tror nok at du ikke ser på de rette plassene viss du ikke finner rust på en så gammel bil. eller har du brukt mye tid og penger på å fjerne rusten?

Endret av tobbelobb
Lenke til kommentar

Jeg har selv en 94-modell Saab 9000. Den har en liten rustflekk nederst i hjørnet på ene døra, men det skyldes nok at en tidligere eier her dultet borti en brøytekant eller noe når vedkommende har åpnet døren. Ellers har ikke jeg klart å finne noe rust i hvert fall. :)

 

Har hørt rykter om at 9000en min er galvanisert, men jeg tør ikke si det for sikkert.

 

PS: Den er til salgs. :p

Lenke til kommentar
Selv har jeg en Honda Accord 88 modell som har gått 330 000 på norske veier, som jeg ga 20 000 for..

 

Finnes ikke rust på bilen, den er sprek, mye utstyr som elektriske vinduer, speil. Lett og skru på. Har enda ikke hatt et eneste problem med bilen siden jeg fikk den, og den har blitt kjørt ganske hardt dessvære.

 

Kostet meg lite og forsikre den også. Mitt tips væfall :)

 

Tror nok at du ikke ser på de rette plassene viss du ikke finner rust på en så gammel bil. eller har du brukt mye tid og penger på å fjerne rusten?

 

Undersøkte bilen ganske godt før jeg kjøpte den, var ikke rust i hjulbuer, mellom lister, i motorrom, bagasjerom ved reservedekk, eller noen av dem typiske plassene, har heller ikke funnet noe da jeg har skrudd endel på bilen..

 

Men døm selv, jeg ga bare min erfaring :)

Lenke til kommentar
Syns det var en grei generell oversikt jeg. Finnes selvfølgelig unntak. Finner sikkert en gammel Opel uten rust og finnes sikkert en BMW der ute som er billig å forsikre.

 

Ille folk er på dette med forsikring a.. herregud. bilen skal garantert stå på faren uansett og han har sikkert oppspart bonus på andre biler og andre forsikringsavtaler innen noen forsikrings byrå. Så ikke hør på de.. BULLSHITT.. Tror ikke at en 16 åring registrerer bilen på seg selv gett.. er dette egentli lov ?

 

Jeg er også 16 og har nettopp kjøpt meg bil (signatur). Den er ganske sprek, og 0-100 går på under 10sek. Syns den ser ganske sprek ut, er veldig driftsikker, har ingen rust, skiftet mange viktige deler, inkl hele eksos-systemet, clutch, reg. reim osv. Den bruker lite bensin og har lav forsikring. Den har også airbag, som kanskje ikke du syns er viktig, men visse andre i familien syns er et must :mad: Det eneste jeg skal gjøre er å sette på noen 17" og senke den 40mm, så er den ferdig. Ungdomsbil er ungdomsbil :)

 

Den kostet riktig nok 10.000 mer enn det du skal bruke, men det gir en pekepinn på hvor mye du kan få for pengene.

 

Åssen bil har du kjøpt deg?? Kan hende du har skrevet dette men det har ikke jeg fått med meg

Lenke til kommentar
Syns det var en grei generell oversikt jeg. Finnes selvfølgelig unntak. Finner sikkert en gammel Opel uten rust og finnes sikkert en BMW der ute som er billig å forsikre.

 

Ille folk er på dette med forsikring a.. herregud. bilen skal garantert stå på faren uansett og han har sikkert oppspart bonus på andre biler og andre forsikringsavtaler innen noen forsikrings byrå. Så ikke hør på de.. BULLSHITT.. Tror ikke at en 16 åring registrerer bilen på seg selv gett.. er dette egentli lov ?

 

Faktisk kan det lønne seg å registrere bilen før man er atten, i og med at man da slipper ungdomstilegget i den første perioden. F.eks. vil du om registrerer bilen når du er 17 år og 359 dager gammel vil du ikke betale ungdomstilegget for den førstkommende perioden. Videre kan det lønne seg å registrere bilen på seg selv. Om bilen er registrert på deg vil du spare opp bonus, man vil dessuten få igjen ungdomstilegget senere. Forsikring er absolutt aktuelt i flere tilfeller.

 

Det er meg bekjent ingen begrensinger på hvem som kan tegne forskring, det er imdlertid begrensinger på at man må være myndig for å tilegne seg gjeld. Alle som står som eier av en registrert motorvogn skal i utganspunktet ha forskring.

Lenke til kommentar
Jeg er også 16 og har nettopp kjøpt meg bil (signatur). Den er ganske sprek, og 0-100 går på under 10sek. Syns den ser ganske sprek ut, er veldig driftsikker, har ingen rust, skiftet mange viktige deler, inkl hele eksos-systemet, clutch, reg. reim osv. Den bruker lite bensin og har lav forsikring. Den har også airbag, som kanskje ikke du syns er viktig, men visse andre i familien syns er et must :mad: Det eneste jeg skal gjøre er å sette på noen 17" og senke den 40mm, så er den ferdig. Ungdomsbil er ungdomsbil :)

 

Den kostet riktig nok 10.000 mer enn det du skal bruke, men det gir en pekepinn på hvor mye du kan få for pengene.

 

Åssen bil har du kjøpt deg?? Kan hende du har skrevet dette men det har ikke jeg fått med meg

 

Henviste til signaturen min. En '96 Mazda 323f 1.8.

Lenke til kommentar

Toyota e jo superdriftsikre biler. Motorene går te du skyter dei, og tilogmed då går dei nok litt til. Men som mange andre biler ruster dei. Bli ikkje overrasket om motoren står igjen aleine og putrer på bakken mens bilen e rustet vekk.

 

Volvo og e biler som går langt og lenge, med unntak av rust her og. Men dyrere i drift, og dei eldre modellene e kjent som meget tørste, spess turbomodellene. Fantastiske biler å skru på.

 

Gamle opeler og ruster, Ein kompis av meg hadde ein omega som vi bare kallte flekke pga rustflekker og hull stort sett over allt, men motorene e gode og ganske spreke, vertfall dei eg har prøvd..

 

Egentlig så e rust eit problem i norge...såå. men finn deg ein bil du kan bulke..tru meg, du gjør det;) (sannsynligvis) enten noken bulker i deg eller du bulker i andre...heilt normalt...

Lenke til kommentar
Toyota e jo superdriftsikre biler. Motorene går te du skyter dei, og tilogmed då går dei nok litt til. Men som mange andre biler ruster dei. Bli ikkje overrasket om motoren står igjen aleine og putrer på bakken mens bilen e rustet vekk.

 

Volvo og e biler som går langt og lenge, med unntak av rust her og. Men dyrere i drift, og dei eldre modellene e kjent som meget tørste, spess turbomodellene. Fantastiske biler å skru på.

 

Gamle opeler og ruster, Ein kompis av meg hadde ein omega som vi bare kallte flekke pga rustflekker og hull stort sett over allt, men motorene e gode og ganske spreke, vertfall dei eg har prøvd..

 

Egentlig så e rust eit problem i norge...såå. men finn deg ein bil du kan bulke..tru meg, du gjør det;) (sannsynligvis) enten noken bulker i deg eller du bulker i andre...heilt normalt...

 

Om noen bulker i deg har det vel ikke noe å si hvilken bil du kjører? Dette må uansett føreren av den andre bilen betale. Synes forøvrig det er teit å si at en fersk sjåfør skal kjøpe seg en skraphaug, tross alt noen som SER SEG FOR der dem kjører og rygger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...