mad_arab Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Skal sies jeg er litt enig med Smea her, er under oppfatningen av at mange som kjøper kontoer er de som selv har solgt, med andre ord, de som skulle slutte, men fant ut at de ikke ville et par måneder senere. Selvfølgelig er det mange noobs som kjøper kontoer, men når jeg startet å spille WoW hadde jeg ikke peiling på at det fantest marked for noe slikt som WoW-kontoer. Spør du meg så er de som vil ha tilbake kontoen sin noen mnd etter de solgte den, de ultimate "noobene", altfor umodne til å planlegge noe som helst i livet sitt. Merk!!! Tråder som omhandler spørsmål el. om kjøp/salg av kontoer er lovelig her på forumet. Kjøp/salg tråder blir stengt veldig kjapt. Det er bare lov å diskutere generelt om fenomenet kjøp/salg.
wise™ Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Skal sies jeg er litt enig med Smea her, er under oppfatningen av at mange som kjøper kontoer er de som selv har solgt, med andre ord, de som skulle slutte, men fant ut at de ikke ville et par måneder senere. Selvfølgelig er det mange noobs som kjøper kontoer, men når jeg startet å spille WoW hadde jeg ikke peiling på at det fantest marked for noe slikt som WoW-kontoer. Spør du meg så er de som vil ha tilbake kontoen sin noen mnd etter de solgte den, de ultimate "noobene", altfor umodne til å planlegge noe som helst i livet sitt. Det kan så være, men de er fortsatt ikke de som ikke vet hvordan de spiller klassen sin, eller er totale noobs i PUG's fordi de har kjøpt toonen sin.
LowBalls Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Ser virkelig ikke problem med å kjøpe account, hvem skader det? Ingen. Jeg har solgt et par accounts i min tid, og alle jeg har solgt til har spilt wow før og kan det. Må være fåtallet som kjøper 70 char før man leveler!
Nefeethi Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Ser virkelig ikke problem med å kjøpe account, hvem skader det? Ingen. Jeg har solgt et par accounts i min tid, og alle jeg har solgt til har spilt wow før og kan det. Må være fåtallet som kjøper 70 char før man leveler! Det skader meg @lex, slik jeg forklarer det i mitt utfyllende innlegg. Gidder du å lese gjennom det skikkelig? Hva om jeg skriver det i l33t? Tror du at du klarer da? Fint /pat
LowBalls Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 (endret) Når nevnte noen powerleveling, bot'ing etc..? Trodde vi snakket om kjøp og salg? EDIT: Hvorfor skulle 1337 språk hjelpe? Endret 23. mars 2008 av *@lex*
alike Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Skrevet 23. mars 2008 Nå er jeg DRITT lei av folk som kommer inn i andre`s tråder om kjøp/salg av accounts å skriver en masse piss og meninge... Så jeg lager en tråd der dere kan få ut meninger uten å ødelegge andre`s tråder... Merk!!! Tråder som omhandler spørsmål el. om kjøp/salg av kontoer er lovelig her på forumet. Du er ikke moderator og forteller ikke adnre hva de skal gjøre. Du trenger å jobbe med holdningen din hvis du skal fungere på et forum der folk diskuterer med hverandre, og ikke bosser hverandre rundt for provokasjoner. nei, jeg er ikke moderator. men jeg er ikke tilhenger av sånne IDIOTER som som prøver å leke det i andres tråder!!!
LowBalls Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Det var en dårlig fornærmelse. Åja, *rapportere til mod for personangrip* Men seriøst, hvorfor bry seg om hva andre bruker pengene sine på?
alike Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Skrevet 23. mars 2008 -Kjøp/salg tråder blir stengt veldig kjapt. Det er bare lov å diskutere generelt om fenomenet kjøp/salg. Kjøp/salgs tråder blir stengt kjapt ja. Dette er jo ikke et bruktmarked. Hva betyr spørsmål eller liggnede?
henky Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Å, såklart. Jeg må ha firesifret postcount for å kunne ha noe å si, velkommen til internet. Ser ikke hvordan det skal kunne ha noe å si på min comment. Heller ikke det jeg sa, men når du er arrogant og kaller ham en random noob, så bør du tenke litt over din egen stilling. Og klart, man ser igjen de "med 4-siffret" antall poster, og det er vel heller en pekepinn om hvor godt kjent de er på forumet, ikke at om de har 4000 poster er de overlegne alle andre. Og bare så det er sagt, jeg ser meg ikke som en av de gjenkjente her, så ingen begynner en ny flame-bølge:) Tilbake til topic; er det ikke greit om noen er avdankede wow-avhengige, og trenger et avbrekk.. dermed selger sin konto?
Nefeethi Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Å, såklart. Jeg må ha firesifret postcount for å kunne ha noe å si, velkommen til internet. Ser ikke hvordan det skal kunne ha noe å si på min comment. Heller ikke det jeg sa, men når du er arrogant og kaller ham en random noob, så bør du tenke litt over din egen stilling. Og klart, man ser igjen de "med 4-siffret" antall poster, og det er vel heller en pekepinn om hvor godt kjent de er på forumet, ikke at om de har 4000 poster er de overlegne alle andre. Og bare så det er sagt, jeg ser meg ikke som en av de gjenkjente her, så ingen begynner en ny flame-bølge:) Tilbake til topic; er det ikke greit om noen er avdankede wow-avhengige, og trenger et avbrekk.. dermed selger sin konto? Det er greit for den som selger og den som kjøpes, og gjerne om det da gjøres skikkelig. Men ikke for andre som spiller utenom.
LowBalls Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Å, såklart. Jeg må ha firesifret postcount for å kunne ha noe å si, velkommen til internet. Ser ikke hvordan det skal kunne ha noe å si på min comment. Heller ikke det jeg sa, men når du er arrogant og kaller ham en random noob, så bør du tenke litt over din egen stilling. Og klart, man ser igjen de "med 4-siffret" antall poster, og det er vel heller en pekepinn om hvor godt kjent de er på forumet, ikke at om de har 4000 poster er de overlegne alle andre. Og bare så det er sagt, jeg ser meg ikke som en av de gjenkjente her, så ingen begynner en ny flame-bølge:) Tilbake til topic; er det ikke greit om noen er avdankede wow-avhengige, og trenger et avbrekk.. dermed selger sin konto? Det er greit for den som selger og den som kjøpes, og gjerne om det da gjøres skikkelig. Men ikke for andre som spiller utenom. Du tenker deg godt om før du svarer eller?.. Hva skader det andre spillere?
Nefeethi Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Å, såklart. Jeg må ha firesifret postcount for å kunne ha noe å si, velkommen til internet. Ser ikke hvordan det skal kunne ha noe å si på min comment. Heller ikke det jeg sa, men når du er arrogant og kaller ham en random noob, så bør du tenke litt over din egen stilling. Og klart, man ser igjen de "med 4-siffret" antall poster, og det er vel heller en pekepinn om hvor godt kjent de er på forumet, ikke at om de har 4000 poster er de overlegne alle andre. Og bare så det er sagt, jeg ser meg ikke som en av de gjenkjente her, så ingen begynner en ny flame-bølge:) Tilbake til topic; er det ikke greit om noen er avdankede wow-avhengige, og trenger et avbrekk.. dermed selger sin konto? Det er greit for den som selger og den som kjøpes, og gjerne om det da gjøres skikkelig. Men ikke for andre som spiller utenom. Du tenker deg godt om før du svarer eller?.. Hva skader det andre spillere? Jeg anbefaler på det sterkeste at du leser mine tidligere poster, der jeg svarer på det. Skal jeg ramse det opp blir det: - Lei av å havne i PuG med level 70 rogues som ikke engang vet hva sap er - Demotiverende for meg å levle når noen kan skrive inn noen tall på ett nettsted og få presist det samme. - Det skader utviklingen av spillet og bransjen, det skader meg. - Kjøp og salg av accounts hører til samme industri som Powerleveling og Goldfarming. Jeg blir forbannet av farmers og pwlevelers som hoper seg opp i resursene i spillet.
Jarmo Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 (endret) Jadda! jadda... Alle teller til 10 og livet går videre uten problemer og flaming her i huset En saklig diskusjon er vår venn. Endret 23. mars 2008 av Jarmo
LowBalls Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Å, såklart. Jeg må ha firesifret postcount for å kunne ha noe å si, velkommen til internet. Ser ikke hvordan det skal kunne ha noe å si på min comment. Heller ikke det jeg sa, men når du er arrogant og kaller ham en random noob, så bør du tenke litt over din egen stilling. Og klart, man ser igjen de "med 4-siffret" antall poster, og det er vel heller en pekepinn om hvor godt kjent de er på forumet, ikke at om de har 4000 poster er de overlegne alle andre. Og bare så det er sagt, jeg ser meg ikke som en av de gjenkjente her, så ingen begynner en ny flame-bølge:) Tilbake til topic; er det ikke greit om noen er avdankede wow-avhengige, og trenger et avbrekk.. dermed selger sin konto? Det er greit for den som selger og den som kjøpes, og gjerne om det da gjøres skikkelig. Men ikke for andre som spiller utenom. Du tenker deg godt om før du svarer eller?.. Hva skader det andre spillere? Jeg anbefaler på det sterkeste at du leser mine tidligere poster, der jeg svarer på det. Skal jeg ramse det opp blir det: - Lei av å havne i PuG med level 70 rogues som ikke engang vet hva sap er - Demotiverende for meg å levle når noen kan skrive inn noen tall på ett nettsted og få presist det samme. - Det skader utviklingen av spillet og bransjen, det skader meg. - Kjøp og salg av accounts hører til samme industri som Powerleveling og Goldfarming. Jeg blir forbannet av farmers og pwlevelers som hoper seg opp i resursene i spillet. Som sagt er det fåtall av folk som kjøper 70 chars uten å ha spilt før. Så det er ingen unnskyldning, "noobs" finnes overalt. Du vet at de har brukt penger på dette? så istedefor å sitte i timer hjemme, har man jobbet hardt for pengene i "RL" (stort sett) Forklar hvordan det skader utviklingen? Så absolutt ikke, Vis jeg bestemmer meg for å powerlevle for meg selv og deretter selge accounten, er det noe mer galt enn en person som bruker 3-4 måneder?
Nefeethi Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Jadda! jadda... Alle teller til 10 og livet går videre uten problemer og flaming her i huset En saklig diskusjon er vår venn. Kan du ikke heller ta stilling til noe istedenfor å bygge postcount?
øl_i_tastaturet Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Nå er jeg DRITT lei av folk som kommer inn i andre`s tråder om kjøp/salg av accounts å skriver en masse piss og meninge... Så jeg lager en tråd der dere kan få ut meninger uten å ødelegge andre`s tråder... Merk!!! Tråder som omhandler spørsmål el. om kjøp/salg av kontoer er lovelig her på forumet. La det være helt klart at INGEN random idiot på et forum som ikke engang klarer å stave 2 ord etter hverandre riktig skal komme og fortelle meg hva jeg skal gjøre. Jeg håper for din egen skyld at du kødder? haha
Nefeethi Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Å, såklart. Jeg må ha firesifret postcount for å kunne ha noe å si, velkommen til internet. Ser ikke hvordan det skal kunne ha noe å si på min comment. Heller ikke det jeg sa, men når du er arrogant og kaller ham en random noob, så bør du tenke litt over din egen stilling. Og klart, man ser igjen de "med 4-siffret" antall poster, og det er vel heller en pekepinn om hvor godt kjent de er på forumet, ikke at om de har 4000 poster er de overlegne alle andre. Og bare så det er sagt, jeg ser meg ikke som en av de gjenkjente her, så ingen begynner en ny flame-bølge:) Tilbake til topic; er det ikke greit om noen er avdankede wow-avhengige, og trenger et avbrekk.. dermed selger sin konto? Det er greit for den som selger og den som kjøpes, og gjerne om det da gjøres skikkelig. Men ikke for andre som spiller utenom. Du tenker deg godt om før du svarer eller?.. Hva skader det andre spillere? Jeg anbefaler på det sterkeste at du leser mine tidligere poster, der jeg svarer på det. Skal jeg ramse det opp blir det: - Lei av å havne i PuG med level 70 rogues som ikke engang vet hva sap er - Demotiverende for meg å levle når noen kan skrive inn noen tall på ett nettsted og få presist det samme. - Det skader utviklingen av spillet og bransjen, det skader meg. - Kjøp og salg av accounts hører til samme industri som Powerleveling og Goldfarming. Jeg blir forbannet av farmers og pwlevelers som hoper seg opp i resursene i spillet. Som sagt er det fåtall av folk som kjøper 70 chars uten å ha spilt før. Så det er ingen unnskyldning, "noobs" finnes overalt. Du vet at de har brukt penger på dette? så istedefor å sitte i timer hjemme, har man jobbet hardt for pengene i "RL" (stort sett) Forklar hvordan det skader utviklingen? Seriøst, du jobber ikke hardt for å tjene nok kroner til å kjøpe deg account. Vi snakker en helg med selging av VG i ferjekø kontra dedikert spilling i flere måneder. Og jeg gidder ikke forklare hvordan det skader utviklingen spillet en gang til når du bare kan scrolle op og lese det selv
LowBalls Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Ja vis noen velger å gjøre det, hvem skal si at de ikke får lov? Det engelske utdraget ditt mener du? Det omhandla mer en bare kjøp og salg!
Whiteshit Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 (endret) @ Neef: Leste igjennom den cut'n'paste'n din og er forsåvidt enig i dei fleste poenga der. Det har likevel egentlig ikkje så veldig mykje å sei for akkurat denne saken her. Har sjølv lest fleire artikler om goldselling og ikkje minst itemselling (dette forekommer då langt meir i andre MMORPGs som t.d. EverQuest). Eg skal heller prøve å hoste opp nokre linker i morgen då eg ikkje er på "rett" pc no, og linkane ligg på ein annan pc. Dette er for øvrig Masternivå-artiklar så det kan nok vere litt tungt stoff. For å diskutere sakens kjerne nærmare ser eg ikkje det heilt store problemet i kjøp og sal av kontoar. Det er opp til kvar enkelt å enten selje sin eigen konto, eller kjøpe ein. (Her må ein sjølvsagt sjå vekk ifra EULA og det en har "skreve under" på at ein ikkje skal gjere. Strengt tatt er det jo forbode å selje kontoar). Eg ser på denne diskusjonen meir som en "What if" diskusjon. Er også enig i poenga til nokre her om at folk som kjøper kontoar stort sett er folk som har slutta med WoW og moglegvis angra seg. Det er ikkje her økonomiproblema startar. Goldselling derimot, som i store trekk din cut'n'paste artikkel handlar om Neef, er eit langt meir ødeleggande problem. Keyloggers, hacking og den slags, som stel kontoar og sel pengebehaldninga, evt liknande kreative metodar. Dette må slåast mykje hardare ned på, men korleis ein skal gjer dette har eg diverre ingen gode forslag til. Det har uansett ikkje stort med denne diskusjonen her å gjere. Eg vil også for øvrig foreslå at folk godtek moderatorar sine velmeinte forslag om å halde dette diskusjonsforumet sunt og sakleg. (Ein burde vite om en føler seg truffe her). Edit: såg over den andre tråden som var referert til her og vil berre legge til at powerlevling er meir ei gråsone her, sjølv om eg meiner det er langt meir stovereint enn goldselling. Endret 23. mars 2008 av Whiteshit
Anbefalte innlegg