Gå til innhold

Fått inn vann på skjermen på en SE W890i....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg har klart å få vann eller noe væske inn på skjermen på SE w890i... :thumbdown: Har ikke kvitering på telefonen, da den er funnet i utlandet av en venn... Lurer på hva jeg skal gjøre ?

Vet det er bare å åpne dekslet foran å tørke. Men har ikke utstyr til det... Kan jeg få hjelp på sodiac Norge eller noen andre verksteder i Oslo/Akershus eller må jeg bare kaste mobilen ...

Takk :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For all del IKKE slå på telefonen! Ta ut batteriet og legg den til tørk på et varmt rom ei uke eller to. Fuktskader er skumle saker.

Verkstedet vi sender telefoner til reparerer ikke fuktskader, (Deltaservice) grunnet faren for flere feil som antakelivis vil oppstå senere. Vet ikke hvordan rutinene til Zodiac er, men jeg ville hørt med dem uansett :)

Gjest Slettet-376f9
Skrevet (endret)
Hei !

Jeg har klart å få vann eller noe væske inn på skjermen på SE w890i... :thumbdown: Har ikke kvitering på telefonen, da den er funnet i utlandet av en venn... Lurer på hva jeg skal gjøre ?

Vet det er bare å åpne dekslet foran å tørke. Men har ikke utstyr til det... Kan jeg få hjelp på sodiac Norge eller noen andre verksteder i Oslo/Akershus eller må jeg bare kaste mobilen ...

Takk :thumbup:

Telefonen til en av gutta mine (SE K750) lå ute en natt og hadde fått fuktighet i displayet. Det løste vi ved å ta ut batteri og simkort, og deretter støvsuge den i halvannen time (!).

Da SE K610 til den andre hadde fått fukt i displayet (det virket rett og slett ikke) og vanndråper i kameraet la jeg hele dritten i stekeovnen på 60 grader. Etter ti minutter var problemet løst. Det hører med til historien at telefonen på forhånd var så herpa at den kunne regnes som bortimot verdiløs.

Dette er helt uansvarlig å gjøre, og frarådes på det sterkeste, men det virket i det minste.

Endret av Slettet-376f9
Skrevet

Ifølge en bekjent skal visst et tørkeskap gjøre susen hvis man har tilgang til det. Badegulvet (hvis det er varme i det) eller stekeovn på en lav temperatur kan også som sagt hjelpe. :)

Skrevet

Ta ut batteri, simkort og eventuelt minnekort og la telefonen ligge til tørk en varm plass minst en 4-5 dager før du prøver å sette i batteriet og slå på telefonen igjen. I noen tilfeller så må den ligge lengre enn det. Blir du fristet til å prøve å slå på telefonen for tidlig og det fortsatt er rester av fukt i den, så risikerer du bare at telefonen blir mer ødelagt...

Skrevet

Det beste vil være å skru telefonen fra hverandre, slik at du får tørket den helt. For det trenger du Torx T6 eller T5 skrujern. Er det såpe eller noe du har fått inni mobilen kan du bruke blåsprit, og en Qtip, for å vaske elektroniken i telefonen.

Torxene kan kjøpes hos bla. Jernia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...