Gå til innhold

hva er det beste antivirus programmet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville anbefalt å prøve flere, men de som har fungert best for meg er:

 

-AVG

-Avira Antivirus

-Ad-Aware

-Avast

 

Hadde selv et helt ekstremt jævlig virus for en liten stund siden, som bare Avira klarte å ta knekken på. Dette programmet har også fått bra anmeldelse og finner masse virus og rydder fint opp. Lett å bruke og. Anbefales sterkt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-105082

Avast finnes i gratisversjon, ja. Det er helt OK, og fungerer godt for de fleste, men det finnes bedre gratis alternativer. Som Avira Antivir. Men Avast vil nok beskytte deg godt. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg har ikke test over gratis, men hvis du ser på - www.av-comparatives.org - så ligger Avira Antivir veldig høyt oppe, om ikke øverst. Dette er da betaltversjonen, men det er ikke så stor forskjell fra gratisversjonen. Hvis du også legger merke til at AVG ligger høyt oppe, så er det fordi at de har testet AVG Anti-Malware, som er 10 ganger bedre enn AVG Antivirus.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Hmm har best erfaring med NOD32. Burde kanskje ikke si dette her (??) men torrentsider er ofte en god hjelper for å få programmene gratis =)

 

Ad-Aware har sluttet med oppdateringer til gratis versonen sin, eller de vil ivertfall komme senere.

 

AVAST - Beste gratis imo

 

NOD32 - Beste programmet

 

Men det beste er å surfe forsiktig.

 

Btw, slutter aldri å bli overasket over hvor lite positiv omtale de største programmene får! Det er jo nemlig de familier ender opp med å få med i datapakker o.l.

Norton og Norman xD

Lenke til kommentar

Kaspersky har den største AV-databasen nå til dags. NOD32 er rask og effektiv.

 

Jeg ville ha sagt NOD32 (også kalt ESET Smart Security) fordi den bruker lite systemressurser og finner det meste.

 

Store "Internet Security"-pakker som inneholder masse lollersk33t (eller programmer) du ikke har anelse hva de gjør, burde man holde unna.

 

For en god internett-sikkerhet trenger du bare en Anti-virus, anti-spyware (SuperAntiSpyware + Spywareblaster tror jeg skulle holde nok) og en brannmur.

Lenke til kommentar

AVG kan selvsagt anbefales, men avira antivir har en større virus-database enn AVG, og er derfor bedre.

 

Det at pc-en din ikke har vært ultimalt klikk betyr ikke nødvendig vis at du ikke har problemer på maskinen. Key-loggere for eksempel vil helst være så diskré som mulig, og du vil ikke merke på maskinen at du har en keylogger. Det er dermed ikke sikkert at maskinen din er trygg selvom AVG ikke har funnet ut noe, i og med at det kan hende den ikke har denne keyloggeren i registeret...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...