Gå til innhold

Star Wars-spill Meninger.


Anbefalte innlegg

Nettopp sitti med noen kamerater og sett på Star Wars-filmene og fikk helt dilla på å skaffe meg noen Star Wars spill til PC/Xbox 360, men jeg vet at det er flere spill og lommeboka er ikke på sitt tykkeste så jeg vil bare kjøpe ett.

 

Det jeg da lurte på er hvilket spill som anbefales sterkest til PC og/eller Xbox 360 av dere?

Gjerne noen opinions fra noen som har prøvd flere/alle spillene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Knights of the Old Republic - uten tvil det beste Star Wars-spillet som er laget.

 

Snakker du da om 1 eller 2?

 

Bør nok spille 1'ern før 2'ern ja, så er nok det han mener ;) 2'ern er jo og fortsettelsen fra 1'ern. Så anbefaler deg å prøve 1'ern først.

Kotor2 ble nok litt rushet mot slutten, da vi får en litt uferdig avslutning. Men absolutt verdt en titt det og :yes:

 

To fantastiske spill sett under ett :love:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, hvis du ønsker et noe mere arkade spill, er jo Lego Star Wars helt genialt!

Kasta bort mange timer med en kompis på det spillet der. Coop er det også, hvor 2 playern kan hoppe inn og ut når som helst.

 

http://www.gamer.no/artikler/lego_star_war...lete_saga/45824

 

Gamer.no sin omtale. Anbefales! Men ikke som seriøst Star Wars spill, bare som arkade/hoppe-inn-og-ha-det-morsomt spill.

Lenke til kommentar
Bør nok spille 1'ern før 2'ern ja, så er nok det han mener ;) 2'ern er jo og fortsettelsen fra 1'ern. Så anbefaler deg å prøve 1'ern først.

Kotor2 ble nok litt rushet mot slutten, da vi får en litt uferdig avslutning. Men absolutt verdt en titt det og :yes:

 

To fantastiske spill sett under ett :love:

 

http://www.team-gizka.org/ nærmer seg eter hvert ferdig med Restoration-modulen sin, tipper de tester i et par måneder til før det blir utgitt til allmennheten. Da skal det bli moro å spille KotOR 2 på nytt. :)

Lenke til kommentar
Knights of the Old Republic - uten tvil det beste Star Wars-spillet som er laget.

 

Snakker du da om 1 eller 2?

Helst begge to. Du må riktignok være klar over at toern ble gitt ut før det var ferdig. Mesteparten er et kjempebra spill, slutten er dårlig og kommer så alt for brått. Du føler som du slutter midt i spillet.

 

Jedi knight spillene er bra. Begynner sikkert å se gamle ut nå, men du får riktig følelse. Sett i forhold til tiden de kom ut, var det deilig å slippe klaustrofobiske brett. Problemet med disse spillene er vanskelighetsgraden. Det er 2 typer gameplay og sett i forhold til vanskelighetsgraden var jeg mye bedre til å meie ned stormtroopere enn jedier. Jeg måtte spille på en hard vanskelighetsgrad for å bli underholdt det meste av spillet , men da hadde jeg ikke sjangs mot jediene på slutten av et håndfull brett.

 

Selv likte jeg pod racer spillene og skal vel fortsatt være spillbart :-D

 

X wing vs tie fighter var kjempegøy. Vi gravde kabel i hagen for å spille det med naboen. Er vel kanskje litt utdatert nå.

 

I tillegg anbefaler jeg star wars rebellion for de spesielt 4x interserte. God følelse første gang du fyrer av dødstjerna. Frustrerende når du ser flere og flere planeter gjør opprør.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Star_Wars_video_games

Lenke til kommentar

Star Wars: Empire at War og Forces of Corruption må også nevnes som det beste Star Wars strategispillet som er laget. Mange av de gamle folka fra gamle Westwood har vært med å lage det. Disse er da satt til Galactic Civil War eraen, altså tiden i de gamle filmene (episode 4, 5 og 6). Anbefales! :)

 

Her er en link: CLICKY

 

EDIT: Eller her en link til en butikk som har den inne: CDON

 

I Gold versjonen så får du både hovedspillet og ekspansjonen. :thumbup:

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

Knights... er strengt tatt ikke "Star Wars" bortsett fra i navnet da det foregår mange tusen år før filmene og ikke har noen sammenheng med noe som helst annet en navnet på en og annen planet, jedier, lyssverd og en og annen Jabba-klone.

 

Empire At War? Drittspill. Battlefront? Kjedelige saker. Romkampene i BF2 er kule, men det er også alt jeg likte.

 

Derimot likte jeg Jedi Knight serien og Lego Star Wars. Det første Lego Star Wars var greit nok og ganske morsomt siden det var Lego, men det andre tok det til nye høyder og perfeksjonerte det. I tillegg er det jo The Original Saga, så vi får Darth Leia og R2-Ewok. :p For øvrig får du nå The Complete Saga med begge Lego Star Wars spillene samlet, så det er absolutt verdt en titt. Og ikke tenk på at det er barnslig eller noe sånt tull. Liker du Star Wars liker du dette. Er du Star Wars fanatiker og gjerne begynner en diskusjon om hva Han Solo mente med å klare det løpet på 12 parsec når vi vet parsec er et lengdemål i stedet for tidsmål vil du elske Lego Star Wars. :p

Lenke til kommentar
Knights... er strengt tatt ikke "Star Wars" bortsett fra i navnet da det foregår mange tusen år før filmene og ikke har noen sammenheng med noe som helst annet en navnet på en og annen planet, jedier, lyssverd og en og annen Jabba-klone.

Klart det er, det er satt i akkurat det samme universet, eneste forskjellen er at man faktisk har lagt litt jobb i å lage en egen historie i stedet for å bare melke den gamle Star Wars trilogy-kua enda litt mer. Og det er nettopp derfor jeg syns KOTOR er det klart beste Star Wars-spillet, Star Wars-universet er fantastisk, men jeg syns ikke det er spesielt spennende å spille igjennom akkurat den samme historien som jeg har sett på film et ukjent antall ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...