Gå til innhold

Vapo-Vann/tec-Vann spørsmål


Anbefalte innlegg

Databutikken.com

Vapochill Premium Edition Titanium SocketA ATX 4076,-

(kabinettet vil bli solgt for 700,- / 1000,-)

 

Netconnection.no

Black Ice Extreme Chrome 895,-

Neophrene bundle pack 125,-

Tygon slange 1/2" 2m 260,-

 

Microplex.no

Swiftech MCW50T 695,-

1/2"-3/8" overgang (2x) 40,-

Eheim 1048 470,-

Vibrasjonsdempende fester for Eheim 69,-

 

Det vil bli laget seperate blokker (homemade) til rammen på skjermkortet, derfor har jeg ikke plass rundt gpu til store kjølere på GPU. Chip vil bli kjølt med en 50x50x20mm kobber blokk jeg jobber med.

 

Noe jeg bør endre på?

 

Tips tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at jeg kommer til å trenge kjøling av hdd, da jeg bruker Seagate Barracuda IV 80GB (som ikke avgir noe serlig varme). Og jeg kommer til å holde meg til Seagate Barracuda Serien. Venter på 200GB utgave før jeg oppgraderer de. Men en vet jo aldri ;)

 

Er jo ikke spesielt vanskelig å legge til en HDD kjøler senere (eller 4!).

 

Maskinen vil ha 4 HDD og jeg har ikke råd til å kjøle 4 HDD i første omgang (men det kommer nok). HDD jeg har nå kjøres i Silentdrives og tempen ligger rundt 35C/40C (DD5sensor/SMART). Forhåpentlighvis vil jeg kunne kjøle de via ALUplatene i silentdrivene men det er noe som krever litt kreativ tankegang.....

Lenke til kommentar

Steike ! Dætta kommer til å bli dyrt !

Har BIEII den er jeg super fornøyd med.. ville heller kjøpt den enn enkel BIE.

Også må jeg bare legge til noe, som jeg pleier når folk kjøper pc til masse penger.... Håper inndelig du ikke øderlegger alt du har kjøpt ved å sette det inn i et Chieftech kabinett som ALLE har !

Men ellers ser det supert ut !

Magnum GPU blokk skal jo være den beste, men swiftech sin er nok ikke dårlig den heller...

Skal du ha tanke, lønner det seg å lage en selv. og senke pumpa nedi.

Lenke til kommentar

Har vurdert BIE2 men vet ikke om det er nødvendig. Plass er ikke noe problem nå, da det hele skal bygges inn i en IVAR hylle (men det kan bli vanskelig med BIE2 pga størrelse i videre ekstremprosjekt). Men om det blir nødvendig vil jeg supplere med en BIE til (blir mest sannsynlig nødvendig når jeg kobler til HDD kjølerene). CPU er jo ikke noe problem ;)

 

Men jeg tviler på at jeg kommer til å trenge mer kjøling enn det BIE takler (rett meg om jeg tar feil).

Lenke til kommentar
Men jeg tviler på at jeg kommer til å trenge mer kjøling enn det BIE takler (rett meg om jeg tar feil).

 

Er temmelig sikker på at en BIE burdte holde, er jo ikke alt for mye varme du skal fjerne da. Har riktignok ikke sjekket hvor stor den TEC'en du skal bruke, men siden du utelater cpu'en fra vannkretsen (vappokjølt) ville jeg regne med at større radiator er overkill.

 

Jeg fjernet ett sted mellom 90 og 100 w, med en Black Ice standard.

 

Dette var en Tbred B 2100 på 2350 mhz på 1,80v. Load temp etter ett halvt døgn med Prime var 45 grader, ved normal inne temp.

Lenke til kommentar
Hvis du skal gjer slik som eg har gjort kan eg love deg at det blir trangt når vanntanken monteres inni.

Men det er ikke spessielt varmt i pc'en lenger så det gjør ikke noe om det er lite med plass. :)

 

Som sagt pcen skal ikke plasseres i et vanlig kabinett, men i en IVAR hylle fra Ikea. Målene er 70x80x30 (HxBxD). Så plass blir det nok av :)

Har også mulighet til å bruke 30x80x30 til på hver side (inn i resten av reolen). Alt vil bli lukket inne og støydempet. Viftene vil trekke luft fra bunnen (siden). Legger ut en tegning så snart den er klar. De totale målene på hyllen er: 70(170)x80x30x3 med hyllen i sentrum som utgangspunkt. Hyllen i midten har også 1m ekstra i høyden, samt at den er 30cm dypere.

 

På sikt blir radiator og tank flyttet til et annet rom, vil da oppgradere til Eheim 1250 (nedsenket i en tank).

 

Tec`en er på 80W om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...