Gå til innhold

Hjelp til å etterbehandle bilder


Anbefalte innlegg

Var i dag ute å tok noen bilder, men som alt annet jeg gjør ble 99% ræva.

 

Uansett jeg laster opp de 3 eneste som kansje kan bli greie nok med rett etterbehandling.

 

Jeg skøyt i råformat.

 

Så folkens, kan noe reddes, eller skal jeg bare gå å henge meg med en gang?

 

Veldig glad for alle inspill :)

 

EDIT: La till ett bilde til;

EXIF til dette bildet er gått tapt, men det er tatt på 300mm med Canon EF 100-300 mm 5.6. De andre har EXIF og er tatt med standard 18-55 EF-S.

post-61812-1205963465_thumb.jpg

 

post-61812-1205961322_thumb.jpg

post-61812-1205961395_thumb.jpg

post-61812-1205961408_thumb.jpg

 

 

 

EDIT:

 

Gidder ikke å bumbe tråden for å si takk, så jeg bare redigerer denne posten.

 

 

Takk for tilbakemeldingene folkens :)

Forhåpentligvis husker jeg det dere har sagt neste gang jeg tar bilder :p

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg likte bilde 1 best, pga fargene og stemningen. Litt kontrast pleier ikke å skade. Ikke klipp ørene av hestene dine!

 

Å henge seg er forresten skjelden en god løsning.

 

-si

 

Tro du meg, det er ikke lett å hindre en hest som vil spise kameraet samtidig som man tar bilde :p

 

 

Med den instillingen der kommer du ikke særlig langt.

Jeg synes bilde nr 3 var ett fint bilde, hvis det ikke var for at du kuttet ørene på hesten..

 

Stå på, å tenk positivt, så går det bedre!;)

 

Målet mitt er ikke å komme langt, men å ha det gøy. Er forresten positiv. Beklager om det så ut som noe annet.

 

Btw. var innom sia du linker til i siggen din; flotte bilder du tar!

 

 

 

Har det vært noen radikal endring av en post her? Jeg forstår ikke dialogen her.

 

 

Noop, ingen radikal endring av noe som helst.

 

Hvor detter du ut?

Lenke til kommentar

Jeg forstod ikke helt den negative stemningen i tråden. Om du henger deg eller ikke er nok kun en overdrevet morsomhet som jeg ikke ville reagert på, så jeg trodde det stod noe sterkere som er blitt slettet. Bildene har jeg ikke så mye å skrive om, men jeg synes de har litt vel tett utsnitt.

Lenke til kommentar

Syntes det er flere bra bilder her, du burde ikke være så hard mot deg selv. ;)

 

Jeg ville først og fremst økt kontrasten på dem en smule, og også lysnet det første bilde. Hesten på det siste bildet har veldig fine øyne, så de (eller det ene) ville jeg prøvd å få frem litt bedre.

Lenke til kommentar
Syntes det er flere bra bilder her, du burde ikke være så hard mot deg selv. ;)

 

Jeg ville først og fremst økt kontrasten på dem en smule, og også lysnet det første bilde. Hesten på det siste bildet har veldig fine øyne, så de (eller det ene) ville jeg prøvd å få frem litt bedre.

Velkommen til oss, miss b. Er du en skikkelig b-girl så er du ekstra velkommen :thumbup:

Lenke til kommentar
Syntes det er flere bra bilder her, du burde ikke være så hard mot deg selv. ;)

 

Jeg ville først og fremst økt kontrasten på dem en smule, og også lysnet det første bilde. Hesten på det siste bildet har veldig fine øyne, så de (eller det ene) ville jeg prøvd å få frem litt bedre.

Velkommen til oss, miss b. Er du en skikkelig b-girl så er du ekstra velkommen :thumbup:

 

Tusen takk PMnormal. Har lenge fulgt med på forumet, så tenkte at det var på tide å registrere seg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...