Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf turbo trykk...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den går med 0.8 Bar nå og går greit..

Men hadde jo vert humor med litt mere guffe enn dette..

He-he

 

John

 

Artig helt til toppakninga eller stempelringene begynner å ryke tenker jeg. ;)

Hehe... Vurder minimum en intercooler av grei størrelse før en begynner å bevege seg over det, tenker jeg. Er ikke helt inne i hvor mye trykk en Golf tåler, er sikkert noen her inne som veit bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Den går med 0.8 Bar nå og går greit..

Men hadde jo vert humor med litt mere guffe enn dette..

He-he

 

John

 

Artig helt til toppakninga eller stempelringene begynner å ryke tenker jeg. ;)

Hehe... Vurder minimum en intercooler av grei størrelse før en begynner å bevege seg over det, tenker jeg. Er ikke helt inne i hvor mye trykk en Golf tåler, er sikkert noen her inne som veit bedre enn meg.

Er nok toppakninga som takker for seg først. Regner med det er en orginal toppakning som sitter på? Er ikke sikker hvor mye denne tåler, hær med Wv/audi forumet da.

 

Siden dette er en diesel, så er jeg ikke sikker hvor mye lengre du kan gå. Men kan du ikke chippe den isteden for å drive å skru opp turbo trykket?

Lenke til kommentar
Men kan du ikke chippe den isteden for å drive å skru opp turbo trykket?

 

Chipping koster nå en del mer enn å justere turbotrykket da, bare så det er nevnt... :wee:

Sant.. Men om du betaler en slant med penger og får chip med garanti over så så lang tid er jo det ganske greit da. I steden for at han skrur opp trykket for mye å blåser toppakning, stempelringer etc.

Lenke til kommentar
Sant.. Men om du betaler en slant med penger og får chip med garanti over så så lang tid er jo det ganske greit da. I steden for at han skrur opp trykket for mye å blåser toppakning, stempelringer etc.

 

Det er også helt sant! :)

Her er det risiko veid opp mot engangskostnad, rett og slett.

Lenke til kommentar
På en slik motor som trådstarter har, så kan man vel ikke forandre mer enn innsprøytning med en chip?

Mulig ikke det engang, da det kanskje er mekanisk styrt innsprøytning?

 

Tror den er mekanisk her, da kan man skru opp diesel pumpa så den gir mer(soter mer) da kan man kjøre opp lade trykket, men sett på en intercooler da det blir jævelig varmt i golf 2 ene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...