Gå til innhold

Lager Nintendo- barnekonsoller/spill?


BiB

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en kompis som mener Wii og DS er barnekonsoller, og at Nintendo bare lager det.

Hva tror dere er grunnen til at Nintendo blir behandlet og omtalt som en firma som lager barnekonsoller/spill?

 

Jeg skjønner kanskje at noen synes det når man ser spill-bibloteket til Wii. Med prinsesse spill og det hele. Men det er da ikke bare barnespill, de fleste er jo for folk i alle aldere.

Det er liksom ikke kult å ha Nintendo konsoll men 360, og PS3 er DA SHIT!

Skjønenr ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Nintendo har ikke som mål å utvikle barnekonsoller eller barnespill. Men de er gjennom årene assosiert med barnespill grunnet suksessen til barnevenlige spill som Super Mario. En annen av grunnene til at Nintendo blir omtalt som barnefokusert stammer fra da Mortal Kombat skulle portes til SNES og Nintendo valgte å farge blodet grått og forandre mange angrep for å gjøre spillet mer barnevenlig.

 

Nintendo produserer ikke maskiner som hovedsaklig er ment på barn, men maskiner som har titler som passer gamere i alle aldre. Men de spillene som huskes best er spillene som har vært barnevenlige, men dog ikke utviklet bare med tanke på barn.

Endret av Dan_H
Lenke til kommentar

Fra spillet No More heroes har de fjernet blod, amputasjoner av hoder, og annet i den europeiske versjonen.

 

Skjønner at nintendo prøver å sikte seg mot den yngre garde. Ikke at det er noe galt i det. Liker man noe som ung vil man fortsette med det når man blir eldre, er vel kanskje derfor nintendo har så mange trofaste kunder.

Lenke til kommentar

Lager Nintendo barnekonsoller? Ja ... Jeg er ikke et barn lenger, og derfor står Wiien nå urørt og samler støv.

 

Imidlertid er jeg veldig glad i Zeldaserien, derfor selger jeg ikke Wiien, men venter på neste spill i serien.

 

Det er synd, for Wiien har et enormt potensiale i mine øyne, men elendige porter med grafikk fra 2 generasjoner siden holder ikke for denne karen. dessverre.

Lenke til kommentar
Lager Nintendo barnekonsoller? Ja ... Jeg er ikke et barn lenger, og derfor står Wiien nå urørt og samler støv.

 

Imidlertid er jeg veldig glad i Zeldaserien, derfor selger jeg ikke Wiien, men venter på neste spill i serien.

 

Det er synd, for Wiien har et enormt potensiale i mine øyne, men elendige porter med grafikk fra 2 generasjoner siden holder ikke for denne karen. dessverre.

 

Litt enig i det siste avsnittet. Er ikke så opptatt av grafikk (koser meg fremdeles med NES), men synes det er skuffende at Nintendo tok med seg Gamecube-grafikk til neste generasjon. Rett nok er Wii noe kraftigere enn kuben, men kontrollsystemet trekker stort sett all den ekstra kraften. Har til gode å se et spill jeg tviler på kunne kjørt like bra på en Gamecube. Tomb Raider Anniversery er faktisk styggere på Wii enn PS2.

 

Grunnen til at dette skuffer meg er at det hindrer at de fleste store titler fra tredjeparter finner veien til Wii. Tenk så moro spill av typen Bioshock og Oblivion kunne blitt med Wiimote. Resident Evil 4 Wii Edition viste at nr. 5 nok også ville blitt best på Wii hvis maskinens kraft tillot spillet.

 

Er virkelig glad i Wii grunnet Nintendos ekslusiviteter, men skal man oppleve denne generasjonen spill utenfor Nintendos titler må man som følge av grafikkproblemet ha en PS3, 360 eller topp-PC. Synes dette er dumt. Hadde også vært moro å kunne spille spillene med Wiimoten som etter min mening er suveren de andre kontrollene når den brukes rett av utviklerne.

 

Når det gjelder påstand om Nintendos spill er for barn, sier jeg meg sterkt uenig. Spillene er BARNEVENNLIG da de er fri for blod, gørr og dreping, men de blir aldri BARNSLIGE og passer derfor like bra for eldre. Føler de kan sammenlignes med Shrek.

 

Spill som Josefine er barnslige. Spill som Mario er barnevennlige men passer også for eldre. Dog vil nok mange også ha litt action og arcade fra andre utviklere, og der sliter Nintendo.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Fra spillet No More heroes har de fjernet blod, amputasjoner av hoder, og annet i den europeiske versjonen.

Nei, det har de ikke...den europeiske versjonen er lik den japanske, som er den originale versjonen, det er den amerikanske versjonen som har fått lagt til blod og gørr.

 

Grunnen til at Nintendo blir beskyldt for å lage barnekonsoller\-spill er vel enkelt og greit fordi de har en eller annen fetish for sterke farger og fuzzy\koselige figurer :p

Lenke til kommentar

For å få sagt det med den gang: jeg er rimelig barnslig selv. Jeg er 26 år og eier både wii, 360 og PS3. Jeg sier ikke det for å skryte, men for at dere skal skjønne mitt standpunkt. Å spille tv-spill er rimelig barnslig i seg selv. Kan vi alle innrømme det? Ok. Spill har derimot utviklet seg veldig, og noen egner seg absolutt ikke for barn. Wii er en kreativ og genuin konsoll med enkelt brukergrensesnitt og "snille" spill. Jeg vil påstå at Nintendo har BARN som målgruppe. Det er det de vil tjene på også, fordi foreldre også ser at Nintendo appelerer til barn! 360 og PS3 blir kjøpt av sånne som meg, som elsker å spille, men ikke er fullt så glad i sterke farger og muterte tennisspillere. Jeg bruker wii'en innimellom... joda... men jeg må bare si at for oss litt mer "voksne", så er 360 og PS3 mange hakk bedre. Grafikk og blu-ray på ps3.. Spillkonsoller er ikke bare for spill lenger!

 

Ikke fanboy av noe slag, fordi jeg er likestilt mellom 360 og PS3.. men jo: Wii er for barn, MEN DET ER IKKE NOE GALT MED DET!

Lenke til kommentar

Angående No More Heroes for dem som bruker det som argument på at Nintendo er barnslig - Nintendo hadde ingen som helst finger med i spillet i spørsmålet om sensur i Europa, dette var det fullt og helt utgiveren Rising Star Games som stod for. Så å klandre Nintendo for dette tilfellet blir helt feil.

 

I mitt syn er Wii en maskin likestillt med 360 og PS3 i utgangspunktet når det gjelder hvilket marked de sikter på. Forskjellen er måten utviklerne ser på maskinene. Wii har noen dedikerte utviklere som virkelig tar seg tid med spillene og får dem gode - og all honnør til dem. Men uheldigvis er Wii den konsollen som selger mest, PLUSS at den er relativt billig og lett å utvikle spill til. Derfor får vi som Wii-eiere alle disse dårlige titlene som grafisk kunne vært på Nintendo 64. Alle utviklere kan lage gode voksenspill til Wii. Det er bare for få som prøver.

 

For å flytte fokuset over på Nintendo-produserte titler: Super Mario og alt det innebærer er et klassisk eksempel på hvorfor Nintendo blir stemplet som et barneselskap. Selv om dette er spill som kan nytes av alle (inkludert meg selv), vil det for utenforstående fremtone seg barnslig når de ser på fargene som blir brukt - og figurene som blir brukt.

 

Men Nintendo utvikler også serier som ikke har denne barnslige fremtoningen. Serier som Zelda (IMO de mest kvalitetsrike spillene noensinne) og Metroid er eksempler på dette. Men i og med at disse av mannen i gata ikke er like kjent som Mario og ikke gir folk samme assosiasjoner med Nintendo som selskap - gjør at det allmenne synet på Nintendo forblir barnslig. Dette synes vil nok aldri endre seg. Til og med navnet "Nintendo" har fått en barnslig klang - mens "Playstation" og "XBox" høres "tøft" ut. For at Nintendo skulle fått bort det barnslige stempelet tror jeg dem måtte skiftet navn og image ganske drastisk. Min konklusjon er at Nintendo ikke er barnslig, men har synlige varemerker som gjør at folk får et barnslig inntrykk av dem.

 

Personlig er jeg dog litt skuffet over hvordan Nintendo takler det barnslige stempelet og hvilken rute de velger. De har valgt å designe maskinene i et mer voksent og nøytralt design nå. Det liker jeg. Wii ser unektelig mer nøytral og mindre "barnslig" ut enn GC med sin lilla farge. Men idèmessig er det mye jeg ikke liker. Første problemet mitt: Mii. De ser unektelig barnslige ut, og jeg tror fryktelig få hadde savnet dem. Jojo, det er vel fascinerende for noen å lage spillbare characters basert på egen utseende, men ærlig talt - Nintendo kunne lagt ressurser inn for mer interessante ting enn lemløse enkle ikoner.

 

Når Nintendo klarer å presse mariokonseptet til et spill som anno 2007 får bedre karakterer enn alt annet der ute. Tenk da hvordan de - med alle sine ressurser som selskap og utvikler, kunne laget et veldig bra voksenspill og utviklet en ny franchise. Dette vil jeg se fra Nintendo i fremtiden i tillegg til eksisterende franchises.

 

Må bare i tillegg si at selv om eg kan virke pro-nintendo er jeg ingen fanboy. Har 360 i tillegg og spiller like mye på den. Men i forhold til andre her er ikke synet mitt på Nintendo som selskap enda ikke helt svartmalt.

Lenke til kommentar

Meget godt innlegg Dan_H. Er enig i det du skriver.

 

Nå er jeg meget glad i seriene Zelda, Mario og Metroid. Det er også greit at Nintendo fortsetter å lage spill i disse seriene så lenge de er GODE. Mario Tennis og slikt har jeg ikke så mye sansen for og noen vil kanskje kalle dette melking.

 

Wii har et enorm potensiale. Se på RE4 Wii Edition, Zack % Wiki og Medal of Honor Heroes 2 for eksempel. Skulle ønske at utviklere turte mer og ikke safet hele tiden. Disse spillene ender som oftest som søppel.

 

At Wii ikke kan ha spill med god grafikk er bare tull. Greit at det ikke når høydene til Xbox og PS3, men det er også i seg selv greit. Wii har RE4 som har meget god grafikk. Trenger rett og slett ikke bedre enn dette synes jeg. God grafikk lager ikke automatisk er godt spill, men det er en bonus.

 

At mange Wii-spill har dårlig grafikk er rett og slett utviklerne sin feil. De ser at spillene selger uansett og gidder derfor ikke jobbe lenge med dem.

Lenke til kommentar

De fleste som fordømmer Nintendo på denne måten er unggutter i puberteten som tror de er så voksne ved å spille spill med M-rating som er oftest på 360 og PS3.

 

Det de ikke vet er at Nintendo er veteran i spillmarkedet mens de andre ikke kom inn i markedet før etter SNES eraen (konsollmessig hvertfall). Og man bør ikke undervurdere gamlinger når det gjelder erfaring i et felt de har vært i lenge.

 

Sånn da har jeg svart en fordom med en fordom :p

Lenke til kommentar
Det er en vesens forskjell mellom fordommer og fakta. Wii og DS er barnekonsoller. Det betyr imidlertid ikke at ikke voksne kan ha glade av dem, på lik linje med barn.

 

Har du et argument mot? Nei det har du ikke, for dette er realiteten.

Jo, Det har jeg det er ikke mange barn som slakter zombier i RE :)
Lenke til kommentar
Det er en vesens forskjell mellom fordommer og fakta. Wii og DS er barnekonsoller. Det betyr imidlertid ikke at ikke voksne kan ha glade av dem, på lik linje med barn.

 

Har du et argument mot? Nei det har du ikke, for dette er realiteten.

Jo, Det har jeg det er ikke mange barn som slakter zombier i RE :)

 

Du har med andre ord belegg for å si at majoriteten av konsollenes spill er som RE? Det spillet du nevner her er helt klart et spill som er myntet på eldre spillere (14-16 år), dog betyr det lite med ett spill i en helhetlig sammenheng.

Lenke til kommentar
Hei!

Har en kompis som mener Wii og DS er barnekonsoller, og at Nintendo bare lager det.

Hva tror dere er grunnen til at Nintendo blir behandlet og omtalt som en firma som lager barnekonsoller/spill?

 

Jeg skjønner kanskje at noen synes det når man ser spill-bibloteket til Wii. Med prinsesse spill og det hele. Men det er da ikke bare barnespill, de fleste er jo for folk i alle aldere.

Det er liksom ikke kult å ha Nintendo konsoll men 360, og PS3 er DA SHIT!

Skjønenr ikke hvorfor.

 

Det er ikke meningen du skal skjønne det heller, det er en uforklarlig sykdom som gjør at enkelte tror de er mer matcho når de sliter hodet av folk eller pumper dem full av bly. Finner slike spill morsom men når jeg er ute etter den beste underholdningen koster jeg støvet av noen klassikere som Super Mario World eller A link to the Past.

 

Om du bryr deg om hvor "kul" du er med X360 eller PS3 og hvor "barnslig" du er med Nintendo, ja da er du ikke mentalt gammel nok til å ha en Nintendo.

Lenke til kommentar
Det er en vesens forskjell mellom fordommer og fakta. Wii og DS er barnekonsoller. Det betyr imidlertid ikke at ikke voksne kan ha glade av dem, på lik linje med barn.

 

Har du et argument mot? Nei det har du ikke, for dette er realiteten.

 

Nintendo sa veldig klart ifra på E3 2005 (eller var det 2006?) at de ønsket å utvide målgruppen deres. Målgruppen til Wii er, rett og slett, alle. Det samme vil jeg tro om DS. Synes å huske jeg leste en gang at gjennomsnittsalderen til en DS-eier er over 30 år. (I Japan har jo omtrent alle en DS)

Lenke til kommentar
Det er en vesens forskjell mellom fordommer og fakta. Wii og DS er barnekonsoller. Det betyr imidlertid ikke at ikke voksne kan ha glade av dem, på lik linje med barn.

 

Har du et argument mot? Nei det har du ikke, for dette er realiteten.

 

Nintendo sa veldig klart ifra på E3 2005 (eller var det 2006?) at de ønsket å utvide målgruppen deres. Målgruppen til Wii er, rett og slett, alle. Det samme vil jeg tro om DS. Synes å huske jeg leste en gang at gjennomsnittsalderen til en DS-eier er over 30 år. (I Japan har jo omtrent alle en DS)

Jeg mener Alxy har et gått poeng. Vil heller si at Wii er mer en familiekonsol enn en barnekonsoll. Føler ikke at familiekonsoll er riktig navn det heller, som et eksempel kan jeg fortelle at i morgen skal fattern og noen kompis bort til en kompis av dem og drikke, spise pizza og spille Wii. De er alle 50+ og det er nettopp det at som er "the power of the Wii" at den faktisk klarer å få til noe sånt.

 

Som Alxy har nevnt så har nintendo absoulutt alle aldre(wii på gamlehjem) som målgruppe, og de aller viktigste med spillene de utvikler er at de skal være lett å tå opp å sist men absoulutt ikke minst skal de være gøy og spille.

Lenke til kommentar

Faktisk mye gode argumenter mot her. Jeg ser så absolutt poenget, men jeg mener det er viktig å se Wiien i forhold til de andre to konsollene på markedet. Standalone er den kanskje ikke en barnekonsoll, men siden konsollen i så mye større grad er myntet på de yngre i forhold til det de to andre er, står jeg fortsatt ved at det er den mer barnevennlige konsollen. Følgelig en barnekonsoll i forhold til de andre.

 

Men husk, det hindrer ikke godt voksne å ha glede av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...