Gå til innhold

beste abonnement for norge->utenlands kommunikasjon?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tenkt til å skaffe meg et nytt mobilabonnement. Har i dag Telenor Bedrift, men står fri til å bytte.

Det jeg er ute etter et en abonnement som tilbyr lave SMS og eventuelt min. priser til utlandet. Sverige først og fremst.

Det er viktig at det er et abonnement og ikke noe kontantkort osv inne i bildet, ellers står jeg fritt.

 

Tenkte jeg skulle spørre her før jeg går ut å blir rundlurt av en eventuelt telefonselger...

 

Om dette er helt feil kategori, så beklager jeg det. Fant ikke noen annen som passet.

 

//hab

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, gå for Tele 2 hvis det er Sverige du ringer mest til.

Det er også vanlig norsk pris når du oppholder deg i Sverige med Tele 2.

 

Går det litt samtaler til mobiler i andre land, vil jeg anbefale dialnow.com.

Det er en konto du setter inn penger på. Deretter ringer du fra mobilen din til et Oslo-nummer, og blir koblet videre til telefonen i det landet du ønsker å ringe til.

 

Kostnaden blir da norsk lokaltakst + Dialnow sin pris til det landet du skal ringe til.

Lenke til kommentar

T2 Champion fungerer fint hvis du bruker mer enn 100 nok/mnd. Da det har en minstefakturerering på 99. Oppstartsprisen er også litt høy, men minuttsprisen er jo ikke så høy.

 

Ringer du mye til Sverige/fra Sverige er i hvertfall T2 å anbefale. Eneste erfaring jeg har fra T2 er da jeg hadde T2 mobil pluss for noen år siden. De benyttet da Telenor sitt nett, nå benyttes NetCom. Husker ikke jeg hadde noen problemer med dem.

Lenke til kommentar
evt. Lebara da?

 

0,79 til fasttelefoner i skandinavia. (2,99 til mobiltelefoner i Sverige)

 

Det blir jo en del dyrere enn Tele2 da.

Så lenge det er Norge & Sverige det blir mest ringing til.

 

Har Tele2 de tjenestene du bruker hadde jeg gått for dem. Og siden du bytter fra Telenor sitt nett til Netcom, så kan du sjekke at dekningen er bra der du bor. Selv har jeg aldri hatt problemer med dekningen til verken Telenor eller Netcom men ..

Lenke til kommentar

Vel. Tele2 alternativet blir vel utelukket da ingen av de jeg har kontakt med har Comviq... Eller?

 

Finnes det andre som har rimeligere priser ut, eller er det standarder for dette? Vet i hvert fall at de fleste svenske abonnement ha SMS pris på 0.19SEK uansett om det er inn eller utland. Hvordan kan de ha slike priser, men vi ikke?

Lenke til kommentar
Vel. Tele2 alternativet blir vel utelukket da ingen av de jeg har kontakt med har Comviq... Eller?

 

Finnes det andre som har rimeligere priser ut, eller er det standarder for dette? Vet i hvert fall at de fleste svenske abonnement ha SMS pris på 0.19SEK uansett om det er inn eller utland. Hvordan kan de ha slike priser, men vi ikke?

Det har ingenting å si. Det betyr som sagt at like priser fra Sverige kun gjelder når du bruker Tele2 sitt nett i Sverige: Tele2Comviq. Du kan altså ikke bruke andre nett i Sverige som feks Telia.

 

Det du har lest betyr altså kun att for å ringe for samme priser når du er i Sverige som i Norge må du benytte Tele2 sitt eget nett. Noe din telefon også vil velge å bruke hvis den står på automatisk nettverkssøk.

 

Fra Norge ringer du for samme pris til svenske nummer som norske.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

Det shaaland sier stemmer.

 

Det har ikke noe å si hvilken operatør de du skal kommunisere med har.

Du kommer uansett bare til å kunne koble deg til Comviq-nettet siden dette tilhører Tele 2.

 

Prisen du betaler for å ringe svenske telefoner, både fast og mobil, tilsvarer den prisen du betaler for å ringe Netcom-mobiler, altså den dyreste mobilprisen på abonnementet ditt (som er latterlig lav med Champion).

Lenke til kommentar

Du trenger ikke sende dem mail. Det står sort på hvitt på hjemmesiden deres:)

"Nå får alle Tele2 mobilkunder automatisk samme mobilpriser i og til Sverige som i Norge. Med andre ord, det er like billig å ringe til og bruke mobilen i Sverige, som i Norge!

 

Har du venner eller familie i Sverige? Reiser du til Sverige iblant? Da vil du spare mye penger som du kan bruke på å kjøpe kjøtt, godteri eller annet når du har lyst."

 

http://www.tele2.no/privat/mobil/info.cfm/samme_pris/

 

Du betaler det samme som å ringe til ett mobilabbonement hos NetCom.

Angående bruk i Sverige er det slik at du kun får tilgang til Tele2s eget nett som enten kommer opp på displayet som Tele2, Comviq eller Tele2comviq. Du får altså samme priser i Sverige som i Norge uansett hva du gjør ettersom Tele2 nettet er det eneste nettet du får tilgang til.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

Hmm jaja. Sendte dem mail uansett, hadde noen andre spørsmål også.

 

MEN, la merke til dette: Samme pris i Sverige som i Norge gjelder tom 31.12.2008 Skrivefeil eller gjelder faktisk ikke dette før fra 2009-> ? Latterlig å reklamere for noe som kommer om 9 måneder...

 

:/

 

edit: Leste visst feil der. Dette gjelder visstnok kun "fra sverige" priser. Huff, begynner å bli sent!

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Dette med samme pris er noe Tele2 har hatt i flere år. De skriver alltid at det gjelder ut desember. Men de pleier alltid å forlenge det. Hva som skjer etter desember i år kan jeg jo ikke si. Men jeg regner med de gjør avtalen de har med Tele2 Sverige gjeldende flere år slik at samme pris også gjelder etter desember.

 

Jeg kan som sagt ikke si det sikkert. Men tidligere år har de alltid forlenget denne perioden. Det her ble merkelig formulert. Jeg er trøtt. God natt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...