Gå til innhold

Pris på Vista

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Gikk innom elkjøp i dag, og tenkte å kjøpe meg Vista. Prisen på home basic var 2499.-. Jeg trodde jeg kunne finne meg et operativsystem til rundt tusenlappen. Er det rart at Vista er et av de mest piratkopierte programmene i verden? Er det ikke mulig å få dette billigere? Jeg får jo en ny pc med Vista innstallert til den prisen.

Hvordan fungerer OEM? Jeg kan vel ikke kjøpe bare en lisens. Jeg trenger en cd-plate. Må jeg virkelig betale 2500 for et operativsystem fra microsoft?

Endret av jaymz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kjøpe OEM versjon av Vista Home Premium for ca 950,-.

OEM virker sånn at du ikke kan ta med deg OEM lisensen vidre til en ny maskin hvis du skroter den gamle eller oppdaterer hovedkort.

Elkjøp er ikke rette stedet...

Skrevet

Ifølge artikkelen vil prisreduksjonen først komme når SP1 slippes, som var i dag. Men jeg tipper du er nødt til å vente til Vista med SP1 integrert kommer i butikkene før du får Vista med redusert pris.

PS. Står litt om OEM vs. retail i denne tråden.

Skrevet

Ser det er studentoppgradering fra XP til Home Premium for under 700. Må en installere dette oppå XP, eller bruker en bare sin gamle XP-serial når en installerer? Og hvordan sjekkes det om brukeren er student?

Skrevet

Vista UPG versjoner må installeres "oppå" , dvs starte installasjonen fra det gamle OS du oppgraderer fra.

Hvordan det er med sjekk/kvalifisering for student versjon vet jeg ikke.

Skrevet

syar2003: Men vil en slik installasjon formatere harddisken? Eller er en nødt til å dra med seg det gamle som "ligger under"? Har skjønt det sånn at den måten å installere på ofte fører til fler problemer.

Skrevet

Nei det fører ikke til noe problemer eller gammelt som ligger under.

Alt det gamle havner i 'en mappe = windows.old

Det inkluderer program files , windows , Douments and Settings.

Denne mappen kan du bare slette helt etterpå .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...