Gå til innhold

Reklamefilm for Nordic Light sensureres


Anbefalte innlegg

Forresten, modin: Hvordan uttaler man Jock Sturges?

 

Jeg vet ikke, kanskje Jock som i det amerikanske ordet for kvalm highschool sportsfyr...

Noe slikt vil jeg tippe: Jåkk Størgjess der R er nesten stum.

 

Tom

Høres fornuftig ut. Slår meg til ro med det inntil videre. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg avfeier enhver kultur som er annerledes enn min som hvaforno? Jeg regner med at du sikter til min kommentar om kjønnslemlestelse av kvinner. Det er ett faktum at jenter i mange "muslimske" land blir lemlestet, hver eneste dag! Jenter sendes faktisk fra Norge til andre land for å få sitt underliv lemlestet.

 

Nei snakket nok først og fremst om din manglende forståelse for naturistkulturen, men også ordbruk som religiøse tullinger osv. i diskusjoner om religion. Da du antydet at naturistkulturen er en hjernevasket sekt så manger du totalt respekt of forståelse for andre kulturer, de er ikke noe mer hjernevasket enn andre bare fordi de er nakne.

I tillegg bør det nevnets at Quayle viser sin mangel på kunnskap om Afrika ved å kalle omskjæring er et muslimsk fenomen. Det er det ikke. Det er et landsbygd fenomen som er mest kjent fra Tanzania (der islam er største religion), og Ethiopia (der kristendommen har en sterkere stilling). Min forrige kjæreste (fra Addis Abbeba) skulle egentlig omskjæres helt til hennes mer moderne far satt foten ned. Den famlilien er da vitterlig protestanter.

 

Quyale: Du viser kun en enorm etnosentrisitet basert på mangel av konkret viten.

 

http://www.ung.no/omskj/16_Typer_av_kj%F8nnslemlestelse.html

 

Du la kanskje ikke merke til at jeg skrev "muslimske" land. Årsaken til at jeg nevnte muslimer er at det er i islam dette problemet er størst. Det var også ett tilsvar på en annen kommentar som gjorde at det ikke var viktig å nevne at enkelte andre grupper også bedriver denne formen for misshandling. Du driver med flisespikkeri, intet annet.

Lenke til kommentar

Ethiopia er IKKE et muslimsk land, og det er ingen muslims skikk. Ethiopia var det første jødiske og kristne samfunnet utenfor Judea, og er framdeles regnet som en kristen republikk. Det er derfor ikke flisespikkeri å påpeke faktafeil i noe som lett kan oppfattes som anti-muslimsk propaganda. Kjønnslemlestesle er ikke noe som stammer utelukkende fra muslimske land.

 

Den linken du la ut er ikke på noen måte et sannhetsvitne for noe som helst. Selv organisasjoner med milliarder i budsjett kan spre feilaktig informasjon.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Fotopia: Null styr rundt Sturges

"Før Nordic Light i Kristiansund åpnet, slo Dagbladet stort opp at reklamefilmen til festivalen ble nektet vist i Trondheim og bildene til Jock Sturges fikk hard medfart. Utstillingen i Kristiansund sjokkerte ingen."

He he. Det ser ut til at Ålesundere og festivaldeltakerene ikke er så sneversynte og trange i knollen som enkelte andre her til lands. Dagbladets oppslag var forresten ganske spekulativt. Så vidt jeg husker hadde de croppet bildet av de unge jentene slik at det faktisk så ut som litt grovere enn det egentlig er, selv om heller ikke deres "versjon" var av en type som må sensureres.

 

Håper denne debatten (og denne tråden etter at vi er ferdige med å godte oss) er død nå. Det får da være grenser for unødvendig svovel her til lands. Heldigvis har vi utviklet oss bort fra de middelalderske moralkoder som har preget det offentlige Norge frem til nylig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...