Gå til innhold

Norton 360 Eller Norton Internet Security 2008?


Anbefalte innlegg

Hvilken er det beste valget?

 

Og jeg vil ha saklige argumenter her.

Vet det er mange Norton Hatere med mange argumenter for andre programmer.

 

Men jeg liker norton. Er det jeg er vant til. Og det er det jeg vil bruke.

Nok om det.

 

 

Norton 360 ser jo ut til å inneholde mer, og for rundt samme prisen som Internet Security.

 

Men har lest noen plasser at 360 er en Light utgave av Internet security. Bare med et par vedlikeholdsprogramer inkludert.

 

Står ikke noe om det på nettsidene.

 

Noen som vet?

Endret av Arteju
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv prøvd begge disse, og jeg liker så absolutt Norton 360 best.

 

Norton 360 er mye raskere og gjør ikke PC-en din tregere i den grad NIS 2008 gjør.

I tillegg så har jo 360 sikkerhetskopi funksjoner og mulighet for online backup.

 

Er du ute etter ett uhyre enkelt program du sjelden vil merke jobber, så velg 360.

 

Personlig, så har jeg forelsket meg litt i AVG Internet Security....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

norton 360 er da den komplette sikkerhetspakken fra Symantec. Norton 360 er også den seneste versjonen av produktene. NIS 2008 kom i sommer, men Norton 360 2.0 kom nå for noen uker siden. Og hvis prisen er ganske lik, så går du selvfølgelig for Norton 360.

 

Men du får ikke mindre beskyttelse av NIS 2008, så du får se på prisen. Det er ikke så altfor store forskjeller på produktet bortsett fra back up og vedlikehold.

Lenke til kommentar

Jeg brukte Norton Internet Security 200X (husker ikke hvilken), den gjorde ytelsen til PC-en om til sirrup. Videre så kan jeg nevne at cmd.exe egner seg mer til å fjerne virus enn Norton.

 

Jeg vet at du sa at du ikke vil ha noe annet enn Norton.. men jeg kan jo prøve.

 

Prøv følgende kombo:

Comodo Firewall

AVG anti-virus + anti-spyware + anti-rootkit (sistnevnte virker kun om du har 32-bit OS).

 

Husk at dette er gratis - og at det virker.

Endret av TZer0
Lenke til kommentar

Jeg har da prøvd en del andre programmer opp igjennom årene.

 

Og min erfaring er ikke at Norton gjør maskinen noe tregere enn andre programmer.

 

Uansett hva evt Norton Hatere måtte mene.

 

Men ja.

 

Norton ble først bra etter 2007 modellen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvilken er det beste valget?

 

Norton 360 ser jo ut til å inneholde mer, og for rundt samme prisen som Internet Security.

 

Men har lest noen plasser at 360 er en Light utgave av Internet security. Bare med et par vedlikeholdsprogramer inkludert.

 

Står ikke noe om det på nettsidene.

 

Noen som vet?

 

Jeg har hatt flere stasjonære PC-er i mer enn 10 år - erfaring med Symantec Systemworks Premier og Norton Internet Security. Nå har jeg kjøpt en Laptop i tillegg - og har i bestilling Northon 360 2.0. Dette programmet vil jeg nå installere på begge maskinene.

 

Slik jeg forstår det, vil Norton 360 2.0 i praksis gjøre nytte for begge disse programmene.

 

Symantec har både internasjonal og norsk hjemmeside - pr. dato ser det ut til at den norske siden ikke er ajour med informasjon i samme grad som den internasjonale.

 

Her kan du lese på den norske siden om Norton 360 og hva du får sammenliknet med de andre programmene fra Symantec:

 

http://www.symantec.com/no/no/norton/products/index.jsp

 

Tilsvarende oversikt for Norton 360 2.0 på den internasjonale siden:

 

http://www.symantec.com/en/uk/norton/products/index.jsp

 

Du får mye mer for pengene om du kjøper Norton 360 2.0 i stedet for Norton Internet Security. Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm. Vel jeg sluttet som kunde hos telenor for et par år siden.

 

Men fikk tips om at jeg burde sjekke om de har slettet kontoen min enda.

 

For de tilbyr Norton InternetSecurity 2008 Gratis.

 

Var inne å sjekket, og fant ut at min konto enda er aktiv.

 

Så da ble jo valget lett for min del :p

 

Men skulle jeg kjøp tror jeg valget hadde gått på 360.

 

Virker som den beste Dealen.

 

 

Må forøvrig si at det ikke virker som om Internetsecurity 2008 bruker noe særlig mer resusrser enn AVG og Zone alarm....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har selv vært i kontakt med symantec support om de greiene der.

Norton internet security har ifølge dem flere valg og noe bedre sikkerhet enn 360, men den er også noe vanskeligere å bruke i og med at man kan stille inn mer.

360 er kun for de som ikke har så store kunnskaper eller kun vil ha et install and forget program.

Hadde selv ikke vært i tvil om å velge nis fremfor 360.

MEN som mange sier så er det idag mange bedre? alternativer som nod32, bitdefender osv.

 

Telenor sin versjon fraråder jeg alle å bruke.

Fikk beskjed fra symantec at det var telenor som hadde spesifisert hvordan den skulle virke, og symantec tok ihvertfall ikke noe ansvar for de greiene der.

Vet ikke om det var noe de sa fordi telenor sin versjon er gratis, men jeg har brukt både telenorversjoen og kjøpeversjonen, og den jeg kjøpte var DEFINITIFT mye bedre.

 

Husk også på at ihvertfall nis disables når abonnementet går ut, dvs man mister ikke bare tilgangen til oppdateringer....hele programmet disables slik at man blir totalt ubeskkyttet.

Det er jo dumt, da...

Lenke til kommentar

Vel. Har da Telenor sin version selv, og en kamerat har kjøpeutgaven.

 

Kan ikke si at jeg har lagt merke til noen forskjeller.

På tross av at jeg har jobbet en del med hans maskin og internetten.

 

Jeg kjører telenor sin.

 

Har ingenting særlig sensitiv info på maskinen uansett.

og NIS blokkerer i alle fall vanligste virus ol.

Endret av Arteju
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...