Gå til innhold

Heftig gamer-PC trengs!


Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler:

 

Asus A7N8X DeLuxe

AMD Athlon XP 2500+(Barton)

2 X TwinMos 256MB DDR PC3200 RAM

Western Digital Special Edition 120GB harddisk

ATi Radeon 9700PRO, for eks. fra Sapphire til kr 3100,-

Audigy 2 Platinum

52X CD-brenner

Flere gode vifter

*************************************************************

:woot:  :woot:  :woot:  :woot:  :woot:  :shrug:  :woot:  :woot:

 

Hva er vitsen med et audigy 2, når det er bra lyd på nforce2?

 

For at det er helt sinnsyk lyd på audigy2, og ingen knitring :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg anbefaler:

 

Asus A7N8X DeLuxe

AMD Athlon XP 2500+(Barton)

2 X TwinMos 256MB DDR PC3200 RAM

Western Digital Special Edition 120GB harddisk

ATi Radeon 9700PRO, for eks. fra Sapphire til kr 3100,-

Audigy 2 Platinum

52X CD-brenner

Flere gode vifter

*************************************************************

:woot::woot::woot::woot::woot::shrug::woot::woot:

 

Hva er vitsen med et audigy 2, når det er bra lyd på nforce2?

 

For at det er helt sinnsyk lyd på audigy2, og ingen knitring :yes:

 

da skal du ta en titt på nForce 2 :)

Lenke til kommentar

HK: basert på Intel e7205

Minne: 2x twinmos pc3200 m/winbond

Prosessor: Intel P4 2,66 ghz

Skjermkort: ati radeon 9700 pro

 

Prosessoren er valgt fordi den overklokkes lett til 3-3,3 ghz. PC3200 minne er valgt fordi han kan kjøre med de råeste timeingene på ca 160 mhz... Skjermkortet fordi det er det kjappeste på markedet og kan overklokkes. Hk er det kjappeste som bruker ddr minne.

 

Alternativ som er litt billigere:

HK: basert på intel i845pe

Minne: 1x twinmos pc3200 m/winbond

Prosessor: Intel P4 2,66 ghz

Skjermkort: ati radeon 9700 pro

 

Prosessoren er valgt fordi den overklokkes lett til 3-3,3 ghz. PC3200 minne er valgt fordi det skal kjøre på ca 210 mhz... Skjermkortet fordi det er det kjappeste på markedet og kan overklokkes. Hk er valgt fordi det gir svært bra ytelse i forhold til prisen. Hadde gått for dette systemet, vesentlig billigere enn det over ;)

Lenke til kommentar
Er dette bra?

 

Prosessor: 3.06 GHz Pentium® 4

Minne: 512MB PC1066 RDRAM

Hovedkort: Intel D850MVR

Grafikk: Verto? GeForce4 Ti 4600

Lyd - ADI SoundMax Cadenza

HD - Western Digital 120 GB 7200 rpm, 8 MB cache

DVD-ROM - Toshiba SD-M1612

Nettverk - On board Intel 10/100

 

Tja, prosessoren er RÅ!(med masse utropstegn), minnet er helt forjæveligt (hvis 3200 = 400 FSB, hva er da 1024?), hovedkortet vet jeg ikke og grafikkortet er ræva. Sats på Ati istedenfor!

 

Viktig her å holde tunga rett i munn. PC1066 i RDRAM-sammenheng betyr 1066 MHz og er den raskeste minneløsningen på markedet.

 

At et GF4 Ti4600-kort er ræva er vel tidenes største overdrivelse...

Så egentlig er den PC'en eksremt bra?
Lenke til kommentar
Er dette bra?

 

Prosessor: 3.06 GHz Pentium® 4

Minne: 512MB PC1066 RDRAM

Hovedkort: Intel D850MVR

Grafikk: Verto? GeForce4 Ti 4600

Lyd - ADI SoundMax Cadenza

HD - Western Digital 120 GB 7200 rpm, 8 MB cache

DVD-ROM - Toshiba SD-M1612

Nettverk - On board Intel 10/100

 

Tja, prosessoren er RÅ!(med masse utropstegn), minnet er helt forjæveligt (hvis 3200 = 400 FSB, hva er da 1024?), hovedkortet vet jeg ikke og grafikkortet er ræva. Sats på Ati istedenfor!

 

Viktig her å holde tunga rett i munn. PC1066 i RDRAM-sammenheng betyr 1066 MHz og er den raskeste minneløsningen på markedet.

 

At et GF4 Ti4600-kort er ræva er vel tidenes største overdrivelse...

Så egentlig er den PC'en eksremt bra?

 

Ekstremt bra er nok å ta hardt i. Intel i850-chipsett sammen med RDRAM gir lite ytelse i forhold til det du betaler for. Skal du kjøpe Intel gå heller for Intel i 845PE sammen med DDR-ram. Et alternativ som er langt billigere og som gir omtrent samme ytelse.

 

Skal man ha en ny maskin og ikke er millionær kjøper man uansett ikke P4 3,06, men heller 2,8 GHz eller det beste i forhold til pris: 2,5 GHz. Ellers så er det nok ikke så dumt å se på nForce2 sammen med Barton 2500+ eller T-bred B 2600+.

 

Skjermkortet med Ti4600 er vel ikke det beste kjøpet heller. Radeon 9700 (uten PRO) ville f.eks vært et bedre alternativ

Lenke til kommentar

Ok.. Kan noen som kan finne det som mangler?

 

AMD XP 2600+

GeForce 4 Ti4600 (Har rett og slett ikke lyst på Radeon)

Stillegående vifte (Ikke noe overklokking i første omgang)

80MB HD

1024 MB Ram

 

Og hvor kan jeg finne det billigst?

 

 

Setter veldig pris på at dere er så hjelpsomme her :)

Lenke til kommentar
Er dette bra?

 

Prosessor: 3.06 GHz Pentium® 4

Minne: 512MB PC1066 RDRAM

Hovedkort: Intel D850MVR

Grafikk: Verto™ GeForce4 Ti 4600

Lyd - ADI SoundMax Cadenza

HD - Western Digital 120 GB 7200 rpm, 8 MB cache

DVD-ROM - Toshiba SD-M1612

Nettverk - On board Intel 10/100

 

 

ville gått for en AMD med A7N8X kort, per i dag er AMD raskest på markedet og støtter desuten 64bit, noe intel ikke gjør.

 

For det første så er IKKE AMD raskest på markedet. En Pentium4 3.06Ghz er gjennomsnitlig minst like rask som en Athlon XP3000+. AMD "støtter" ikke 64bit. Hammer kommer ikke ut før til høsten. Intel har allerede hatt en 64bits prosessor på markedet lenge (Itanium). Virker ikke som du vet helt hva du snakker om

Lenke til kommentar
Er dette bra?

 

Prosessor: 3.06 GHz Pentium® 4

Minne: 512MB PC1066 RDRAM

Hovedkort: Intel D850MVR

Grafikk: Verto™ GeForce4 Ti 4600

Lyd - ADI SoundMax Cadenza

HD - Western Digital 120 GB 7200 rpm, 8 MB cache

DVD-ROM - Toshiba SD-M1612

Nettverk - On board Intel 10/100

 

 

ville gått for en AMD med A7N8X kort, per i dag er AMD raskest på markedet og støtter desuten 64bit, noe intel ikke gjør.

 

For det første så er IKKE AMD raskest på markedet. En Pentium4 3.06Ghz er gjennomsnitlig minst like rask som en Athlon XP3000+. AMD "støtter" ikke 64bit. Hammer kommer ikke ut før til høsten. Intel har allerede hatt en 64bits prosessor på markedet lenge (Itanium). Virker ikke som du vet helt hva du snakker om

 

AMEN ass

Lenke til kommentar
Geforce støtter ikke DirectX 9 da... litt kjipt å kjøpe en ny PC til den prisen og ikke kunne kjøre DX9..( og få 3000 poeng mindre i 3Dmark 2003 -ikke at det betyr så mye :) )

 

Lattis, du kan jo kjøre dx9 med GF4 korta da. Fungere like godt som med 8.1.

Når det gjelder 3Dmark 2003 testen så har det ingenting å si i virkeligheten. GF4 korta yter like bra i dagens spill som Radeon korta. 3Dmark testen er bare bullshit, er ikke noe å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Er dette bra?

 

Prosessor: 3.06 GHz Pentium® 4

Minne: 512MB PC1066 RDRAM

Hovedkort: Intel D850MVR

Grafikk: Verto™ GeForce4 Ti 4600

Lyd - ADI SoundMax Cadenza

HD - Western Digital 120 GB 7200 rpm, 8 MB cache

DVD-ROM - Toshiba SD-M1612

Nettverk - On board Intel 10/100

 

 

ville gått for en AMD med A7N8X kort, per i dag er AMD raskest på markedet og støtter desuten 64bit, noe intel ikke gjør.

 

For det første så er IKKE AMD raskest på markedet. En Pentium4 3.06Ghz er gjennomsnitlig minst like rask som en Athlon XP3000+. AMD "støtter" ikke 64bit. Hammer kommer ikke ut før til høsten. Intel har allerede hatt en 64bits prosessor på markedet lenge (Itanium). Virker ikke som du vet helt hva du snakker om

 

AMEN ass

 

Itanium er ikke til oss desktop brukere, dessuten er det like dyrt som en rå PC til oss selv.... Men enig at AMD ikke enda har 64bit prosessor. Snabben sier jaggu mye rart, er ikke første gang han blander ting og tang.

 

Å kjøpe en AMD XP3000 eller en Intel P4 3ghz er bare sløsing med penger, man trenger rett og slett ikke en så bra prosessor.

Lenke til kommentar
 

Itanium er ikke til oss desktop brukere, dessuten er det like dyrt som en rå PC til oss selv.... Men enig at AMD ikke enda har 64bit prosessor. Snabben sier jaggu mye rart, er ikke første gang han blander ting og tang.

 

Å kjøpe en AMD XP3000 eller en Intel P4 3ghz er bare sløsing med penger, man trenger rett og slett ikke en så bra prosessor.

 

Er fullt klar over at Itanium ikke er beregnet på oss vanlige forbrukere. Det jeg svarte på er at Intel faktisk har en 64bits prosessor på markedet ;-)

Lenke til kommentar

1. Selv om en prosessor har støtte for 64bit (ett elelr annet) - så er ikke det nødvendig vis en bra ting for 'oss' vanelige pc' brukerene.. Da 'dagens' desktop applikasjoner som regel er beregnet for 32bit's plattformer.. Å bruke det at AMD kommer med en 64bits porsessor snart, må vel være ett av de dårligre argumentene for å velge AMD..

 

2. Intel Pentium er bedre enn AMD, sånn er det bare..

 

3. Når det kommer til grafikken, så kjøper mann det man har lyst på.. Har du lyst på et Geforce 4 kortt, så kjøper mann det.. Har man lyst på ATi Radeon, så kjøper mann det.. 'For tiden' er ATi's Radeon kortt 'best' på markedet.. Det går i alle fall for Radeon 9700Pro.. (Om ikke jeg tar helt feil..)

 

4. RDRam er en bra ting, veldig bra.. Men det spørs nok om du ikke kommer best ut av det med 'vanelige' DDR Ram brikker..

 

 

Og til slutt vil jeg bare si; at om du ikke vet om du har bruk for noe, så har du heller ikke bruk for det.. Jeg tenker her på dem som kjøper spessiele skjermkort til mangfoldige tusen kroner, på tenkt 'tungre' grafikk - selv om dem ikke vet hva 3dsmax er for noe.. F.eks..

 

*kos og klem*

Lenke til kommentar

Mye rart som blir sagt nå for tiden!

Jeg skal nå sette opp de tre maskinene jeg ville vurdert.

(Mye basert på ytelse/mynt)

 

Maskin 1: P4

P4 NW 2.4 GHz 533 1633,-

Trolig den P4 prosessoren som gir mest for pengene. Overklokker vistnokk bra også.

Asus P4PE/GL/F/S-ATA Hovedkort 478/533 1360,-

Et hovedkort jeg har hørt mye bra om. Det har også masse tull som ingen bruker, men alle vil ha.

Saphire radeon atlantis 9700 128MB 2230,-

Støtter DX9, og er trolig det som gir mest for pengene nå, og på halvlang sikt.

WD Spesial 120GB 8MB cache 1360,-

Du nevner video, og da trenger du en rask disk. Hvis ikke velger du Seagate. Egentlig så burde du kjøpe IBM GXP180, men den er komplett utsolgt av.

TerraTec Lydkort PCI Sixpack 5.1+ 591,-

Bra lydkort som gir mye for pengene. Siden du er en gamer er dette bra, fordi det støtter A3D 2.0 og EAX 2.0. Jeg liker ikke soundblaster pga usaklige grunner (bla at de er drittsekker), og at SB har problemer med SMP systemer.

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond 800,-

Sum; 7974,-

 

 

Maskin 2: XP

TB XP2100 865,-

Prosessor som gir mye for pengene som overklokkes lett

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A 1375,-

nForce2 hovedkort med masse tull som du ikke kommer til å bruke, men som du kan skryte til deg selv over at du har.

Saphire radeon atlantis 9700 128MB 2230,-

Støtter DX9, og er trolig det som gir mest for pengene nå, og på halvlang sikt.

WD Spesial 120GB 8MB cache 1360,-

Du nevner video, og da trenger du en rask disk. Hvis ikke velger du Seagate. Egentlig så burde du kjøpe IBM GXP180, men den er komplett utsolgt av.

TerraTec Lydkort PCI Sixpack 5.1+ 591,-

Bra lydkort som gir mye for pengene. Siden du er en gamer er dette bra, fordi det støtter A3D 2.0 og EAX 2.0. Jeg liker ikke soundblaster pga usaklige grunner (bla at de er drittsekker), og at SB har problemer med SMP systemer.

2x TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2 2x327,-

Bra brikker som du kan klokke garantert til 166 FSB på. Hurra!

Sum; 7075,-

 

 

Maskin 3: Dual XP

2x TB XP2100 2x865,-

Prosessor som gir mye for pengene som overklokkes lett. En bridge må tettes for at denne skal kunne brukes is dual.

MSI K7D Master-L Hovedkort Socket A, MP 1997,-

Et av de bedre dual socket A hovedkortene sammen med Asus A7M-D. Har lyd + LAN.

Saphire radeon atlantis 9700 128MB 2230,-

Støtter DX9, og er trolig det som gir mest for pengene nå, og på halvlang sikt.

WD Spesial 120GB 8MB cache 1360,-

Du nevner video, og da trenger du en rask disk. Hvis ikke velger du Seagate. Egentlig så burde du kjøpe IBM GXP180, men den er komplett utsolgt av.

TerraTec Lydkort PCI Sixpack 5.1+ 591,-

Bra lydkort som gir mye for pengene. Siden du er en gamer er dette bra, fordi det støtter A3D 2.0 og EAX 2.0. Jeg liker ikke soundblaster pga usaklige grunner (bla at de er drittsekker), og at SB har problemer med SMP systemer.

Corsair PC2100 DDR-DIMM 512MB ECC REG 1069,-

AMD 760 chipsettet har en max FSB på 150, pluss at det er vanskelig å få et stabilt system på den hastigheten. Registrert minne gir deg bedre stabilitet med dette chipsettet, og det gjør at du kan bruke alle fire ramslottene.

Sum; 8977,-

 

Ellers vil jeg si at TAK58 er en bra kjøler.

De selger den på komplett til 360,- og den lager vistnokk 25dB spetakkel.

Den holder min TB1700+ @ 12.5*140 på 35 idle 42 max.

Du får plass til to av den både på A7M-D, og K7-D Master, men det er ikke anbefalt, fordi det er ganske lite klarering på begge kortene. (men det er mulig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...