Gå til innhold

Oppgraderer Airport Express


Anbefalte innlegg

Hadde du gidda å skrive inn de orda i google hadde du funnet det nå. Her har du noe (utdatert) kode ihvertfall: http://sourceforge.net/projects/raop-play/

 

Sikkert ganske ubrukelig men det er fritt fram å skrive noe som funker. Linux er ikke et OS man kan regne med alle produsenter støtter, sånn er det bare. Protokollen er åpen ihvertfall, hvis behovet hadde vært der hadde koden vært der også.

 

Den du sendte der er død og begravet. Utviklingen stoppet på Alpha-stadiet og den komplierer ikke på nyere distroer. Jeg fant noe til xmms når jeg fikk Expressen min, men ingenting som faktisk fungerte.

 

Btw, protokollen er ikke åpen, men den er reverse engineered. Dvs man har funnet ut hvordan den fungerer, men man har ikke implementeringen til Apple noe som tidvis skaper problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt ærlig så var det jævla dårlige argumenter... Du har ikke engang prøvd produktet.

Ehh, neivel? Jeg har hatt ansvar for at familiens trådløse nettverk holder seg oppe i et par år nå, og vi har dessverre en airport express. Så jo, jeg har rimelig mye erfaring med produktet.

Vurdert å reklamere? Noe er tydeligvis ikke som det skal hvis den oppfører seg sånn som du sier.

Lenke til kommentar
Helt ærlig så var det jævla dårlige argumenter... Du har ikke engang prøvd produktet.

Ehh, neivel? Jeg har hatt ansvar for at familiens trådløse nettverk holder seg oppe i et par år nå, og vi har dessverre en airport express. Så jo, jeg har rimelig mye erfaring med produktet.

Vurdert å reklamere? Noe er tydeligvis ikke som det skal hvis den oppfører seg sånn som du sier.

Har du prøvd å reklamere på apple-produkter? Det går veldig bra på dyre datamaskiner så lenge du er innenfor garantitiden. Resten funker det dårlig på.

Lenke til kommentar
Ehh, neivel? Jeg har hatt ansvar for at familiens trådløse nettverk holder seg oppe i et par år nå, og vi har dessverre en airport express. Så jo, jeg har rimelig mye erfaring med produktet.

 

Et lite råd, ikke skriv det i CV'en din. Men det jeg mente er, du har ikke det NYE produktet som er det denne tråden handler om. Hvordan skal vi vite om din erfaring med produktet har noen betydning i hele tatt, kompetansenivået ditt kan være likt 0. Kan du vise til f.eks noen tråder du har opprettet hvor du har påpekt feiler ved produktet? Det du prøver å gjøre er jo å si at dette er et dritt-produkt, og vi skal ta ditt ord for det. Problemet er bare at veldig mange har en helt annen erfaring med det. Og nå er jo dette et helt nytt produkt med oppdatert firmware og sikkert masse bugfixer. Hva med å gi det en sjans da, eller er du rett og slett ute etter å "ta" Apple som alle andre.

Lenke til kommentar

Den har fungert flott som router for meg hvertfall, sammen med hovedsaklig Mac'er vel og merke :) Har ikke testet den mot Windows eller Linux dessverre.

 

Er enig i at Apple's produkter skal få kritikk på lik linje med andre produsenter, og som Fruktaka sier er det liten sanynlighet for at en D-Link router hadde blitt forsvart på samme måte, men så er det faktisk få andre produsenter av datautstyr som har såpass godt designede produkter. Det er hvertfall på grunn av dette jeg har en tendens til å like Apples produkter helt til evt. det motsatte er bevist. :)

Endret av stormx
Lenke til kommentar
Enig i det, den ser pen ut. Synes ikke du denne ser pen ut? Men det ser ikke så pent ut hver gang jeg kobler en kabel til eller fra. Da "må" jeg rette på antennene. :p

Jo fo all del, den ser flott ut den også! :) Når jeg sier design, mener også design av programvare (om det kan kalles det). Brukervennligheten er god og det er enkelt å forstå og fungerer flott. Dette kan Apple så vanvittig godt. Om den ikke fungerer like sømløst på en "PC" kan man jo alltid si at det er et mac-tilbehør som også er Windows-kompatibelt.

 

Tingen jeg liker spesielt godt med denne er at den har strømforsyning integrert i selve routeren. Hvorfor i allverden har så og si alle eksterne enheter til datamaskiner ekstern stømforsyning? Kunne man ikke veldig enkelt integrert den i boksen og sluppet litt kabelrot hvertfall? :roll:

Lenke til kommentar

Det er klart. Men det er en positiv ting med det, hvis strømforsyningen er ødelagt kan man bare kjøpe en ny. Det er jo ofte f.eks 12v på den som er lett å finne. Blir mindre "bruk og kast" av med det. Men hvis det er nettleverandøren som gir deg ruteren sender de deg vel en ny installasjonspakke i stedet for bare en strømforsyning.

Lenke til kommentar

Det er et poeng det også, men jeg har faktisk ikke erfart at strømforsyningen har gått i stykker noen gang (heller ikke på laptop'er, men disse er jo litt mer avanserte..) Det kan jo selvfølgelig skje, men sannsynligheten virker ikke så stor syns jeg :)

Endret av stormx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...