Gå til innhold

Angående bruk av kreatin!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på hvor lang tid det tar å bruke en sånn boks? Anbefaler dere :

https://www.tn.no/shop/produkter.aspx?id=22

(ATP Creatine) kreatin monohydrat?

 

Hvor lang tidbruker man på en boks? Hvis jeg og en kamerat deler den, hvor lang tid har vi ? :p

Anbefaler dere på morgenen og etter trening? Hvor mye skal man drikke? Hvordan lager man det?

 

Jeg har søkt mye på nettet og funnet mye forskjellige svar.. Hadde vært fint om dere kunne hjulpet meg. Trener hardt, men trenger proteintilskudd for å øke mer muskelmasse!

 

=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kreatinet du henviser til er sikkert helt ok. Hvis du og kameraten følger doseringene som er angitt hos TN, så varer en sånn boks i en 20 dagers tid. Kreatin gjør at du klarer å løfte noen få kilo ekstra, men ikke noe mer enn det.

 

Dersom du ønsker å legge på deg mer muskler men ikke får det til, så er det ofte kostholdet som er problemet. En bedre løsning enn å kjøpe kreatin vil antagelig være å få i deg mer proteiner. Enten ved at du spiser bedre, eller i form av proteinpulver. Proteinpulver er jo den lettvinte måten å få i seg nok proteiner på og kan hjelpe mye på et kosthold som ikke er 100%.

Lenke til kommentar
Jeg har denne. Er det bare bortkastet tid? Trodde det var protein-tilskudd som skulle få meg til å legge på meg litt vekt. Trener 3 ganger per uke, vektløft, roing og diverse. What gives?

 

 

Monohydrat ja, er vel mest brukte kreatinet vil jeg tro... dette kosttilskuddet gjør at du drar 3-5 kg i vann inn i musklene, du greier og trene mer intensivtt og lengre.. bortkastet er det ikke....

Lenke til kommentar
Grunnen til at man skal drikke mye vann er at musklene skal trekke vann... så forvent at du går opp noen kilo på monohydrat... :) blir dog borte når du slutter ;)

 

Ja, noe så sykt og! Jeg har begynt med kreatin for ikke så lenge siden (kanskje fem seks uker), og har gått opp 5kg i vekt! Hva av disse kiloene som er vann, muskler og fett vet jeg ikke. Skal sies at jeg har spist godt i denne perioden da:) Vann i musklene gir uansett nesten samme effekt som ekstra fett siden vannet legger seg proporsjonalt langs kroppen og i alle musklene...

Lenke til kommentar
Jeg har denne. Er det bare bortkastet tid? Trodde det var protein-tilskudd som skulle få meg til å legge på meg litt vekt. Trener 3 ganger per uke, vektløft, roing og diverse. What gives?

 

Neida, det er ikke bortkastet med kreatin. Men som du sier så er det protein som skal til for å bygge muskler. Dvs at det hjelper ikke å pøse på med kreatin og løfte masse hvis du ikke får i deg nok proteiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...