Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye dekk og felger til Lancer 92-modell.


Onyx

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg trenger nye sommerdekk og felger til en Mitsubishi Lancer fra 92. Har dere noen tips til gode budsjettdekk som ikke er så veldig dyre? Gjerne hvis dere vet om noen ''dekk-på-felg''-pakker.

 

Har dessverre ikke tilgang til bilen i skrivende stund, så har ikke mulighet til å sjekke dekkdimensjonene på dekkene som følgte med. En ting er sikkert, nye dekk må bilen ha. :)

 

Har tatt en titt på Interdekk.no, men har dog ingen erfaring med dekkjøp på nett.

 

All tips/erfaringer/eksempler setter jeg pris på! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en 95-modell Lancer som jeg kjøpte dekk og felger til hos Interdekk for et par år siden. Fungerte helt glimrende det. Bestilte og betalte på nett, og fikk de montert i butikken deres litt over en uke senere. Veldig seriøs butikk, og et fint alternativ til f.eks. Sharifs Dekksenter som "alle" liker å nevne i slike diskusjoner.

 

Du skal ha 4x100 boltesirkel på bilen din, men innpresset husker jeg ikke lenger. Hadde 195/50-15 på min, men du får greit på 16" og 17" tommere hvis du vil. Bare de ikke er for brede.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Takk takk :)

 

Jeg hadde Firestone Firehawk TZ200 på min, det var en testvinner for tre-fire år siden og jeg var veldig fornøyd med de. Veldig trygge og fine å kjøre med, opplevde aldri noe dramatikk selv om jeg kjørte ganske hardt. Men utviklingen har jo gått videre siden den gang, du må nesten lese deg opp på forskjellige dekktester og prøve å finne det kompromisset mellom egenskaper og pris som passer deg best.

 

Her er for eksempel en veldig seriøs test, men ikke be om å oversette - jeg var ikke altfor god i tysk på skolen. Dog er jo tabell-rangeringen forståelig for de fleste av oss: http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Somme...rcePageID=8772#

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...