Gå til innhold

Hjelp, Kattefødsel hjemme


Anbefalte innlegg

Det har seg slik at vi (meg og min mor) har to katter, den ene av disse er nå gravid, og skal føde de nærmeste dagene...

 

mamma har lagd fødeplass til den, men hva skal jeg gjøre hvis jeg er alene hjemme og den kommer til meg for hjelp`?

 

eller hvordan fungerer dette?

 

Kanskje litt dumme spm, men har aldri vært borti detta.

Håper på no fornuftige svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette fikser den helt fint selv... Den pleier ikke og føde der du lager plass til den. Det har hvertfall aldri kattene våres gjort. Vent en dag ellerno før du flytter ungene til "fødeplassen" hvis hun legger dem på et uegnet sted. Katta kælver sikkert under en seng/sofa ellerno. Er ikke sikkert morra godtar det med en gang hvis du flytter dem og flytter ungene tilbake...

 

Kattunger er vanvittig morra da :!: Søte og dumme...

 

Skal dere beholde eller avlive??

Lenke til kommentar

Ligger katten på 'fødeplassen' ? Hvis ikke må du bære den dit når du ser det er noe på gang.

Ikke bruk teppe når hun føder, det blir bare vått og må kastes. Aviser er det beste.

Katten fikser det fint selv, men du kan jo feks vaske babyene i ansiktet (få bort slim fra nese/munn) hvis mor ikke gjør det selv.

Ellers er det ikke annet å gjøre enn å se på ;)

Husk å IKKE pille på navlestrengen når den tørker. Feks dra i den. det kan oppstå navlenbrokk.

Katten spiser gørret som kommer ut, og det er til å få brekninger av :sick:

n750515373_1571456_1601.jpg

Lenke til kommentar

Katten ligger ikke på fødeplassen sin nei...

 

mamma har lagd en kasse med no aviser og sånt stæsj, så det er i orden :)

 

Hva skal vi vaske dem med i ansiktet? klut med vann bare?

 

Sikker masse dumme spm, men er litt spent på dette her :p

ser ut som katta har svelga en håndball eller noe :!:

Lenke til kommentar
Steriliser katten før du slipper den ut igjen etter ungene er ferdige å die. :) Da slipper dette å skje igjen!

 

 

tro meg, den skal steriliseres :p

 

takker for svar alle sammen, da er det bare å vente i spenning og se om det kommer no fler katter her snart :p

Endret av Kim64
Lenke til kommentar

Alle kattene våre har greid seg sjøl når de har føda. En føda i kleskapet og det var litt kjipt. En annen vi hadde føda ute og jeg måtte følge etter ho å finne de...Stess. Skulle gjerne hatt en kattunge jeg hvis de holdt seg små hele livet for det er da de er søte :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Katten fikser dette selv. Våre katter har alltid blitt veldig snokete og letende når det begynner å nærme seg, da ser de etter en egnet plass. Du kan jo lage et rede et sted og satse på at katten finner og godkjenner det. En gammel myte er at man ikke skal røre kattungene før det har gått noen dager. Dette stemmer ikke, de har ikke vondt av å bli sosialiert fra første stund. Har inntrykk av at katter som behandles slik blir veldig tillitsfulle, og det er jo en koselig egenskap hos kjæledyr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...