Gå til innhold

Hva trengs til en Gamer-PC?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte på å kjøpe meg en ny pc som ikke er altfor dyr.

Jeg har tenkt å bruke den mest til spilling, men trenger ikke å spille Crysis og CoD4 på full grafikk.

Jeg prøver å få en data til ca 8000 kroner, og setter den sammen på Komplett.no, og lurer på disse tingene:

Jeg har 4GB RAM, og lurer på om hvor viktig prosessoren er. Jeg tenker på å kjøpe en to kjerners 2.5 GhZ prosessor, men er det verdt å spandere 400 ekstra på 2.8 GhZ?

Gainward GeForce 9600GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP/HDMI eller Gainward GeForce 9600GT 512MB GDDR3 "GS" ,PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/DisplayPort, 200 kroner prisforskjell.

Det kan være jeg legger til mer senere, takk for alle svar!

Endret av SecondOne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4GB ram krever 64-bit OS hvis du vil ha all rammen utnyttet, med 32-bit blir den begrenset til ca 3,5 GB.

 

Er prosessoren flerkjernet? Dersom den er enkelkjerne er det veldig lite med 2,2 ghz idag. Hva slags prosessor er det snakk om?

 

Strømforsyning på 450w holder langt på PC-fronten om dagen, men støyen avhenger av "load" og vifter som er inni den.

 

GeForce 8600GT er definitivt mye bedre enn Radeon 3650.

 

Når du sier ny data, er du ute etter å få et forlag på en komplett maskin? Evt. hva trenger du av "accessories"? Skjerm, mus og tastatur, eller bare "den sorte boksen"? :)

 

Du kommer langt med 7500 kr for en stasjonær maskin, hvertfall dersom det kun er PC-en uten skjerm osv.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...