Gå til innhold

Ny versjon av PS3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

greit at FIFA 08 er en forbedret utgave av 07... men GOW 3 er en fortsettelse av 2'ern, som igjen er en fortsettelse av eneren.

Er absolutt ikke enig i at alle oppfølgere/fortsettelser er bedre, syns f.eks. monkey island 1 er mye bedre enn det siste spillet, selvom det er mer enn 10 år nyere.. ja grafikken blir bedre, men jeg bryr meg (stort sett) mest om historien...

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke folk som vil spille ps2 spill, men som ikke har muligheten, bare kjøpe seg en ps2?

De ligger vel på under 1000kr nå? Blir jo uansett billigere enn å kjøpe den dyrere bare for å få bakoverkompatiblitet som mange gjør. Jeg er fultstendig enig med at det finnes en masse gode ps2/ps1 spill som fortsatt er morsomt å spille. Men jeg hadde klart meg fint uten bakoverkompabilitet, sålenge det hjelper på prisen til konsollen.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
greit at FIFA 08 er en forbedret u :p tgave av 07... men GOW 3 er en fortsettelse av 2'ern, som igjen er en fortsettelse av eneren.

Er absolutt ikke enig i at alle oppfølgere/fortsettelser er bedre, syns f.eks. monkey island 1 er mye bedre enn det siste spillet, selvom det er mer enn 10 år nyere.. ja grafikken blir bedre, men jeg bryr meg (stort sett) mest om historien...

 

helt enig.. spill basert på historie er fett! uansett grafikk! men andre spill kan man ikke dømme etter historie. jeg er opptatt av realisme, og selvsagt(for meg:P) grafikk i mange andre spill. men er greit med forbedret historie+grafikk+ingame play

Lenke til kommentar
God of War blant annet, fins mange andre klassikere også som er verdt å spille. Skjønner ikke hvorfor noen gidder å protestere, fordi om du ikke vil spille PS2 spill på din PS3 trenger du vel ikke å ødelegge for de som vil det? Folk VIL ha denne funksjonen samme hva du synes. Jeg har aldri hatt PS2, men har kjøpt meg et par spill etter å ha fått PS3. Mange jeg kjenner som har spill liggende jeg kan låne også, helt topp.

 

Men når dette kommer MED EN PRIS, er du fortsatt interessert? Sett deg i skoene til en som ikke har interesse av å spille noen ps2 spill. Tror du han er så veldig interessert i å betale for at du skal ha bakoverkompabilitet?

Lenke til kommentar
God of War blant annet, fins mange andre klassikere også som er verdt å spille. Skjønner ikke hvorfor noen gidder å protestere, fordi om du ikke vil spille PS2 spill på din PS3 trenger du vel ikke å ødelegge for de som vil det? Folk VIL ha denne funksjonen samme hva du synes. Jeg har aldri hatt PS2, men har kjøpt meg et par spill etter å ha fått PS3. Mange jeg kjenner som har spill liggende jeg kan låne også, helt topp.

 

Men når dette kommer MED EN PRIS, er du fortsatt interessert? Sett deg i skoene til en som ikke har interesse av å spille noen ps2 spill. Tror du han er så veldig interessert i å betale for at du skal ha bakoverkompabilitet?

nemlig! :thumbup:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk protesterer jeg. 40GB til de som ikke vil ha BC, og en annen modell for de som vil betale mer og ha BC. Enkelt og greit. Jeg vil gjerne spille klassikere med trådløse kontrollere og oppskalert så det ser bra ut på flatskjerm, og jeg betaler gjerne mer for det. Har selv allerede en med BC og synes det funker dritbra. Latterlig at folk protesterer, behovet ER der. Component utgangen min er allerede opptatt, har ikke en plass å plugge i noen PS2, ikke vil jeg ha mer kabler heller.

Lenke til kommentar
om du fortsatt spiller ps2 om 1 år, og fortsetter med å kjøpe spill til ps2, da er du den dumme her...

 

Det her er faen meg noe av det mest toskete eg har lest innenfor dette forumets rammer, og tro meg, her har det blitt sagt mye dumt.

 

Er det dermed sagt at man ikkje kan nyte spill fra forrige generasjon, uten å fremstå som et nek? Du har vel gjort det klart kem som fremstår som det siste her. :)

Lenke til kommentar

Her var det mye dumt ;)

Trodde ikke den var en tråd om hva som er best, men en tråd for å få folk til å sende mail til sony. Jeg slenger meg på diskusjonen forde.

 

Bryr meg lite om den er bakoverkompatibel eller ikke. Kjøper heller en splitter ny ps2 rett før den går av markedet for har fortsatt den store gamle ps2 som er dritt gammel og tar sikkert kvelden snart. Sparer penger og den lille ps2 tar jo nesten ikke plass uansett.

Lenke til kommentar
om du fortsatt spiller ps2 om 1 år, og fortsetter med å kjøpe spill til ps2, da er du den dumme her...

 

Det her er faen meg noe av det mest toskete eg har lest innenfor dette forumets rammer, og tro meg, her har det blitt sagt mye dumt.

 

Er det dermed sagt at man ikkje kan nyte spill fra forrige generasjon, uten å fremstå som et nek? Du har vel gjort det klart kem som fremstår som det siste her. :)

 

jeg fremstår som dum?

 

kjøper du deg "nye" ps2 spill for å spille de på ps3? har du gamle spill på ps2 som du elsker? jeg fatter ikke at du fortsatt liker spillene du sikkert har spilt i uendelig mange timer...det finnes grenser.. og er det slik at du aldri går lei dem? svar meg på det er du snill...og hva gjør du når du er lei de? skal du ut å kjøpe deg noen ps2 spill da?

 

da er bc plutselig verdiløst gitt...

Lenke til kommentar
jeg fremstår som dum?

 

kjøper du deg "nye" ps2 spill for å spille de på ps3? har du gamle spill på ps2 som du elsker? jeg fatter ikke at du fortsatt liker spillene du sikkert har spilt i uendelig mange timer...det finnes grenser.. og er det slik at du aldri går lei dem? svar meg på det er du snill...og hva gjør du når du er lei de? skal du ut å kjøpe deg noen ps2 spill da?

 

da er bc plutselig verdiløst gitt...

Ja det gjør du. Du er den eneste med den meningen om at det å spille PS2 spill er helt utelukket nå som PS3 har kommet. Og alikavel så fortsetter du med å påstå at det er latterlig å ville ha muligheten til det. Kanskje det er latterlig for deg men jeg tror det er fler som vil ha muligheten til å fortsatt spille PS2 spill enn det er folk som ikke vil det. Spiller PS1 spill nå jeg faktisk.

Lenke til kommentar
jeg fremstår som dum?

 

kjøper du deg "nye" ps2 spill for å spille de på ps3? har du gamle spill på ps2 som du elsker? jeg fatter ikke at du fortsatt liker spillene du sikkert har spilt i uendelig mange timer...det finnes grenser.. og er det slik at du aldri går lei dem? svar meg på det er du snill...og hva gjør du når du er lei de? skal du ut å kjøpe deg noen ps2 spill da?

 

da er bc plutselig verdiløst gitt...

 

Det finnes grenser, heilt klart. Men disse varierer fra person til person :) Men, til din opplysning har eg kun benyttet med 1 gang av bc`en til min NTSC 60GB konsoll, og det var Destruction Derby 2. Alle mine PS2 spill er PAL, har også ein chippet PS2.Har forøvrig US MGS Essential Collection under bestilling, som skal bli flott å spille på PS3. Trådløs kontroll og greier og bedre bilde. Så med andre ord, greier eg meg flott uten BC. Men no har ihvertfall eg muligheten til å velge det eine fremfor det andre.

 

Men det finnes folk som kanskje ønsker å spille gamle som nye PS2 spill på PS3, og som ikkje orker meir kabelrot i form av enda ein boks ved siden av. Men eg syns det er litt tullete av deg å påstå at folk som gjerne plukker frem gamle gobiter i ny og ne ikkje er heilt rett i hodet.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk protesterer jeg. 40GB til de som ikke vil ha BC, og en annen modell for de som vil betale mer og ha BC. Enkelt og greit. Jeg vil gjerne spille klassikere med trådløse kontrollere og oppskalert så det ser bra ut på flatskjerm, og jeg betaler gjerne mer for det. Har selv allerede en med BC og synes det funker dritbra. Latterlig at folk protesterer, behovet ER der. Component utgangen min er allerede opptatt, har ikke en plass å plugge i noen PS2, ikke vil jeg ha mer kabler heller.

 

Enig! :thumbup: Veldig bra sagt.

Lenke til kommentar
Her var det mye dumt ;)

Trodde ikke den var en tråd om hva som er best, men en tråd for å få folk til å sende mail til sony. Jeg slenger meg på diskusjonen forde.

 

Bryr meg lite om den er bakoverkompatibel eller ikke. Kjøper heller en splitter ny ps2 rett før den går av markedet for har fortsatt den store gamle ps2 som er dritt gammel og tar sikkert kvelden snart. Sparer penger og den lille ps2 tar jo nesten ikke plass uansett.

 

Ja mye dumt ja... Du slenger deg på diskusjonen? Hva slags diskusjon da, er da ingen som bryr seg om du heller vil ha en PS2 enn BC? Både jeg og andre vil ha BC samme hva du synes. Enten er du med oss eller så er du ikke. Ingen grunn til å være krass og stå i mot et enda bedre produkt, er det? Blir helt tullerusk av dette jeg, enda jeg allerede har en PS3 med BC. Ikke noe problem for meg at det ikke kommer flere versjoner, men de som fortsatt vil ha skal da ikke bli undertrykt for det.

 

Fordeler med PS3 BC:

 

- Oppskalering

- Trådløse kontrollere

- Slipper flere kabler (strøm og bilde/lyd)

- Sparer inngang på TV (jeg har kun 1 kompositt og den er opptatt)

- Sparer plassen en PS2 tar opp

- Sparer prisen på en PS2 (fortsatt penger, samme hvor billig)

- Virtuelle minnekort, backup av savegames på harddisk

- Muligheter for nedlasting av billige spill fra PSN senere

 

Fordeler med PS2 over PS3:

 

- ????????????????

 

Helt høl i hue og stå i mot dette. Dere som har chippa PS2, dere bruker vel emulatorer også, eller har dere f.eks en fysisk NES/SNES også kanskje? Aldri hørt makan til sutring over noe som vil gjøre en konsoll bedre. De som syter her må jobbe for Sony, skjønner ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Ja mye dumt ja... Du slenger deg på diskusjonen? Hva slags diskusjon da, er da ingen som bryr seg om du heller vil ha en PS2 enn BC? Både jeg og andre vil ha BC samme hva du synes. Enten er du med oss eller så er du ikke. Ingen grunn til å være krass og stå i mot et enda bedre produkt, er det?

Ok...Er ikke med dere.

Lenke til kommentar

arokh: En fordel med PS2 over PS3:

 

- Fullverdig støtte for PS2-spill.

 

PS3 60GB (i allefall den europeiske) kan kun skilte med delvis støtte for PS2-spill. PS3en emulerer ikke alle PS2-spill like godt. Noen spill blir ustabile og låser seg, andre sliter med merkelige framerateproblemer, etc. De FLESTE PS2-spill funker riktignok helt smertefritt på den europeiske utgaven av 60GB PS3 etter det jeg har lest i diverse forum så langt, men slett ikke alle.

 

Når det er sagt håper jeg BC-kompabiliteten kommer på plass i fremtidige PS3-versjoner her i Europa, men da håper jeg Sony i samme slengen tilbyr en enda bedre PS2-støtte enn den vi så i 60GB-utgaven.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...