Gå til innhold

Har jeg brent uv lampa?


Anbefalte innlegg

heisann

 

kjerringa kjppte en uv-lampe (til negl tørking ikke spør :) ) og den har AC 110/120v 60 Hz og 36 Watt med usa kobling. Jeg hadde et par strømadaptere liggende og jeg plugget den inn men den startet ikke...

 

leste litt på nett og fant ut at man kan kjøpe transformator til å få den til å fungere i norge mer er det for sent? jeg har vel ikke ødelagt den? En rød liten lampe lyser på uv-lampa når jeg plugger inn strømmen men ikke noe mer...

Endret av xadox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du heldig har den ikke tatt skade, men å sende 230V inn på et apperat beregnet for 110V kan fort ødelege ting.

 

Du må nesten bare prøve å mate lampa med 110V, og se om den virker da. Du kan ha hatt flaks, men tror nok utsiktene er dystre. :(

 

fant ut nå at det finnes en sikring på denne uv drittlampa :) men den har ikke gått...

 

misforstå meg rett...eg e bare en sånn type som lett ser for meg bilder og situasjoner. tenker på negletørkeren......sorry. ikkje meningen å vær støtende på noen som helst måte

 

greit det men ikke kult når slikt skjer og jeg akkurat har brukt 300 $på denne lampa... ufff

Lenke til kommentar

1500 SPENN PÅ EI UVLAMPE SOM SKAL TØRKE NEGLER!?!?

 

Beklager for å bringe tråden enda mer off-topic.

 

Sikringen har ikke gått da en sikring er for å sikre overstrøm og ikke overspenning. Jeg er i tvil om lampa funker. Det kan hende det dreier seg om å bytte ut en komponent eller to, men jeg ser for meg at en negletørker til 1500 spenn er nokså hi-tech.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
1500 SPENN PÅ EI UVLAMPE SOM SKAL TØRKE NEGLER!?!?

 

Beklager for å bringe tråden enda mer off-topic.

 

Sikringen har ikke gått da en sikring er for å sikre overstrøm og ikke overspenning. Jeg er i tvil om lampa funker. Det kan hende det dreier seg om å bytte ut en komponent eller to, men jeg ser for meg at en negletørker til 1500 spenn er nokså hi-tech.

 

denne skal visst være spesiell (?!?!) den er proff ok kan kun kjøpes av fagfolk i norge... Men jeg lurer på om det er for sent å kjøpe adapter/taransformator til den?

Lenke til kommentar
fant denne hos clas ohlson...

 

http://clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=29965723

 

Fungerer denne?

 

Siden denne dingsen har denne koblingen http://www.kropla.com/!ab.htm#plug_b

 

Fungerer sikkert den også. Der slipper du problemet med å få plassert jordpinnen.

 

takker.

 

da stikker jeg innom clas olhson i morra og kjøper en slik...

 

Fungerer den for vanlig usa adapter uten jording også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...