ATWindsor Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Problemet med en spillPC er prisen. Du må raskt opp på 10k merket for å få en PC som fungerer optimalt. Det er forøvrig en litt tvistet myte at du må bytte deler vær 6 månde for å ha en PC som kjører de nyeste spillene, om du tenker litt fremover når du bygger PCen kan du få en PC som varer bortimot like lenge som en konsoll. Fordelen med en PC er at den er kompatibel med alle spill som er kommet siden spilltidens morgen, så du har automatisk et mye større bibliotek å velge mellom enn du noen gang får med en konsoll, som er begrenset med enkelte unntak til de spillene som er spesifikt laget for den enheten. En konsoll varer heller ikke så lenge (fra 3-5 år ca) før det kommer en ny på markedet og da er du nødt til å investere i en helt ny enhet for å spille de spillene som kommer ut til det enhets merked. Alt i alt vil jeg si at det er en lik balanse med fordeller/ulemper for PC/Konsoll og det kommer bare ann på hva man selv er ute etter og vil ha. Jeg synes det med prisen er litt oppskrytt, greit nok om man kjøper få spill, og har bare en konsoll. Men folk kjøper ofte flere titalls spill og har to konsoller. Uten at de tenker på at da fort koster mer for konsoll enn PC. AtW
Bear^ Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Du må likevel opp på en mye høyere pris på PC i forhold til konsoll som ligger på maks 4000. Tror ikke du får en PC til 4000 som kjører spill som Bioshock f.eks. Samt om du kjøper en spillPC vil du vel naturlig nok ha spill til den og det koster og på lik linje som spill til konsoller koster. Har forøvrig 2 konsoller selv og de kostet meg tilsammens 5500 kr (X360 og Wii). Om jeg så legger på en PS3 til rundt 4000 er jeg i tett underkant av hva en god spillPC vil koste meg.
Tygg3n Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Trur vi i framtiden vil sjå at konsoll og pc Smelter sammen
ATWindsor Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Du må likevel opp på en mye høyere pris på PC i forhold til konsoll som ligger på maks 4000. Tror ikke du får en PC til 4000 som kjører spill som Bioshock f.eks. Samt om du kjøper en spillPC vil du vel naturlig nok ha spill til den og det koster og på lik linje som spill til konsoller koster. Har forøvrig 2 konsoller selv og de kostet meg tilsammens 5500 kr (X360 og Wii). Om jeg så legger på en PS3 til rundt 4000 er jeg i tett underkant av hva en god spillPC vil koste meg. Nei, det koster ikke på lik linje, PC-spill er vesentlig billigere å kjøpe. Og man bruker jo piratkopiering som aargument "mot PC" man kan forsåvidt argumentere for at for folk som kopierer så er spill billigere pga dette. Men det er jo et litt diffust argument, og vansklig å vite om man i det hele tatt bør ta med. Man får ganske greit en bra spill-PC for 8k, og i tilegg slipper man å kjøpe masse kontrollere omigjen til flere konsoller, vil man ha et ratt, så ha man et ratt, istedet for å kjøpe flere. For all del, for noen er det billigere, men for andre (meg feks) så fører det faktumet at det er en del konsoller til at man bruker mer penger istedet for mindre. AtW
Bear^ Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Vel 8000 for en spillPC eller 3000 for en spill konsoll, selv med den "dyre" prisen på konsollspill får man veldig mange spill for 5000 kr.
TCi Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 (endret) Jeg har fått til å slenge sammen en relativt god spill-PC rundt 5000 kr (uten skjerm). Men du vil ikke kunne kjøre spill på samme nivå som en konsoll. Uansett glemmer mange at prisene på konsoll-spill er generelt noen hundre kroner høyere. Samtidig som at både kontrollere og tilbehør har en stiv pris. Så om du har kanskje 20 spill til 360 (ca. pris på 600), vil du ligge på rundt 12 000 kr. Mens en PC ligger på rundt 400 pr. spill, vil du få en pris på 8 000. Da har du allerede tjent godt på dette. Og nå regnes ikke tilbehøret. Så har du også mulighetene å ta i betraktning. En konsoll når ikke opp til en PC uansett hva man prøver. Om det er tilfellet, ville den ha kostet langt mer. Endret 16. mars 2008 av TCi
AvidGamer Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Konsoll er nok fremtiden, men den er også døden for spill som vi kjenner den idag. Utviklere vet at de kan pumpe kunder for mer penger enn det de kan på PC. Dyrere spill, dyrere tilbehør, dyrere tjenester på nett.
Bulletus Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Det med penger er også en ting. Noe som frustrerer meg veldig er at PC-markedet er i en stadig forandring. Kraftigere grafikkort, hovedkort etc..., men har man f.eks. en Xbox, så vet man at det funker, uansett spill! Denne stadige oppgraderingen på PC-fronten er virkelig pengeslukende. Konsollspill er noe jeg ser på som funker, uansett. Er så LEI av denne typen poster , folk som ikke aner hva de snakker om . 2 år gamle GTX kort takler fremdeles det beste av grafikk som er å fremkomme , ram og cpu har ALDRI vært billigere enn nå + at man slipper faktisk å oppgradere heletiden fordi hardwaren er såppas kraftig. Det blir litt som med biler , man trenger ikke en bil til en million for å kjøre i 100 km/t , slik er det litt med grafikkkort og lignende også , selv om det stadig kommer nye ting på markedet.
Bruker-104685 Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 (endret) For meg så er konsoller fremtiden da med fler toppspill som kommer til konsoller og ikke til pc. For eks Killzone 2, RE5, Resistance 2, GTA IV" kan komme til pc" Super Smash Bros brawl, Mario Kart Wii, Metal Gear Solid 4.. Har sikkert glemt noen spill Og jeg er en av dem heldige har kun brukt ca 6000kr på HDTV 360 og PS3 , mer for pengene der enn simpel pc AtWindsor: Den 8k pcen må du garantert oppgradere etter 2 år. Bear: jeg synes du traff blinken med det om Bioshock, jeg kunne ikke vert mer enig! Og ikke si att ekstra utstyr er dyrt til konsoller, du må ha en gaming-mus til 400-600kr og pluss ett bra spilltastaur som det jeg har kostet meg 400kr, der føyk det ut 800-1000kr i bare ekstrautstyr jeg har ikke kjøpt ett eneste ekstrautstyr til mine konsoller Endret 17. mars 2008 av Toman85
MrL Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 (endret) Så lenge piratkopiering eksisterer, er det vell ingen tvil om hva som er billigst. Når det kommer til stykket er det jo ikke selve konsollen som er dyr, men spillene. Kjøper man 10 spill har man plutselig brukt 10 tusen på konsollen, mens man like greit da kunne brukt 10 tusen på en pc og fått spillene gratis. Dette blir jo egentlig ikke no bra argument fordi det er ulovlig, og da tells det på en måte ikke. Men for å si det sånn, det er ikke tilfeldig at PC spill selger dårlig i dag. Men ser man bort fra piratkopiring er kanskje konsoll billigst å bruke, men det betyr alikvel ikke at det er best. PC spill kan patches, forbedres med mods, ha bedre graffikk, få tillegspakker osv osv, dette er ting som kan forbedre spill til PC veldig mye. BTW: PC har mist like mange toppspill som konsollene, dessuten kommer de fleste toppspillene til PC etterpå uannsett. Og når de gjør det, er de ofte forbedret Endret 17. mars 2008 av MrLG
Bjonski Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Man kan ikke sammenligne PC og konsoll.. Pc er og blir et alment produkt som alle har tilgang til.. F.eks nå, så må alle VGS elever ha egen bærbar. Hva fører det til? flere kjøper spill til sin kjære bærbar. Konsoll er bedre til bilspill out-of-the-box, men det gjevner seg ut hvis du kjøper ratt og pedaler til begge. Den dagen man bruker mus/tastatur på konsoll, så har den skiftet navn til PC(gjelder dere som bruker det i dag også).
Bruker-104685 Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Så lenge piratkopiering eksisterer, er det vell ingen tvil om hva som er billigst. Når det kommer til stykket er det jo ikke selve konsollen som er dyr, men spillene. Kjøper man 10 spill har man plutselig brukt 10 tusen på konsollen, mens man like greit da kunne brukt 10 tusen på en pc og fått spillene gratis. Dette blir jo egentlig ikke no bra argument fordi det er ulovlig, og da tells det på en måte ikke. Men for å si det sånn, det er ikke tilfeldig at PC spill selger dårlig i dag. Men ser man bort fra piratkopiring er kanskje konsoll billigst å bruke, men det betyr alikvel ikke at det er best. PC spill kan patches, forbedres med mods, ha bedre graffikk, få tillegspakker osv osv, dette er ting som kan forbedre spill til PC veldig mye. BTW: PC har mist like mange toppspill som konsollene, dessuten kommer de fleste toppspillene til PC etterpå uannsett. Og når de gjør det, er de ofte forbedret Og viss man skal få bedre grafikk på si for eks Mass Effect så må man ha hardwaren klart, viss man ikke har råd så velger man det til konsoll viss man har det da
Essem Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Man kan jo laste ned spill til konsoll også. Man må vel ha tom dvd, da. Koster 40 kr. Også må den være cippa
MrL Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Så lenge piratkopiering eksisterer, er det vell ingen tvil om hva som er billigst. Når det kommer til stykket er det jo ikke selve konsollen som er dyr, men spillene. Kjøper man 10 spill har man plutselig brukt 10 tusen på konsollen, mens man like greit da kunne brukt 10 tusen på en pc og fått spillene gratis. Dette blir jo egentlig ikke no bra argument fordi det er ulovlig, og da tells det på en måte ikke. Men for å si det sånn, det er ikke tilfeldig at PC spill selger dårlig i dag. Men ser man bort fra piratkopiring er kanskje konsoll billigst å bruke, men det betyr alikvel ikke at det er best. PC spill kan patches, forbedres med mods, ha bedre graffikk, få tillegspakker osv osv, dette er ting som kan forbedre spill til PC veldig mye. BTW: PC har mist like mange toppspill som konsollene, dessuten kommer de fleste toppspillene til PC etterpå uannsett. Og når de gjør det, er de ofte forbedret Og viss man skal få bedre grafikk på si for eks Mass Effect så må man ha hardwaren klart, viss man ikke har råd så velger man det til konsoll viss man har det da Hehe nå er det som regel minimal forskjell på graffikken da men, så det krever ikke så mye mer kanskje, men konsoll er vell biligst ja Man kan jo laste ned spill til konsoll også. Man må vel ha tom dvd, da. Koster 40 kr. Også må den være cippa Konsoll egner seg egentlig ikke så veldig godt enda. Å chippe en 360 koster for det første penger, men det er også veldig risikabelt siden man mister garantien, og når hver 3 xbox dør er kanskje den god å ha Playstation 3 har ikke kommet med noen bra løsning enda, uannsett tror jeg spillene vil være for store til at folk flest gidder å laste dem ned. Så PC leder nok forsatt der
Bulletus Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 For meg så er konsoller fremtiden da med fler toppspill som kommer til konsoller og ikke til pc. For eks Killzone 2, RE5, Resistance 2, GTA IV" kan komme til pc" Super Smash Bros brawl, Mario Kart Wii, Metal Gear Solid 4.. Har sikkert glemt noen spill Og jeg er en av dem heldige har kun brukt ca 6000kr på HDTV 360 og PS3 , mer for pengene der enn simpel pc AtWindsor: Den 8k pcen må du garantert oppgradere etter 2 år. Bear: jeg synes du traff blinken med det om Bioshock, jeg kunne ikke vert mer enig! Og ikke si att ekstra utstyr er dyrt til konsoller, du må ha en gaming-mus til 400-600kr og pluss ett bra spilltastaur som det jeg har kostet meg 400kr, der føyk det ut 800-1000kr i bare ekstrautstyr jeg har ikke kjøpt ett eneste ekstrautstyr til mine konsoller "Den 8k pcen må du garantert oppgradere etter 2 år." - ALDRI hørt makan til sludder og vås , du har NULL peiling på hardware ser det ut som For 8.000 får man hardware som holder i mange år og KNUSER alt av grafikk på konsoll , i tillegg kan man gjøre en trillion ting mer med PC en konsoll .
Bruker-104685 Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Viss jeg ikke trenger dem trillion tingene pc kan da, hva bør jeg velge da? Viss jeg tenker bare på spill, går jeg seff for konsollene
Bulletus Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Viss jeg ikke trenger dem trillion tingene pc kan da, hva bør jeg velge da? Viss jeg tenker bare på spill, går jeg seff for konsollene Selvfølgelig Det er ditt valg , hvis du bare skal spille bilspill, arcadespill og tredjepersons shootere - er konsollen som spikret for deg. Men hvis du liker mangfold , SKIKKLIG action og vil ha kampen innpå kroppen i COD4 , cs source , spille strategi , MMOs og rpg i tillegg til alt du kan på konsoll - ja da er PCn best. Lynraske bevegelser/nøykatighet og headshot er liksom ikke konsollenes sterkeste side Legg merke til hitboxen på FPS konsollspill , blir liksom ikke like hardcore som på PC MEN ! Har man ikke mer enn 2-3000 kroner , er konsoll selvsagt et godt valg , jeg skal innrømme dette
Bruker-104685 Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Viss jeg ikke trenger dem trillion tingene pc kan da, hva bør jeg velge da? Viss jeg tenker bare på spill, går jeg seff for konsollene Selvfølgelig Det er ditt valg , hvis du bare skal spille bilspill, arcadespill og tredjepersons shootere - er konsollen som spikret for deg. Men hvis du liker mangfold , SKIKKLIG action og vil ha kampen innpå kroppen i COD4 , cs source , spille strategi , MMOs og rpg i tillegg til alt du kan på konsoll - ja da er PCn best. Lynraske bevegelser/nøykatighet og headshot er liksom ikke konsollenes sterkeste side Legg merke til hitboxen på FPS konsollspill , blir liksom ikke like hardcore som på PC MEN ! Har man ikke mer enn 2-3000 kroner , er konsoll selvsagt et godt valg , jeg skal innrømme dette Du leste meg som ett kart der! men jeg elsker fps til konsoller Akkurat pr.idag har jeg 15160 kills og 6340 deaths på Call of Duty 4 Kan ikke si jeg er så noob i fps på konsoll nei
shaker Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Kjøper man 10 spill har man plutselig brukt 10 tusen på konsollen, mens man like greit da kunne brukt 10 tusen på en pc og fått spillene gratis. Hvor er det du kjøper spill? Betaler du 1000 kroner spillet blir du nok lurt
MrL Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Kjøper man 10 spill har man plutselig brukt 10 tusen på konsollen, mens man like greit da kunne brukt 10 tusen på en pc og fått spillene gratis. Hvor er det du kjøper spill? Betaler du 1000 kroner spillet blir du nok lurt PS3: ca 4000 Kr 10 spill: ca 5-6000 kr Totalt: ca 9-10000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå