Gå til innhold

Forsøpling fra kirken?


eflas

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Denne tråden er litt blanding av temaer så jeg visste ikke hvor jeg skulle poste den. Til saken:

 

Da jeg kom hjem fra skolen i dag og låste opp døra, flyr et lite, brunt sammenbrettet ark ned på dørmatten. Jeg tenkte med en gang at dette måtte være noe misjons-greier. Og det var det. Et brunt halvt a4-ark med Jesus på forsiden. Jesus død skal feires.

 

Grunnet min aggresjon over kirkens foraktelige løgner og tullball, kom jeg på at dette kan jo kanskje være ulovlig?

De har mest sannsynlig ringt på, uten at noen var hjemme, og lagt budskapet i dørsprekken.

Arket dalte som sagt ned på dørmatten. Hvis jeg ikke aktivt hadde bidratt til at papiret ikke skulle ligge der, eventuelt ikke sett det i det hele tatt, ville det blitt liggende der. Med andre ord legger de indirekte papiret på dørmatten min, er ikke det forsøpling? Når det regner på fargen på arket, vil jo det forurense vannet (?). og om det blåser bort og ut i skauen, vil jo det I ALLE FALL være forsøpling, noe som godt kan hende.(Bor 20 m fra skau)

 

Så hva tror dere? Har de gjort noe ulovlig? I så fall skal de få høre det. (hvem de nå enn er)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir vel værre når alle landets kirker skal skifte ut bibelen nå som det snart kommer en ny. Der vistnok "helvete" skal utelates

 

Som alle andre her i verden så produserer kirken også søppel. De trekker ned bæsjen sin i do som alle andre, og spiser mat pakket inn i plastikk.

 

Skaff deg en sticker der det står : Uandressert Reklame : NEITAKK!

 

Ikke vet jeg om det hjelper på kirkepost, men alt annet av dritt skal du da klare og unngå

Lenke til kommentar

Og du veit at det er kyrkja som har lagt det der? Eg har svært lita tru på at dei driv med slike ting. At det kan vere sekter som til dømes Jehovas Vitner eller Pinsevenene er noko anna. Kan jo òg vere ein enkeltperson som driv med sånt. Vi har ein gamling på over 90 år her i bygda som driv og kopierer opp ark med kristne bodskap som han legg i postkassene våre av og til. Hender og at han ringjer for å fortelje frå bibelen. Eg har ingenting i mot det...

Lenke til kommentar

Er personlig imot religion og kirka, men må faktisk forsvare dem litt der. Det er faktisk lov til å pælme reklame på dørmattene til folk, det er faktisk det jeg jobber med. Går selv med aftenposten og reklame som jeg leverer rett på dørmattene, ikke i postkassa, og da er det heller ikke skjeldent at det blåser bort, eller blir sparka bort.

 

Uansett så ender jo dette opp som å bli brent. Vet ikke om dette er noe serlig bedre, enn at man lar moder jord bryte det ned.

 

Så det denne kirka / sekten gjør er ikke ulovelig, kanskje bare litt frekt, men det må man være for å markedsføre et produkt, som denne gangen er (tomme?) løfter om jesu' krist, og evig liv i paradis.

 

Vær så snill og ikke skaff deg "Nei til reklame-lapp". Jeg taper penger på det : (

Lenke til kommentar

Trodde i utgangspunktet at det var kirken siden det var bilde av Jesus og kun snakk om han. Men fikk vite at det var Jehovas Vitner, selv om det ikke sto med et ord hvilken organisasjon som sto bak.

Til dere som sier at jeg hisser meg opp over småting; jeg er en veldig kontrollert person, og blir sjeldent sint. Men når folk får lov til å nærmest forsøple med lapper der det står ting som selv en barneskoleelev vil finne ytterst tvilsomt, og det på en nærmest frekk måte, gjør meg irritert.

Spørsmålet var om det var forsøpling eller ikke, og det er jo dere ganske klare på. Det var synd. For disse "godguttene" hadde fortjent å få vite at de bryter lover de også.

 

Noen andre som fikk den samme i dag forresten? Brun lapp med Jesus på forsiden der det inkalles til "feiring av jesus død"?

Lenke til kommentar
Men når folk får lov til å nærmest forsøple med lapper der det står ting som selv en barneskoleelev vil finne ytterst tvilsomt, og det på en nærmest frekk måte, gjør meg irritert.

 

Ja huff, jeg finner også de yre tilbudene på den ukentlige Lidl-brosjyra ytterst tvilsomme. Hvordan kan du si at det er forskjell på "normal" reklalme og religiøs reklame?

Lenke til kommentar

Er selv mot relegion osv. man får bare overse "reklamen" fra kirken og kaste den, om man da kan tenke i ettertid "jaja der sløsa kirken vekk noen småpenger", om andre tenker som meg så blir det en del penger til slutt :p

Endret av zinx
Lenke til kommentar
Trodde i utgangspunktet at det var kirken siden det var bilde av Jesus og kun snakk om han. Men fikk vite at det var Jehovas Vitner, selv om det ikke sto med et ord hvilken organisasjon som sto bak.

Til dere som sier at jeg hisser meg opp over småting; jeg er en veldig kontrollert person, og blir sjeldent sint. Men når folk får lov til å nærmest forsøple med lapper der det står ting som selv en barneskoleelev vil finne ytterst tvilsomt, og det på en nærmest frekk måte, gjør meg irritert.

Spørsmålet var om det var forsøpling eller ikke, og det er jo dere ganske klare på. Det var synd. For disse "godguttene" hadde fortjent å få vite at de bryter lover de også.

 

Noen andre som fikk den samme i dag forresten? Brun lapp med Jesus på forsiden der det inkalles til "feiring av jesus død"?

 

Det er en forståelig grunn til at folk lyver for å selge, men når for skal selge et budskap som de ikke tjener noe på?

Det er forskjell på å prøve å få deg til å tro noe annet om noe ganske viktig enn å f.eks skryte av et produkt.

Lenke til kommentar
Dæven eflas, du irriterer deg skikkelig over småting. Hardt å plukke den opp og kaste den?

 

Her er det jo helt klart budskapet som er problemet. Etter hvert som folk flest har forstått at religion er noe man klarer seg helt fint uten, får disse sektene problemer med rekrutteringen. Unntaket blant sektene er jo statskirka, som automatisk får påfyll av uskyldige som absolutt ikke har meldt seg inn av fri vilje. Og med mange medlemmer, trenger de jo penger! Og det får de fra...staten. Fra skattebetalerne. Er det rart mange blir irriterte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...