Gå til innhold

Dårleg sørvis på Elkjøp


Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke Elkjip.

 

Fordi de selger Packard Bell.

 

Også "lurer" dem helt alminnelige folk som ikke har peiling på data til å kjøpe modeller til 7000 kr med 1,2 Ghz prosessor og Vista som går helt uutholdelig tregt.

Søskenbarnet mitt beit på den.

Endte med at hun kjøpte seg Windows XP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker ikke Elkjip.

 

Fordi de selger Packard Bell.

 

Også "lurer" dem helt alminnelige folk som ikke har peiling på data til å kjøpe modeller til 7000 kr med 1,2 Ghz prosessor og Vista som går helt uutholdelig tregt.

Søskenbarnet mitt beit på den.

Endte med at hun kjøpte seg Windows XP.

 

Selv om DU har dårlige erfaringer med packard bell betyr det ikke at ALLE packard bell pc'r er dårlige! 1,2 GHz PC'r har ikke vært solgt av elkjøp på min 2 år, om ikke flere.

Lenke til kommentar

Vil berre legge til at det er ikkje Elkjøp sin feil at det er noko galt med tinga dei sel; Elkjøp får ting frå leverandørar som får frå fabrikkar - Elkjøp har ikkje gjort noko med varene som får dei til å feile når dei blir plassert i hylla. Det blir difor for dumt å sutre om at elkjøp er møkk fordi "PCen eg kjøpte der har blitt ødelagt!". Samme med Advent-PCane. Sjølv om det kanskje er Elkjøp sitt eige merke er det nok neppe Elkjøp sjølv som står for produksjonen av dei...

 

Og å dømme heile Elkjøp basert på at éin ansatt i éin butikk hadde ein dårlig dag og ikkje gav god nok service blir litt merkelig. Det som er artig er at ein del kundar som føler seg litt dårlig behandla automatisk trur at butikken ikkje har lyst å selge varer til vedkommande. :)

Lenke til kommentar

For en drøy måned siden skulle jeg kjøpe en vaskemaskin. Gikk til Elkjøp etter å ha mottatt reklameavis som viste et tilbud på en maskin jeg fant grei nok for meg.

 

Var inne i butikken ca 2 minutter før det kom en hyggelig mann bort til meg, og spørte om jeg trengte hjelp.

Jeg sa jeg ville ha denne vaskemaskinen, og han slo inn på dataen.

 

"Ehh... Vi er vist tomme for den aktuelle maskinen. Men du kan få modellen over med 1000 omdreininger mer til samme pris"

 

"ja takk" sa jeg, og drar dit neste gang også...

Lenke til kommentar
Kanskje innkjøpsprisen var ulik? Blir i mine auge litt det samme som å spørje etter å få CD-R til samme pris som DVD-R fordi platene ser heilt like ut.

 

Trur du innkjøpsprisen var den same med han som skulle ha ny vaskemaskin?

At innkjøpsprisen er anleis på plater som er HEILT like berre at den eine heiter +R og den andre -R, ser eg ingen logikk i. Elkjøp har jo ein annonsegaranti som seier at dersom dei ikkje har produktet, skal du få ei tilsvarande vare.

Lenke til kommentar
At innkjøpsprisen er anleis på plater som er HEILT like berre at den eine heiter +R og den andre -R, ser eg ingen logikk i. Elkjøp har jo ein annonsegaranti som seier at dersom dei ikkje har produktet, skal du få ei tilsvarande vare.

 

Innenfor de første 3 dagene av annonsen for å være pinlig nøyaktig :)

Lenke til kommentar
At innkjøpsprisen er anleis på plater som er HEILT like berre at den eine heiter +R og den andre -R, ser eg ingen logikk i. Elkjøp har jo ein annonsegaranti som seier at dersom dei ikkje har produktet, skal du få ei tilsvarande vare.

 

Innenfor de første 3 dagene av annonsen for å være pinlig nøyaktig :)

 

Ja eg hugsa ikkje dei dagane, men eg kan trygt seie at eg var innanfor.

Lenke til kommentar
Kanskje innkjøpsprisen var ulik? Blir i mine auge litt det samme som å spørje etter å få CD-R til samme pris som DVD-R fordi platene ser heilt like ut.

 

Trur du innkjøpsprisen var den same med han som skulle ha ny vaskemaskin?

 

Kanskje? Kanskje det var ein eldre (men likevel bedre) modell som butikken ville bli kvitt? Kanskje dei rett og slett hadde nok å gå på på den enkelte vara til å vere ekstra greie? Ikkje veit eg, men det er som regel ein grunn til at det blir gjort som det blir - ansatte i butikken ville neppe forhindre deg i å handle, det er tross alt det dei lever av. Dårlig dag på jobb, tippar eg. Elkjøp-ansatte er menneske dei òg, så som alle andre.

 

Og nei, før nokon spør, eg er ikkje ansatt i elkjøp.

Lenke til kommentar

Er i grunn ganske fornøyd med min lokale Elkjøp.

Lave priser, godt utvalg, og de fleste der yter god service og kan endel om det de skal...Er selfølgelig en og annen evneveik tufs der og, men det er det vel de fleste steder.

I tillegg har jeg gode erfaringer når det gjelder bytte av ting som er ødelagt...

Et par eksempel..

 

I fjor høst gikk vår bilderørs tv i stykker, vi tok den med til Elkjøp, de sendte den til reprasjon hos JVC. etter en stund viste det seg at JVC ikke visste hvor vår tv var, selv om Elkjøp visste de hadde fått den. etter mye om og men, fikk vi ny tv av Elkjøp, en 08mod 37" JVC lcd tv.

 

En annen historie var da jeg kjøpte meg ny pc for en god stund siden, hadde funnet en i avisa jeg skulle ha, men den hadde de ikke. Da kom de med en med dobbel så mye ram, bedre prosessor, bedre skjermkort og større harddisk.

 

Og da broren min sin 360 ikke ville mer, fikk han en ny Premium samme dag, i stedet for den Arcaden han leverte inn...

 

 

Og nei, jeg jobber ikke hos Elkjøp...

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke Elkjip.

 

Fordi de selger Packard Bell.

 

Også "lurer" dem helt alminnelige folk som ikke har peiling på data til å kjøpe modeller til 7000 kr med 1,2 Ghz prosessor og Vista som går helt uutholdelig tregt.

Søskenbarnet mitt beit på den.

Endte med at hun kjøpte seg Windows XP.

 

 

Unnskyld meg.. Det er greit at du av en eller annen grunn er misfornøyd med Elkjip.. men hvis dette her er alt du har å komme med får du heller holde det for deg selv.. Det er vel heller du som lurer deg selv og kommer med masse anklager og påståeligheter du ikke har noe fakta for å underbygge.

 

Jeg liker ikke Expert. Kun fordi de har oransje farge i logoen... Vær så snill.. bli voksen..

Lenke til kommentar
Kanskje innkjøpsprisen var ulik? Blir i mine auge litt det samme som å spørje etter å få CD-R til samme pris som DVD-R fordi platene ser heilt like ut.

 

Trur du innkjøpsprisen var den same med han som skulle ha ny vaskemaskin?

 

Kanskje? Kanskje det var ein eldre (men likevel bedre) modell som butikken ville bli kvitt? Kanskje dei rett og slett hadde nok å gå på på den enkelte vara til å vere ekstra greie? Ikkje veit eg, men det er som regel ein grunn til at det blir gjort som det blir - ansatte i butikken ville neppe forhindre deg i å handle, det er tross alt det dei lever av. Dårlig dag på jobb, tippar eg. Elkjøp-ansatte er menneske dei òg, så som alle andre.

 

Og nei, før nokon spør, eg er ikkje ansatt i elkjøp.

 

 

Jeg jobber jammen meg i Elkjøp, og nå skal jeg fortelle dere en liten hemmelighet... Det er nok helt riktig at selgeren forsøkte å prakke på deg en eldgammel sak som de slet med å bli kvitt... Helt feil.

 

Hele konseptet til Elkjøp er å forhandle seg til kjempestore innkjøp, presse prisen fra produsent for å kunne tilby deg som kunde gode varer til lav pris. Vi selger utrolig mye varer, og på bakgrunn av dette kan ulike ting skje. Når en annonse går ut til dere står alle annonserte varer i butikk og på vårt hovedlager. Det som er vanskelig, er å beregne hvor mange som kommer til våre butikker som ønsker seg akkurat den vaskemaskinen til den prisen. Om vi kjøper 5000 stk av en vare og fordeler den ut i butikkene, vil det ofte forekomme at noen butikker har fått for få i forhold til antall kunder som kommer og ønsker seg akkurat dette produktet. Dette medfører da at vi må reservere eller tilby tilsvarende vare.

 

Så, grunnen til at kunden her fikk et annet, og helt sikkert bedre produkt til samme pris, var fordi selgeren ville gjøre kunden fornøyd der og da. Det er det vi lever av, å gjøre dere kunder fornøyd

Lenke til kommentar

Elkjøp selger veldig ofte forrige modell av ting, og det er ofte de ikke har den annonserte varen i butikken. Det har hendt flere ganger at jeg har kommet for å handle noe, men da har de ikke varen. De bestiller den opp så jeg skal få den til den datoen, men til den datoen så får jeg bare en ny dato. De får også telefonnummer så de skal ringe når varen kommer, men det er det sjelden de gjør.

 

Kunnskapsnivået på de ansatte burde vært mye bedre. Jeg spurte en gang en i dataavdelingen et sprørsmål om en router de hadde kunne brukes i bridge-modus, slik som et aksesspunkt. Akesspunkt? Bridge-modus? Hva er det?

 

Jeg hører stadig vekk selgere sier ting som jeg irriterer meg veldig over. De intetanende kundene står rett opp og ned og blir rundlurt av selgeren, som enten bevisst lurer kunden eller er så naiv at han ikke er klar over det selv. Dette forekommer veldig ofte i mobil- og dataavdelingen.

 

Men selvsagt, det er jo ofte gode priser og man får ofte god service også. Det kommer nok mye an på hvilken butikk man handler i, og hvilke folk man snakker med.

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen med det som blir nevnt av trådstarter i første post men jeg synes dog det blir feil å angripe Elkjøp for at ting ikke fungerer som det skal, da må man heller skylde på Electrolux, Phillips eller hvem det nå er som har laget tingen.

 

Det jeg derimot setter litt kritikk på når det kommer til Elkjøp er kundeservicen. Du kan selvfølgelig møte på de som er meget hjelpevillig men så møter du og dessverre på de som er direkte latterlig innenfor kundeservice. Som f.eks en jeg kjente som skulle kjøpe mobiltelefon. Nå sto mobiltelefon skranken rett ved siden av betalings skranken. Etter god hjelp fra mobil "eksperten" ble valget tatt og telefonen skulle betales. Han ble da pent henvist til kassen hvor betalingen skulle skje. Dessverre var det ingen i kassen akkurat da og han i mobilskranken, under 1 meter unna, sto og så tomt i lufta og plystret. Det endte med at telefonen ble lagt pent på disken og han gikk derfra.

 

Det er nettopp det jeg setter store spørsmålstegn ved, og det er opplæring og gjennomføring av enkelte ansatte på Elkjøp. Jeg mener at når du skal jobbe i en slik butikk må du i det minste være innstilt for å være til hjelp for kunden og samtidig ha litt peiliing på i alle fall et felt. Dessverre må jeg si at kompetansenivået på min Elkjøp butikk er skremmende dårlig tidvis.

 

Elkjøp har sikkert god service, men jeg har fremdeles igjen å oppleve den uten å bite hardt fra meg først.

Lenke til kommentar
De 3 første avsnittene dine generaliserer veldig mye, det siste avsnittet ditt er nok det som er mest riktig :).

Vel, det var mine erfaringer fra Elkjøp Hønefoss, så det er sagt. Kjenner mange andre med samme erfaringer også. Hvordan det er i andre Elkjøp-butikker skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har så mange erfaringer fra andre butikker.

 

Men som sagt, det er jo positive ting også, men kritikken har jo lettere for å se dagens lys enn det positive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...