P-in-P Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Hei! Jeg har nettopp satt sammen et lite script for å automatisk mappe opp nettverksharddisker, men det funker kun på den første disken og så får jeg error. Her er scriptet: http://home.no/p-in-p/Server.vbs Her er et skjermbilde av kandidatene (obs de er delt selv om de ikke er det på det akutuelle bildet): Og her er feilmeldingen jeg får akkurat nå: Noen kloke hoder som ser hva jeg har gjort feil?
GeirGrusom Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Det står jo The network path was not found... sikker på at du har skrevet riktig adresse, og omsluttet den med " " i tilfelle mellomrom?
P-in-P Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Skrevet 11. mars 2008 Jeg kan ikke se at det er noen feil der. Har sett opp og ned og frem og tilbake samt at nettverksansvarlig her som sitter en god del med slike script selv ikke har funnet feilen. Men uansett så er det bare å laste ned eller se på scripte og om du ser en åpenbar feil så hadde jeg satt pris på om du hadde pekt på den
NikkaYoichi Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Hvorfor gjør du det så vanskelig? Hvorfor bruker du ikke bare net use kommandoen? net use x: \\server\share Dermed slipper du å dimme og damme variabler. Slipper at det er programmeringsfeil som gjør at det ikke virker.
GeirGrusom Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Vel, jeg kan ikke se noe feil.. Men får du tak i "\\192.168.1.35\Musikk" ved å mappe den manuelt?
P-in-P Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Skrevet 11. mars 2008 Får fram "Zerier" med scriptet. Får nok opp alle om jeg gjør det manuelt :S Kunne du forklart litt nermere Quale? Er veldig grønn på dette området så om du kunne laget et eksempel i form av en kjørbar fil hadde jeg vært svært takknemmelig
geir__hk Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Det du kan prøve: 1) Prøv å utelate kolon i stasjonsbokstaven. 2) Prøv å legg til en backslash etter banen til nettverks-mappen
P-in-P Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Skrevet 11. mars 2008 Det du kan prøve: 1) Prøv å utelate kolon i stasjonsbokstaven. 2) Prøv å legg til en backslash etter banen til nettverks-mappen Det funket ikke i det hele tatt. Prøvde først 1 deretter 2 og så begge, men det resulterte i at ikke en gang den først fungerte.
NikkaYoichi Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 1. Åpne notepad og lagre følgende. net use x: \\192.168.1.35\spill net use y: \\192.168.1.35\new 2. Trykk, fil, lagre som og lagre filen som script.bat 3. Eksekver filen.
P-in-P Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Skrevet 11. mars 2008 Takk for svar, men også her så kommer bare Zerier opp. Siden det kjører så fort får jeg ikke tid til å se hva feilmeldingene er heller... Tar en restart av serveren og ser hva som skjer da
NikkaYoichi Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Da er svaret enkelt, du har gjort noe feil når du har opprettet sharene.
GeirGrusom Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Du kan bruke Pause for å få opp "Press any key to continue" Kanskje det har med brukernavn og passord å gjøre?
NikkaYoichi Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Det er ikke direkte usannsynlig at det har noe med rettigheter å gjøre nei.
P-in-P Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Skrevet 11. mars 2008 Det er litt rart om det skulle være det IOM at jeg fint kan gå inn på serveren å se diskene der ved hjelp av kjør - adressa. Samt at det funker å mappe 1 om gangen ved hjelp av script.
GeirGrusom Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 hmmmm Litt rart at det funker å mappe en om gangen... Men sjekk tilgangsnivået på mappene i tilfelle Husk at man alltid får tildelt minimum med rettigheter, altså hvis du er medlem av Administrators og Guests så får du kun tilgangsnivået til Guests.
miXer Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Siden scriptet fungerer ser jeg ikke helt at dette er et programmerings spørsmål lengre. Spør heller på nettverks kategorien. Kan tenke meg at de kan hjelpe deg!
vargaz Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Hvorfor ikke lage dette i .bat istedet for vb? da vil du enkelt få opp noe som fungerer.
P-in-P Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Skrevet 11. mars 2008 Hvis det er noen som har gode forslag som fungerer så tar jeg gjerne imot det Men for min egen del så har jeg mappet opp manuelt for the time beeing og hvis det ikke kommer noen løsning så får bare folk gjøre det samme på evt. framtidige LAN.
GeirGrusom Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Hvorfor ikke lage dette i .bat istedet for vb? da vil du enkelt få opp noe som fungerer. Jeg fikk inntrykk av at det ikke funket noe bedre med bat.
vargaz Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Har man ip'en og riktige navn på sharene så skal det ikke være noe problem med bat. VB kan jeg mindre om, men uansett skriv pause nederst i skriptet, så får du i alle fall opp hva som er feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå