Gå til innhold

Et par spørsmål om Nintendo Wii


Maefteda

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en stor spill-entusiast og ønsker meg en Wii. Jeg har allerede en PS3 og er fornøyd med den, men etter å ha sett IGN sine video-reviews av Galaxy og Brawl føler jeg trang til å investere i en Wii. Det er noen ting jeg lurer på som jeg vil ha oppklart før jeg går til innkjøp av Nintendos nyeste konsoll.

 

Spørsmål 1.

 

Er Wii sports gratis? Laster man det ned eller får man det når man kjøper konsollen?

 

Spørsmål 2.

 

Hvordan fungerer spilling over internett på Wii? Koster det penger? Er det lett å få igang?

 

Spørsmål 3.

 

Hva er Virtual Console? Hvor mye koster spillene på Virtual Console?

 

Spørsmål 4.

 

Hvordan skaffer man en chip til Wii? Hvordan bruker man den til å få tak i spill. Burde man heller gå til innkjøp av en freeloader?

 

Annet:

 

Er det noen andre spill enn Galaxy, Brawl, Mario Kart og Zelda som er verdt å kjøpe? Hvilke andre store spill kommer ut i fremtiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke internett på Wii'en, men jeg kan svare på de andre.

 

1. Wii sport følger med på en egen plate og koster ingenting.

 

3. Virtua Console er kort sagt Wii'ens versjon av Marketplace på xboks360. Du kan kjøpe en rekke gamle spill der til flere forskjellige plattformer, og så vidt jeg vet koster hvert spill ca kr 50 - kr 100. Jeg har som sagt ikke internett på Wii'en selv, så jeg aner ikke prisen nøyaktig.

 

Når det gjelder andre spill er det mange som er å anbefale. Kort nevnt:

 

* Resident Evil: Umbrella Chronicles (om du liker RE "må" du ha dette. Greit det er lyspistol, men det er absolutt verdt det likevel.)

* Guitar Hero 3

* SSX Blur

* Zack & Wicki

* Metroid Prime III: Corruption

* Super Paper Mario

* Dragonball Z Budokai: Tenkaichi 2 eller 3 (for like til at jeg gidder investere i begge, men utrolig bra slossespill)

Lenke til kommentar

1. Wii sports følger med som en cd i pakken med wiien.

2. Ja, Det er gratis og lett og få igang. Har du trådløs router er det bare og koble seg til den og om du ikke har trådløs kan du kjøpe en kabel til wiien så funker det. Online spilling er også gratis.

3. Virtual console er gamle spill som man kan kjøpe til wiien. Noen av dem krever Gamecube kontroll eller En ekstra kontroll til og kjøpes. Du kjøper VC spill og programvare til wiien med Wii points. Husker ikke prisene på Wii points men det er billigst og bestillle fra wiien med kredittkort. Du kan også kjøpe i butikken litt dyrere.

De forskjelige type konsoller du får spill fra til VC er:

 

NES

SNES

Nintendo 64

Comodore 64 (Kommer i slutten av året)

Neo Geo

Sega mega drive

Turbografx

 

Liste over alle VC spil på denne linken.

 

4. Eneste ulempen med Freeloader er att Nintendo kan oppdatere wiien så den ikke funker lenger.

 

5. Det har kommet noen skjulte pærler til wii også men om du skall ha ett nå som ikke står på listen din må det bli Zack Og wiki. No More Heroes er også et storspill som snart kommer. :)

 

 

Til slutt: Jeg har både wii og PS3 og jeg tror ikke jeg har spillt på PS3'en siden jeg fikk wii. Det er absolutt verdt det.

Lenke til kommentar

Takker for svar, og jeg har blitt endel klokere nå :)

 

Jeg kjøper Wii fordi jeg trenger spill til MGS4 kommer ut. Samtidig har jeg alltid hatt lyst på Nintendo selv om den forrige konsollen fra Nintendo jeg hadde var SNES. Med andre gde spill lurer jeg også på om det er noen bra spill som kan komme som ikke har blitt annonsert enda. PS3 har jeg selv ikke brukt så mye, men jeg trenger den til spill som: PES, Shadow of the Colossus 2, FFXIII, Gran Turismo, Grand Theft Auto, Tekken og mye annet, problemet er at det er ganske lenge til mange av disse spillene kommer.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...