Gå til innhold

3x120mm inn og bare en 120mm ut?


Espen W

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overtrykk i kabinett er å foretrekke da dette bidrar til å hindre støv o.l å komme seg inn gjennom sprekker i kabinettet osv, da luft vil sive ut gjennom sprekker osv.

 

Når det er sagt så er man også avhengig av å få den varme lufta ut av kabinettet. Om en av viftene dine flytter mer luft enn alle de andre så ville jeg satt denne til å blåse luft ut av kabinettet. Evt kan du jo senke hastigheten på de viftene som blåser inn slik at forskjellen ikke blir så ekstrem.

 

Jeg vil si at det optimale er en vifte mer som blåser inn enn ut, gitt at alle viftene flytter like mye luft. Jeg tror likevel ikke at det vil skape noen problemer for deg annet enn at tempraturen kanskje ville sunket noe dersom du hadde hatt en vifte til som blåste ut.

Lenke til kommentar
Overtrykk i kabinett er å foretrekke da dette bidrar til å hindre støv o.l å komme seg inn gjennom sprekker i kabinettet osv, da luft vil sive ut gjennom sprekker osv.

Gitt at en benytter filter forran viftene som blåser inn, ellers så er en like langt.

 

Selv har mitt kabinett ingen vifter som blåser inn, men 4 stk 80mm som blåser ut. Under kabinettet har jeg en relativt stor åpning med filter forran som luften "suges" inn grunnet undertrykk. Dette er orginalt oppsett fra fabrikant.

Som det blir nevnt her så er det like viktig å trekke den varme luften ut som å blåse kald luft inn. Det er jo bare å prøve, men vil som nevnt tippe du vil komme bedre ut av det hvis du får flyttet mer luft ut av kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...