Gå til innhold

Mining eller herbalism?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken profession tjener man egentlig mest penger av, mining eller herbalism? Vet det varierer fra realm til realm, men jeg tenker på sånn generelt. Hvis det er noen som har noen gjennomsnittlige priser på noen vanlige herbs og ores, slik at jeg kan sammenligne med prisene på den realmen jeg spiller på (Mazrigos), så hadde det være fint. Takker for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilken profession tjener man egentlig mest penger av, mining eller herbalism? Vet det varierer fra realm til realm, men jeg tenker på sånn generelt. Hvis det er noen som har noen gjennomsnittlige priser på noen vanlige herbs og ores, slik at jeg kan sammenligne med prisene på den realmen jeg spiller på (Mazrigos), så hadde det være fint. Takker for svar. :)

Mining :thumbup: Skinning er ikke så dårlig heller :dribble:

Skrevet

Jeg vil også si mining, og begrunnelsen er at det er 3 andre yrker som bruker ores/bars som main mats for å mekke ting (blacksmith, engineering og jewelcrafting), mens det er kun alchemy som bruker blomster. Så det er (bør være i alle fall) større etterspørsel etter ores/bars og evt. stones.

Skrevet

Har 375 mining, skinning og herbalism.

Mining er helt klart det mest innbringende.

Skinning får en god andre plass om du får være i fred og farme clefhoof på serveren du spiller på.

Som Kristian A.G sier det er tre yrker som trenger ores, bars og stones.

Skrevet (endret)

I alle fall på min server (bronzebear) er prisene på herbs latterlig lave. Hadde før Herbalisme/mining men tjente så sinnsvakt lite på herbalisme at jeg ga det helt og holdent opp.

Edit:

@Ashvan: Regner med det er fordelt på 2 chars de 3 skillene du har :)

Endret av Bear^
Skrevet (endret)

Anbefaller kombinasjonen Alchemy/Herbalism. Her er det mulig å tjene 500-1000g per dag uten større problemer.

Forøvrig er det ingen som tenker på at selv om 3 proffesions trenger Ore/Bars - Så er det kun herbalism som støtter en profesjon som lager forbruksvarer. En spiller kjøper mange potions,gems (Alchemy) men bare en breastplate.

Endret av Kaaos
Skrevet
Anbefaller kombinasjonen Alchemy/Herbalism. Her er det mulig å tjene 500-1000g per dag uten større problemer.

Forøvrig er det ingen som tenker på at selv om 3 proffesions trenger Ore/Bars - Så er det kun herbalism som støtter en profesjon som lager forbruksvarer. En spiller kjøper mange potions,gems (Alchemy) men bare en breastplate.

Hvilke potions/transmutes er det du tjener så fælt med penger på? Jeg har en 55 alt med 300 herbalism og alchemy, må kanskje få denn til outland og maxe professions om det er såpass med penger i det :p

Skrevet (endret)

-Man selger ore til Jewelcrafters for prospecting. (Gems selger alltid på AH, spillere har ikke gearet sitt til evig tid)

-Engineering trenger bars til forbruksvarer. (For eks thorium tubes)

-Blacksmiths trenger det til for eksempel sharpening stones. (Som er forbruksvarer)

Ved mining får man også ofte motes of fire og earth, samt crystalls man kan selge på AH til for eks. Jewelcrafters.

Uansett hvordan man ser på det her har jeg tjent dobbelt så mye på mining som med herbalism.

Bassert ut fra mine erfaringer med alle gathering yrker på 375.

Endret av Ashvan
Skrevet

Skal man tjene ekte penger nytter det uansett ikke med bare gathering proffesions, man må ha en crafting også - Alchemy.

Lynchetrope:

Vær grei å spessefiser litt mer hva du mener.

Skrevet (endret)
Skal man tjene ekte penger nytter det uansett ikke med bare gathering proffesions, man må ha en crafting også - Alchemy.

Lynchetrope:

Nei.

Endret av Heart Break Kid
Skrevet

Lynchetrope:

Ikke nødvendigvis. F.eks mining/skining og du har en god inntjeningskilde. Du møter uansett på mobs når du vandrer etter ore. Så du får en god inntekt fra å bare gå litt rundt.

Med crafting proffesions tjener du heller ikke noe særlig før du kommer høyt opp i level, dvs du trenger å bruke en god del penger før du kommer så langt at du tjener penger, og da må du først tjene inn tapet før du går i fortjeneste. Med en cathering proffesion tjener du penger fra skill level 1. Med f.eks mining tjener du for å selge copper ore, lite, men det er ren fortjeneste.

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Jeg har enchanting og tailor.. :S

Enchant lvl 150

Tailor 89

Stor tabbe? :S (Lvl 59 priest)

Skrevet (endret)

Er dog betylig mindre arbeid å tjene penger når man først har høy-level crafting professions.

På en halvtime i shat, tjener jeg lett 100g hvis jeg spamer enchanting-salgs-macroene mine. Tailoring/leatherworking/blacksmithing/engineering er litt vanskligere, da de mest etterspurte tinga krever primal nethers. Hvis man uansett gjør heroics, er det lettjente penger.

edit: JonasKs: Nei, de to er de beste proffesionene du kan ha når du dinger 70 og vil geare opp raskt. Du får ikke tilsvarende gear som du får fra tailoring før tier 5, og enda da er tailoring litt bedre i allefall som shadow. (Ja, tier5 er verre etter MSD nerfen som kommer i 2.4., 2 set er ikke verdt det hvis man ikke trenger manaen)

Ring-enchants (12 spellpower x2 eller 40 healing x2) kan du ikke få tak i uten å ha enchanting. Ring enchants var grunn nok for meg til å levle enchanting.

Endret av Ole_Gunnar
Skrevet
Er dog betylig mindre arbeid å tjene penger når man først har høy-level crafting professions.

På en halvtime i shat, tjener jeg lett 100g hvis jeg spamer enchanting-salgs-macroene mine. Tailoring/leatherworking/blacksmithing/engineering er litt vanskligere, da de mest etterspurte tinga krever primal nethers. Hvis man uansett gjør heroics, er det lettjente penger.

edit: JonasKs: Nei, de to er de beste proffesionene du kan ha når du dinger 70 og vil geare opp raskt. Du får ikke tilsvarende gear som du får fra tailoring før tier 5, og enda da er tailoring litt bedre i allefall som shadow. (Ja, tier5 er verre etter MSD nerfen som kommer i 2.4., 2 set er ikke verdt det hvis man ikke trenger manaen)

Ring-enchants (12 spellpower x2 eller 40 healing x2) kan du ikke få tak i uten å ha enchanting. Ring enchants var grunn nok for meg til å levle enchanting.

Den beste inntjeningen i Alchemy/herbalism ligger i det å slippe å kjøpe pots/flasks.. og noen få gull på å selge herbs du ikke har bruk for, er min erfaring. I allefall dersom du har en raiding toon er det mye verd å kunne farme egen forbruksvare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...