Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjemmesider til 2 sykehus i usa med avanserte MR maskiner


abandoned

Anbefalte innlegg

Hei! faren min sliter med vondt i ryggen og diverse, så har han hørt om 2 veldig avanserte MR maskiner som står på 2 forskjellige sykehus i usa, men jeg klarer ikke finne hjemmesidene til noen av disse sykehusene så jeg lurte på om noen av dere vet adressene til disse sykehusene?

 

på forhånd takk!

Endret av random_hero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! faren min sliter med vondt i ryggen og diverse, så har han hørt om 2 veldig avanserte MR maskiner som står på 2 forskjellige sykehus i usa, men jeg klarer ikke finne hjemmesidene til noen av disse sykehusene så jeg lurte på om noen av dere vet adressene til disse sykehusene?

 

på forhånd takk!

 

Det er svært vanskelig å vite hva du tenker på har. Slik jeg forstår det er MR en ganske rett frem teknologi som ikke har forandret seg siden introduksjon. MEN..

 

1) Det finnes MR maskiner som også kombinerer med PET teknologi. Denne er trur jeg er rettet mot tumor.

 

2) Om du med ordet "avansert" mener "kraftig" MR så finnes det en pervers kraftig en i Chicago (University of Illinois). Bare for å sette ting i perspektiv så har en laveffekt MR et magnetfelt på 0.2-0.5 Tesla, høyeffekt ca 1.5 Tesla. Den som står i Chicago er på 9.5 Tesla. Denne er hovedsakelig tenkt for scanning av hjernen.

 

Er det noe annet du tenker på så må du bare gi litt mere info så skal jeg prøve å hjelpe deg å lete.

 

Hils faren din god bedring.

 

M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...