Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bruke leketøysbutikker som "barnevakt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/24/362361.html?

Jeg vet godt at dette er et faktum,ettersom jeg er medeier i et par butikker selv. "dumping" av barn i butikkene er et stort problem,og viser også hvor patetisk mange foreldre er i dagens samfunn.

Personlig sitter jeg nå å vurderer for våre butikker at hvis en av våre ansatte finner et barn som har gått alene i våre butikker (som moren/faren har "dumpet"), så kommer vi til å ta barnet med bak på kontoret,får så å ringe barnevernet. Dette er misskjøtsel av barn,og burde ikke vært tillatt.

meninger om saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle bare mangle at noen Bryr seg.

er selv far til en 2 åring og ser selv på jobben at folk setter igjen ungene og blir borte 1 time eller 2 :evil:

På et bilverksted. :shrug:

Skrevet

Helt enig. Jeg skulle gjerne sett at dere hadd gjort noe slikt, det vil også sette søkelys på saken og kanskje få foreldre til å ta ansvar.

Tingen er jo at dette ser i stadig større grad. Ikke bare i leketøysbutikker, men også i spillehaller og etc. Hjemme er jo det også vanlig å dumpe barna foran tv'n/spill-konsollen/pc'n for å "underholde" seg selv..

Skrevet

Tror du burde snakke med Barnevernet på forhånd, for å høre hva de har å si. (De har sikkert endel å gjøre fra før av.)

Men mennesker som ikke kan oppdra og ta vare på barn, burde tenke seg om før de får barn. Det syns jeg virkelig.

Skrevet
I usa har de egne lukede lekeplasser med vakter der unger kan ha det fett mens foreldrene shopper. Kanskje en ide til kjøpesentrene.

det er det flere sentre som alerede har :woot: for de.

men du lar ikke ungen din sitte 2 timer på et bil verksted ?

Skrevet

Lekeplasser til barna! (Bruker jo å være en sånn bitteliten leke-krok, ellerno, på endel kjøpesentre, da. Med litt LEGO/Duplo, kanskje en TV som viser LøvenesKonge/Aladdin/Pocahontas, og litt sånt. Men det er ikke helt det samme, fremdeles...)

Skrevet

Helt klart misskjøtsel. Utrolig tragisk hvordan mange foreldre gir rett og slett blanke i barna sine. Null respekt for sine egne barn og null respekt for andres eiendom. Det eneste de tenker på er seg selv tydeligvis. :(

Skrevet

Hei!

No har eg ikkje unger sjølv,men har sett denne form for ansvarsfraskrivelse fra foreldre oftare og oftare.

Eg synest serien Dukkestue på nrk 1 (basert på ei bok). Viste korleis ein del foreldre behandler barna sine. Eg tenker på dei scenene da foreldrene ikkje kom og henta barna i barnehagen før mange timar etter at barnehagen hadde "stengt". Og nokre gangar sendte foreldra ein taxi for å hente ungane sine. På andre områder sender også foreldre barna sine i barnehagen sjølv om dei egentlig er for sjuke for å være i barnehagen. For å sleppe å være heime fra jobben saman med ungen. Derfor overlater dei ansvaret til barnehage personalet. Og ein veit kor raskt sjukdommer kan spre seg i barnehagar, der mange barn er samla.

No vart dette kanskje ein liten digresjon.Men,eg føler likevel det forteller litt om korleis ein del foreldre driver med ansvarsfraskrivelse.

Diverre er det vansklig å seie til foreldre korleis dei skal/bør oppdra sine barn.Det finst heller ikkje noko "førarkort/test" på om ein er "skikka" til å ha barn.

Eg føler at det er veldig lett å lage barn. Kanskje for lett.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...