Samtron87 Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Hvor mange norske er det som lager AoC? Er det noen som vet det? Har sett i intervjuer at det er utlendinger med på laget, og jeg lurer bare på om vi kan se på AoC som et norsk spill, selvom selskapet er norskt..
Christeven Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 De aller fleste profilerte funcom ansatte er norske, med visse unntak selfølgelig. så man kan trygt si det er et norskt selskap med mange nordmenn som utvikler AoC. Alle selskap i spillverdenen har "utlendinger" på laget, og godt er det
Kultom Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 De aller fleste profilerte funcom ansatte er norske, med visse unntak selfølgelig. så man kan trygt si det er et norskt selskap med mange nordmenn som utvikler AoC. Alle selskap i spillverdenen har "utlendinger" på laget, og godt er det + at det er en del av disse utlendingene som kanskje blir satt litt mer i intervjuer osv pga språkferdighetene deres. Nordmenn som snakker engelsk er ofte noe man vil unngå
wise Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 funcom er et norsk selskap med hovedkontor i oslo, men har ansatte over hele verden. mange av deres ansatte her i oslo er også utenlandske, og det brukes faktisk mye engelsk internt på kontorene på skøyen. det er helt vanlig blant europeiske spillselskap, de fleste store studioer i europa som crytek eller dice henter inn dyktige utviklere fra andre land. også et programvareselskap som opera, for eksempel, har mange utenlandske ansatte. det er helt vanlig når man jobber i en så internasjonal bransje
Rescue me Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 De aller fleste profilerte funcom ansatte er norske, med visse unntak selfølgelig. så man kan trygt si det er et norskt selskap med mange nordmenn som utvikler AoC. Alle selskap i spillverdenen har "utlendinger" på laget, og godt er det + at det er en del av disse utlendingene som kanskje blir satt litt mer i intervjuer osv pga språkferdighetene deres. Nordmenn som snakker engelsk er ofte noe man vil unngå Vil ikke si Nordmenn er så dårlige å snakke engelsk. Finns folk som er mye verre. F eks Finnlendere.
Kultom Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 (endret) De aller fleste profilerte funcom ansatte er norske, med visse unntak selfølgelig. så man kan trygt si det er et norskt selskap med mange nordmenn som utvikler AoC. Alle selskap i spillverdenen har "utlendinger" på laget, og godt er det + at det er en del av disse utlendingene som kanskje blir satt litt mer i intervjuer osv pga språkferdighetene deres. Nordmenn som snakker engelsk er ofte noe man vil unngå Vil ikke si Nordmenn er så dårlige å snakke engelsk. Finns folk som er mye verre. F eks Finnlendere. Greit nok, men trur nå uansett at ledelsen i FC velger å sette de engelskspråklige ansatte ut på konferanser og i intervjuer o.l. ( Selv om Godager himself har vært litt i aksjon på GDC nå i det siste), så det kan kanskje virke som det nesten bare er utlendinger som jobber der. Edit: Og selvfølgelig er vel noen av disse også ansatt ( slik som pharamond fra forumet ) til å håndetere akkurat medie/community. Edit2: Men ja, finnene er værre:P Endret 8. mars 2008 av kvitrafn
Christeven Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Er ikke mange intervjuer, presantasjoner etc Erling og Gaute ikke er på
Kultom Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 (endret) Er ikke mange intervjuer, presantasjoner etc Erling og Gaute ikke er på Njah, kan være jeg ikke har sett all info som ligger der ute, så godt mulig. Edit: Nei når du sier det, så har vel kanskje de vært med mer enn jeg skal ha det til. Kanskje mer tekst informasjon osv som kommer fra disse andre. Endret 8. mars 2008 av kvitrafn
Bulletus Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 99.99 % av alle intervjuver av Funcom er med nordmenn .
Kultom Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 99.99 % av alle intervjuver av Funcom er med nordmenn . Haha, så for hvert intervju der det ikke er norske som blir intervjuet jeg kan vise til deg så finner du 9999 andre som er med nordmenn? Lykke til
AO-Edhunter Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Hvor mange norske er det som lager AoC? Er det noen som vet det? Har sett i intervjuer at det er utlendinger med på laget, og jeg lurer bare på om vi kan se på AoC som et norsk spill, selvom selskapet er norskt.. FunCom er et norsk selskap. Jeg husker fremdeles alle de morsomme norske detaljene de puttet inn i Anarchy Online, som de aller fleste utlendinger ikke ville forstått mye av. Spesielt morsomt var det å høre yuttoene som sang "Mil etter mil"! Og å finne "Stolt Jensenberg" ute i ødemarka...
Robinvi Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Hvor mange norske er det som lager AoC? Er det noen som vet det? Har sett i intervjuer at det er utlendinger med på laget, og jeg lurer bare på om vi kan se på AoC som et norsk spill, selvom selskapet er norskt.. FunCom er et norsk selskap. Jeg husker fremdeles alle de morsomme norske detaljene de puttet inn i Anarchy Online, som de aller fleste utlendinger ikke ville forstått mye av. Spesielt morsomt var det å høre yuttoene som sang "Mil etter mil"! Og å finne "Stolt Jensenberg" ute i ødemarka... Haha, fett Håper de slenger inn noen små slike ting i Conan også.
Samtron87 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Skrevet 12. mars 2008 Så vi kan si det sånn at det hovedsaklig er nordmenn som jobber med Conan, med noen utlendinger med på laget?
Bulletus Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 tillat meg å legge til denne reportasjoen fra Funcom hovedkvarteret ! http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/ostlan...gen/verdi/45286
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå