Gå til innhold

Søndagsjobb i VG, opplevd å tjene bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjelder å være på nett med kundene. Ved å være pålitelig og punktlig hver eneste søndag - smilende og tilsynelatende glad - vil du sakte men sikkert bygge deg opp sympati hos kundene. Det er gull verdt: Sympati = tips.

 

Med andre ord: En gretten holdning, og en monoton, kjedelig "vil du kjøpe VG?"-tone er fy-fy. Da blir kundene i hvert fall ikke glade i deg - noe som igjen resulterer i minimalt med tips. Det kan også være en idé å gå tipshunting, det vil si at du rett og slett hopper over husstandene som aldri gir tips. Men det er kanskje litt slemt. Faktum er uansett at det er tips du tjener på - ikke pengene VG gir deg per solgte avis.

Lenke til kommentar

Jeg tjente faktisk ganske bra på VG da jeg gikk der. Det kom kansje av at jeg hadde to ruter, og mange eldre folk som var glade i å gå tips. Ofte endte jeg opp med mye mer tips enn det jeg fikk fra vg, spesielt fordi jeg ALLTID var punktlig. Folk kunne nesten stille klokka etter meg, så ja, det er viktig som nevnt over her.

Lenke til kommentar
Treblad har absolutt rett i det. Jeg hoppet ikke over de husene som ikke gav tips, men jeg hoppet over de som aldri kjøpte noe.

 

Bra at du gjorde det.. Jeg er i alle fall dritt lei av å ha folk på døra hver søndag når jeg helst vil sove. Har slutta å åpne døra i heletatt nå (om noen vil *besøke* meg så ringer de på mer enn en gang)

 

Misforstå meg rett, jeg har full respekt for at dere som går med søndagsavisene vil tjene penger på ærlig vis, og jeg håper dere tjener litt på det også. Men om noen sier nei en gang, så vil de 99% sikkert si nei neste søndag også. Men det klarer ikke avisselgeren her å forstå.

Lenke til kommentar

Jeg tjente ekstremt lite. Muligens fordi jeg hadde altfor dårlig tålmodighet, hoppet over noen hus både her og der og ikke fikk så altfor mye tips heller. Men er du så heldig at du får det, pluss at du går til hvert eneste hus (iallfall første gangen, og så ser etterhvert hvem du kan kutte ut), vil du nok kunne tjene helt greit vil jeg tru.

Lenke til kommentar
Jeg tjente ekstremt lite. Muligens fordi jeg hadde altfor dårlig tålmodighet, hoppet over noen hus både her og der og ikke fikk så altfor mye tips heller. Men er du så heldig at du får det, pluss at du går til hvert eneste hus (iallfall første gangen, og så ser etterhvert hvem du kan kutte ut), vil du nok kunne tjene helt greit vil jeg tru.

 

 

Fikk ei jente som solgte VG på døra i dag morges og kjøpte selvfølgelig avisa og ga 5 kr i tips.

Vet det ikke er mye men noe er det ihvertfall og jeg kjøper hver søndag.

Husker selv når jeg gikk som avisbud i kulda og sleit med å selge dagbladet...da husker jeg godt hvor mange kjipe folk det var uti der som ikke gadd å kjøpe engang.

Vi snakker her om 20 kr og folk er likevel så sinnsykt gjerrige.

Nå føler jeg meg forpliktet til å kjøpe samme faen hva.

Lenke til kommentar
Er man kjip hvis man ikke kjøper avis på døra!? Den var ny.

 

Jeg får jo allerede avis i postkassa, jeg har ikke lyst på mer avis på søndager, så skal jeg bli stempla som kjip?

 

Nei du er ikke kjip. De kommer tross alt å forstyrrer deg på søndag formiddag. Bare si nei, og at du helst ser at de ikke kommer innom mer så sparer du dem for bomtur neste uke.

Lenke til kommentar
Er man kjip hvis man ikke kjøper avis på døra!? Den var ny.

 

Jeg får jo allerede avis i postkassa, jeg har ikke lyst på mer avis på søndager, så skal jeg bli stempla som kjip?

 

Nei du er ikke kjip. De kommer tross alt å forstyrrer deg på søndag formiddag. Bare si nei, og at du helst ser at de ikke kommer innom mer så sparer du dem for bomtur neste uke.

 

 

Næmen....forstyrrer de han på en søndag når han har ræva godt planta i godstolen og gjør så viktige ting som å se på TV...huffa meg...jeg synes nesten synd på han.

De må virkelig slutte å plage folk på den måten...dette her er kriminelt.

Lenke til kommentar
Næmen....forstyrrer de han på en søndag når han har ræva godt planta i godstolen og gjør så viktige ting som å se på TV...huffa meg...jeg synes nesten synd på han.

De må virkelig slutte å plage folk på den måten...dette her er kriminelt.

 

Nå sa jeg ingenting om at jeg blei plaga (eller at jeg så på tv), men jeg spurte deg om du synes folk som ikke kjøper på døra er kjipe? Mener du altså at det er forventet at man kjøper av dørselgere? Hvorfor skal du forvente et salg til meg når jeg ikke har lyst på avis?

Lenke til kommentar

Har selv aldri hatt en avisjobb, men har vært med på noen runder siden jeg hadde en vennine som solgte før.

Etter 4-5 ganger har man ganske grei oversikt over hvem som kjøper aldri og de som kjøper nesten hver gang eller fast.

Da er det jo bare å korte ned fra 300 hus til 30-50 hus. Det er jo sjelden snakk om store avstandene på ruta, så etterhvert når man begynner å få en rutine kan man fint ha en grei timesbetaling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...