Gå til innhold

Søndagsjobb i VG, opplevd å tjene bra?


Anbefalte innlegg

Solgte selv dagbladet fra jeg var 13 til 17 omtrent. Helt grei jobb, ble vant til det. Men glad jeg har ny og bedre jobb nå, for blir selvfølgelig lei etter noen år ;p Etter å ha gått en stund, hadde jeg en fast og god kundekrets, med mange som ga tips. Tjente mellom 200 og 300 på 1-1,5 timers tur. De første på ruten ble vekt av meg, men ville gjerne ha avisen (og sove litt lenger). Så avtalte at de kunne legge penger på en krakk/dørmatta/postkassa så la jeg avisen tilbake. Veldig enkelt for begge parter, går raskere og! Det er et godt tips nr det er folk som vil ha avis, men synes du kommer tidlig. Lag en lignende avtale, funket bra for meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
De første på ruten ble vekt av meg, men ville gjerne ha avisen (og sove litt lenger). Så avtalte at de kunne legge penger på en krakk/dørmatta/postkassa så la jeg avisen tilbake. Veldig enkelt for begge parter, går raskere og! Det er et godt tips nr det er folk som vil ha avis, men synes du kommer tidlig. Lag en lignende avtale, funket bra for meg :)

 

Kjempesmart, helt til noen 12åringer finner ut at det ligger penger rundt på alle dørmattene. :!:

Lenke til kommentar
De første på ruten ble vekt av meg, men ville gjerne ha avisen (og sove litt lenger). Så avtalte at de kunne legge penger på en krakk/dørmatta/postkassa så la jeg avisen tilbake. Veldig enkelt for begge parter, går raskere og! Det er et godt tips nr det er folk som vil ha avis, men synes du kommer tidlig. Lag en lignende avtale, funket bra for meg :)

 

Kjempesmart, helt til noen 12åringer finner ut at det ligger penger rundt på alle dørmattene. :!:

 

 

Da banker du gørr'a ut'a dem til det spruter orm av kjeften da!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes VG er en helt grei førstejobb med grei lønn. Regnet timelønn til ca. 150kr+ ca.30 kr i bonuspoeng hver gang. Tar nå snart ut et gavekort på 3000kr etter et år (mange poengkampanjer)

 

Er man flink med kundene og har en grei rute er en times treningstur på søndagsmorran veldig bra betalt.

Lenke til kommentar

Jeg gikk med VG'en i 1,5 år for noen år tilbake. Husker at jeg tjente 3 kroner per avis jeg solgte, pluss at jeg fikk 1 eller 2 poeng også per avis(og noe per 10 ellerno), poengene kunne brukes til å ta ut forsellige premier, inkludert gavekort opptil 3000kr.

 

Varierte hvor mange aviser jeg gikk med, men det minste jeg hadde var 50 i en periode, og det meste jeg hadde var 65 som var for mye fordi sekken bare rommet 40 :thumbdown: . Fattige bedrifta ga meg ikke noe større sekk eller noen form for annen lagring. Dævven var sliten i arma etter at jeg hadde solgt de 25 i hånda.

Heldigvis hadde jeg en vennine som hadde en tralle (litt sen) som jeg fikk, og jeg levde lykkelig i alle mine dager, altså til 1 måned etterpå da jeg sluttet :p . Dette var fordi salget gikk dramatisk ned.

 

Men for all del, syntes jeg tjente bra på den tida jeg. Fikk ofte en tier her og en tjuings der. Hadde alltids en unnskylding som ''kan ikke veksle så mye'', enten kjøpte de to ellers fikk jeg 40 kroner i driks :dribble: (ekstremt generøse folk). Spesielt til jul var den de 2 beste salgsdagene mine. Fikk 50-200 kroner i gave av kanskje halvparten av folket. Ble jo steinrik på 2 timer. Når det gjelder været på den tiden av året, så kan jeg bare si at jeg nærmest fikk frostskader.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg solgte både vg og dagbaldet for nesten tre år sammenhengende. Det var viktig å ha monopol med begge aviser i det området du selger avis,i mitt område var det mange som enten kjøpte den ene eller den andre avisa så det var viktig å ha begge. Best tipsing var rundt høytider,noen ganger fikk jeg opp til 200kr fra enkelte. Ellers hadde jeg rundt 500-600kr i lønn etter den en og halv timer lange turen,pluss tips som var på ca 50 kroner normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...