Gå til innhold

[Forsikringspremie for ødelagt laptop] Gjensidiges forslag.. Bra eller dårlig?


Anbefalte innlegg

Leverte inn en skadet Lenovo Z61t (NTNU spesial) på verksted. De fikset en skaderapport der de anbefalte kjøp av en ny PC pga. skadene.

 

Dette får jeg fra Gjensidige:

 

De foreslår en Lenovo R61 til kr 6312,-

 

minus 15% i fradrag "for slitasje, sannsynlig brukstid og nedsatt anvendelighet bør det i dette tilfellet settes til 15% av hva dagens erstatningsmodell koster i innkjøp, da skadet maskin er innkjøpt i 2006."

 

minus 10% i egenandel

 

Jeg får utbetalt kr 5364,-

 

Er dette en bra deal, eller bør jeg klage? er det noen klagerett på slike saker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leverte inn en skadet Lenovo Z61t (NTNU spesial) på verksted. De fikset en skaderapport der de anbefalte kjøp av en ny PC pga. skadene.

 

Dette får jeg fra Gjensidige:

 

De foreslår en Lenovo R61 til kr 6312,-

 

minus 15% i fradrag "for slitasje, sannsynlig brukstid og nedsatt anvendelighet bør det i dette tilfellet settes til 15% av hva dagens erstatningsmodell koster i innkjøp, da skadet maskin er innkjøpt i 2006."

 

minus 10% i egenandel

 

Jeg får utbetalt kr 5364,-

 

Er dette en bra deal, eller bør jeg klage? er det noen klagerett på slike saker?

 

Pc-en er jo 2 år gammel, så den er vel litt slitt regner jeg med. Hvorfor foreslår de den pc-en, regner med at du kan få de pengene og bruke på en ny pc om du ikke vil ha den pc-en de foreslår?

 

Jeg vile nok ha hatt igjen ca 6k pc-en var jo ganske dyr for 2 år siden. Tror du bør akseptere tilbudet blir fort mye bråk om du klager på det vil jeg tro.

 

EDIT: Ekko hvis du gidder å bruke google i 2 minutter så kan du finne ut av den pc-en kostet 12-13 k når den var ny.

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar
EDIT: Ekko hvis du gidder å bruke google i 2 minutter så kan du finne ut av den pc-en kostet 12-13 k når den var ny.

 

Når jeg starter et emne, såklart jeg bruker google og prøver å finne ut av ting og kunne supplere med mest mulig informasjon.

Jeg personlig har ingen interesse av hvor mye PCen kostet. Jeg skrev mine spørsmål slik at trådstarter kunne komme med utfyllende info og gjøre det lettere for andre å svare.

Jeg har erfart at forumbrukere mye heller svarer på spørsmål hvor de kan sette seg rett ned og svare, enn emner hvor de må begynne å google etter informasjon som trådstarter har, men som han/hun ikke tenkte på å ta med i emnet sitt.

Lenke til kommentar
Når jeg starter et emne, såklart jeg bruker google og prøver å finne ut av ting og kunne supplere med mest mulig informasjon.

Jeg personlig har ingen interesse av hvor mye PCen kostet. Jeg skrev mine spørsmål slik at trådstarter kunne komme med utfyllende info og gjøre det lettere for andre å svare.

Jeg har erfart at forumbrukere mye heller svarer på spørsmål hvor de kan sette seg rett ned og svare, enn emner hvor de må begynne å google etter informasjon som trådstarter har, men som han/hun ikke tenkte på å ta med i emnet sitt.

 

Jeg er forsovet enig i det, men det er ikke alle som gir nok innformasjon når de startet et nytt innlegg.

På sånne småting som å finne ut hvor mye den kosta ny så er det ikkeno problem synes jeg å brukte google til det :)

 

Får høre hva trådstarter svarer på alt dette.

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

I mailen foreslo de R61 fordi de mente dette var en tilsvarende modell som den som er ødelagt. De brukte denne som grunnlag da de regnet ut hvor mye jeg skulle få igjen.

 

Som sagt koster en slik helt ny på den tiden rundt 12'000, men studenter ved NTNU fikk spesialtilbud og betalte ca 9'000,-

 

Beklager at dere måtte google. Skulle vært mer presis.

Lenke til kommentar

bra forslag, fordi om noe kostet mye så koster det lite i dag og dermed må det ses annerledes på det. synes forlsaget var meget bra. her får du sjangsen til å bytte ut et vrak med noe genialt bra med dobbel kjerne prosessor, lavere strømforbruk og med et par lapper til så får du skjermkort som yter sinnsykt bra i forhold eldre versjoner ,dvs hvis det er behov for det selvsagt. f.eks 8600gt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...