Gå til innhold

Skal handle fra usa, gleder meg!


Anbefalte innlegg

Har nå surra litt med en ordre på b&h

er det noe annet smått jeg absolutt burde slenge med når jeg først handler derfra?

 

har 30d, sigma10-20 og Sigma 10-50 2.8 fra før av.

 

bestiller følgende

 

Dot Line Remote Release

Hoya 67mm Circular Polarizer (HMC)

Canon E1 Hand Strap for EOS Cameras with Boosters or Vertical Battery Grips

2 x Impact BP-511A Lithium-Ion Battery

BG-E2N Vertical Grip/Battery Holder for EOS 40D Digital Cameras

Canon USA Normal EF 50mm f/1.4 USM Autofocus Lens

Canon EF 1.4x II Extender

Canon Zoom Telephoto EF 70-200mm f/4L IS USM Autofocus Lens

 

Dette kommer på 2,102.70 dollar x 5.5x 1.25 = 14456 NOK. er det noen avgifter jeg har glemt?

tilsvarende liste på JP kommer på over 20.000nok

 

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehh... Uhuruguy, du følger ikke med. Den kursen du har brukt skal ikke brukes. Handler man fra USA er det tollvesenets valutakurs (omregningskurs) man skal bruke. Og sist jeg sjekket (venter selv på en pakke fra USA) var kursen 5,300 for å være nøyaktig.

 

;)

Endret av Asbjørn T.
Lenke til kommentar
1. tollvesnet har egne satser or å beregne mva :)

 

3. Er frakt beregnet i dollarprisen din der da?

 

1. Den var nå på 5.3?

 

3: frakt er medregnet ja: 70,55 med UPS

 

Har jeg sjangs til å få dette før påsken tror dere?

 

 

du har det kanskje allerede på lørdag om du er heldig. Spørs når du bestilte, men før påske definitivt :)

 

Grattis

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte 85mm f1.2L II, 16-35mm f2.8L II og 70-200mm f2.8L IS og litt annet snask sparte jeg ca kr 17500,- når alt var gjort opp - nok til å kjøpe et hvilket som helst av objektivene på nytt her i Norge og fremdeles ha spart penger på det.

 

Og frakten? Billigste fraktalternativ fra UPS kom på 115 dollar, tok 40 timer fra jeg bestilte til sakene kom på døren - på jobb, siden det var der jeg var. De ringte og spurte på forhånd.

 

Bestilte du i dag, og alt er ok mht kort og bilde av det etc, så har du sakene på lørdag, evt hvis du er uheldig, mandag.

Lenke til kommentar
Da jeg kjøpte 85mm f1.2L II, 16-35mm f2.8L II og 70-200mm f2.8L IS og litt annet snask sparte jeg ca kr 17500,- når alt var gjort opp - nok til å kjøpe et hvilket som helst av objektivene på nytt her i Norge og fremdeles ha spart penger på det.

 

Og frakten? Billigste fraktalternativ fra UPS kom på 115 dollar, tok 40 timer fra jeg bestilte til sakene kom på døren - på jobb, siden det var der jeg var. De ringte og spurte på forhånd.

 

Bestilte du i dag, og alt er ok mht kort og bilde av det etc, så har du sakene på lørdag, evt hvis du er uheldig, mandag.

 

Når man tenker sånn, så er det rart at men klarer å drive fotoforretning i Norge ass

Lenke til kommentar
her er en fin liten kalkulator som regner ut moms, gebyr, toll og andre formaliteter :)

http://forbruker.no/pengenedine/kalkulatorer/netthandel/

 

har ikke prøvd den skikkelig enda, men jaja

 

Den der var rimelig verdiløs. For det første må man legge inn beløpet i norske kroner, og for det andre så gjør den ikke mer enn å legge til mva (dvs gange med 1,25) og legge til 80 i fortollingsgebyr - uansett beløp (med mindre det er under kr 200 - da legges ikke mva eller fortollingsgebyr til). En gjennomsnittlig førsteklassing klarer det denne kalkulatoren gjør i hodet.

 

Og den beregner forresten ikke toll.

Lenke til kommentar

Når du betaler via kreditkort så legges det på et valutapåslag, valutakursen du får vil således ikke være 5,12 (i skrivende stund). Dette påslaget varierer ut fra hva slags type kort du betaler med. For å unngå dette så kan du betale via nettbanken din, fordi BHPhoto aksepterer wire transfer. Har selv gjort det.

Lenke til kommentar
ehh... Uhuruguy, du følger ikke med. Den kursen du har brukt skal ikke brukes. Handler man fra USA er det tollvesenets valutakurs (omregningskurs) man skal bruke. Og sist jeg sjekket (venter selv på en pakke fra USA) var kursen 5,300 for å være nøyaktig.

 

tillater meg å prøve å utdype denne...

Det riktige er vel at prisen du betaler til butikken er valutakursen+evt påslag, men for moms-beregning så må man bruke tollvesenets valutakurs? Dette gjelder spesielt i grensetilfeller hvor man vil holde seg innenfor den fantastiske 200krgrensa...

Lenke til kommentar

Her er Tollvesenet sine kurser - oppdateres ukentlig (5,16 fra 9/3)

http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=EN

Også vil jo våre kamerater ha litt for fortolling også:

Posten kr 156,80

USP kr 120,-

Varer under kr 1000 kan du fortolle selv hvis du har tid og energi :-)

 

Da kan det bli slik:

Varekjøp .........$100 (kurs her 5,20 og håper den blir lavere :grin:

Frakt..............$40

----------------------

Du trekkes for....$140 ~ ca kr 728,-

I Norge:

Toll/Merverdiavgift kr 180,60 (kur $140 * 5,16 * 25%)

Tolldeklarering (Posten) kr 156,80

---------------------------------------

Du betaler kr 1065,40

---------------------------------------

Moralen er vel at om du skal handle for over kr 200, så kjøp stort :devil:

Endret av arela
Lenke til kommentar

I dag er dagen til og kjøpe fra USA :dribble:

 

Dollaren har en historisk lav kurs i dag,laveste på 20 år.

 

Kursen er ca. 5.11

 

Men det kan hende at den blir litt lavere kansje helt nede på 4 tallet.

 

Ser at det er mandager tollvesenet gjør om sine kurser,man får håpe det er like lave kurser til mandag.

Lenke til kommentar

hehe..skal to uker til USA om 14 dager. :dribble:

 

Pass på at dere kjøper USA og ikke imported fra BH (pga garanti)

 

Her er min handleliste sålangt (til EOS400d):

- Kenko Auto Extension Tube Set DG (12, 20 & 36mm Tubes) for Canon EOS Digital and Film Cameras

- Canon 1.4 teleconverter (eller 2X, ikke sikker enda)

- Canon Remote Switch RS-60E3 for Elan, Rebel & EOS IX Series

- Canon Telephoto EF 100mm f/2.8 USM Macro Autofocus Lens

- Canon Zoom Telephoto EF 70-200mm f/4.0L USM Autofocus Lens

- Canon BG-E3 Vertical Grip/Battery Holder for EOS Digital Rebel XT, XTI

- B&H Kit Bogen / Manfrotto 055XPROB Pro Tripod Legs (Black) with 322RC2 Grip-Action Ballhead (Quick Release) - Supports 11 lbs (5 kg)

- Canon Speedlite 430EX & off shoe chord.

 

:D Noen input? (ikke meningen å cappe tråden, men greit med litt forskjellige synspunkter)

 

Andreas

Endret av superandreas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...