Med01 Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Først å fremst vil jeg bare påpeke mine manglende kunnskaper om alt som har med kameraer å gjøre. Beklager hvis dette blir litt rotete formulert av den grunn. Jeg har et Nikon D70s som jeg til tider drar opp. Men når har plutselig blitzen sluttet å virke. Innstillingene skal være korrekte, dvs at den står på auto, samt at flere kamerakyndige personer har bekreftet det. Det som skjer er at 'blitz huset/lokket' går opp, men ingen blitz går av. Eneste som skjer er en klikke-lyd fra en slags plastikk sak som jeg antar kanskje er en lukkemekanisme(?), nedenfor selve blitzen. Noen som har en formening om hva som kan være galt her? Setter pris på alle svar.
Kristallo Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Når blitzen er oppe skal ikke komme noe klikk hvis du trykker på knappen med blitzsymbol som er på siden av blitzen. Hvis det fortsetter å klikke etter at blitzen er kommet opp så tyder det på at kameraet ikke oppdager at blitzen allerede er oppe. I såfall kan det være så enkelt som litt rusk i bryteren som girt signal om at blitzen er oppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå